Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 18:11
Ik wil mijn mp3's allemaal gaan (re)taggen zo dat ze in iTunes en op mijn iPhone mooi een albumhoesje (welke ik wil) laten zien, en in ieder geval artiest - naam track en album info, eventueel nog jaartal en genre (ligt eraan hoeveel extra werk dat is) Het gaat om ruim 180GB/33.000 nummers (veel los maar wel ruim 2000 albums) De meeste heb ik destijds (een jaar of wat geleden) zelf geript van mijn (voor het grootste gedeelte verkochte) CD collectie (ruim 1200 CD's) andere gedownload.

Heeft er iemand tips welke tagger ik het beste kan gebruiken en waar ik op moet letten. Ik weet bijvoorbeeld dat als ik verzamelalbums hetzelfde noem er op de iPhone verschillende artiesten onder een hoesje staan, hoe los ik dat op?

@Noxa hieronder; Windows 7. Ik ga Tag&Rename even proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Plurk. op 25-08-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 21:42
Plurk. schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:00:
Ik wil mijn mp3's allemaal gaan (re)taggen zo dat ze in iTunes en op mijn iPhone mooi een albumhoesje (welke ik wil) laten zien, en in ieder geval artiest - naam track en album info, eventueel nog jaartal en genre (ligt eraan hoeveel extra werk dat is) Het gaat om ruim 180GB/33.000 nummers (veel los maar wel ruim 2000 albums) De meeste heb ik destijds (een jaar of wat geleden) zelf geript van mijn (voor het grootste gedeelte verkochte) CD collectie (ruim 1200 CD's) andere gedownload.

Heeft er iemand tips welke tagger ik het beste kan gebruiken en waar ik op moet letten. Ik weet bijvoorbeeld dat als ik verzamelalbums hetzelfde noem er op de iPhone verschillende artiesten onder een hoesje staan, hoe los ik dat op?
Windows of Mac?

Ik heb het destijds in Tag&Rename gedaan. Het kost je een paar regenachtige zondagen. Maar dan ziet het er wel gelikt uit. iTunes kan zelf een hoop album art vinden. Maar je zult voor sommige dingen wel op zoek moeten.

Wat je in Mac moet gebruiken geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:28
Specifieke vragen zoals deze, die eigenlijk ook niet over iTunes, maar een tag-programma gaan, mogen in een apart topic :). Zie ook 3i Beleid.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:09

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben er zelf ook lang mee bezig geweest en nog lukt het niet perfect.

Ik orden eerst alle bestandsnamen met MagicFileRenamer
Hiermee kun je op een zeer makkelijke manier bestandsnamen aanpassen. Dus ettertjes die achter elke bestandsnaam een % teken of -irule neer planten kun je hier makkelijk mee ten strijden gaan.

Als de bestandsnamen in orde zijn dan gooi ik ze door Tag and Rename. Ik laat dan via Amazon de gegevens van het album ophalen, incl album art. (hierdoor staan ook de tracknummers goed)

Maar het komt regelmatig voor dat Itunes het album dan nog niet als album ziet. En dat komt omdat Itunes Meer gegevens eist dan bv Winamp.

Als ik me goed herrinder dan moet je zowel de Artist als de Albumartist goed wegschrijven. Anders ziet Itunes het album niet als 1 album maar als losse nummers...

En dan nog komt het voor dat nummers/ albums/ artiesten gewoon niet te vinden zijn op de iphone. Dan zoek je bv op een artiest, en je vind het niet... maar als je dan naar bepaalde nummers zoekt van die artiest dan ziet hij ze wel..

Ik ben nog steeds op zoek naar een tool... die precies weet wat Itunes allemaal nodig heeft. Zodat ik alle muziek erdoorheen kan gooien, en hij aangeeft wat, waar niet in orde is.

suc6

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:45
Bij dat soort gevallen kan je het ook nog in iTunes doen. Volgens mij komt iTunes toch standaard met een recently added smartplaylist. Alles wat daar in staat kan je snel beoordelen op fouten die er door zijn geglipt.

Monikken werk maar ook mijn 30k library is volledig getagged met art etc erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou MP3Tag gebruiken (Meuk: Mp3tag) dan kan je eventueel aan de bestandsnaam de ID3-tag info importeren en vervolgens een cover toevoegen is dan ook niet al te moeilijk

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is gewoon in iTunes doen geen optie?
Elke map in iTunes slepen en zorgen dat je sorteert op 'Date Added'. Dan je fouten corrigeren en iTunes naar albumart laten zoeken.
Of is dit zoveel meer werk dan in Tag&Rename oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 18:11
Ik heb nu mp3tag en tag&rename uitgeprobeerd dat moet wel gaan lukken, MagicFileRenamer ga ik ook nog proberen. iTunes gebruik ik alleen om de puntjes op de i te zetten. Het zal me inderdaad heel wat tijd gaan kosten, maar dan moet het ook in een keer goed zijn, om over een paar jaar weer alles te gaan doen gaat me te ver! Wat je allemaal al niet over hebt voor een nieuwe telefoon ;)

Als iemand nog een vaste werkwijze heeft zou ik dit graag horen!

Andere vragen blijven;

Hoe om te gaan met verzamelalbums zoals greatest hits (zet nummers onder een hoesje)
Het renamen van nummers; ik wil eigenlijk de tracknummers behouden maar is dit wel nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Plurk. op 25-08-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:45
Ik heb ook een boel verzamelalbums. Compilation vinkje is de key :P

Album artist laat ik vaak leeg. Maar noem ik het album gewoon "Blabla mix 2 by dj 1" etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met MP3Tag kan je ook het hernoemen doen, scheelt weer een programma

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Album Artist kun je ook Various Artists voor opgeven, of 538 als het zo'n zomer cd is ;-)

Om te taggen kun je ook Picard van www.musicbrains.org gebruiken. Die kan zelf de nummers luisteren en de juiste tags erbij zoeken, of je zoekt zelf op artiest of albumnaam, waarna je een overzicht van de uitgebrachte albumversies verschijnt en kunt kiezen.

45GB aan muziek zo in 2 avonden getagged...

Gadgets FTW!

Pagina: 1