Nas Behuizing of iets anders

Pagina: 1
Acties:

• Paul_dH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 20:41
Hoi,

Ik heb een kleine pc waar net 2 schijven in kunnen en een dvd-speler. Nu heb ik hier Freenas op draaien werkt allemaal perfect. Het systeem ligt nu opgestapeld en uit elkaar omdat ik bang ben dat als ik het dag en nacht laat draaien dat het te heet wordt.

Ik had een tijd geleden een Promise Fasttrack kaart gekocht om 4 schijven aan te sluiten, en dan met een RAID opstelling, dat als er iets crashed dat er in iedergeval nog iets van mijn data veilig is.

Ik kan alleen al de spullen niet kwijt in het kastje, en zit ik te twijfelen om of de fasttrack kaart terug te brengen aangezien hij ook moetilijk doet. Pc blijft rebooten en in een loop. :S

En dan een losse NSA behuizing aan te schaffen met een controller ingebouwd en dan via eSATA deze aan te sluiten. Scheelt ruimte, maar is wel prijzig geloof ik. Ik zou ook de kaart kunnen omruilen voor een werkend exemplaar en dan een losse desktop behuizing halen en hier middels wat gaten her en der de kabels van het ene kastje naar het andere kastje brengen. Maar dan is er een min puntje denk ik, leverd de voeding wel genoeg spanning (240W totaal).

Ik ben benieuwd of jullie nog een geniale ideen hebben, iniedergeval erg bedankt alvast
Groetjes, Paul