Toon posts:

Nieuwe computer wilt niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik had in het videokaarten/beeldschermen topic als een zelfde soort post gemaakt omdat ik dacht dat het aan de videokaart lag maar dat blijkt nu niet zo te zijn.
Dus vandaar dat ik hier maar verder ga vragen om jullie hulp.

Gisteravond heb ik geprobeert me nieuwe computer in elkaar te zette, het lukte aardig tot ik hem ging proberen aan te zette.
De fans beginne met draaien en snelheid te maken voor 1-2 seconden, maar daarna stoppe ze, en beginnen ze weer met draaien, en stoppe ze weer. (zo gaat dat dus door)
De CPU fan 4-pin zit stevig erin, ook de 24-pin in het moederbord zit er goed in.
Er zat maar 1 IDE op de moederbord, dus de (iets wat oudere)harde schrijf zit op die kabel op de master en de DVD op de slave.

De nieuwe set bevat:
Phenom II x3 720 BE
Asus M3A78-CM
Corsair 400W Power Supply
Sapphire Radeon 4870 Vapor-x 1GB
Seagate Baracuda 7200.10 250gb

Alle aanmerkingen, tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat is altijd wel een goed begin om het een en ander te testen. Testen is namelijk toch de enige manier om erachter te komen waar het probleem zit.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
ik denk dat dit topic in PMG thuis hoort, kijk daar ook ff in de faq met opstart problemen

/edit spuit 11 ;) was te traag

[ Voor 9% gewijzigd door Yokidrink op 25-08-2009 09:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
ik222 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:54:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat is altijd wel een goed begin om het een en ander te testen. Testen is namelijk toch de enige manier om erachter te komen waar het probleem zit.
Met hem

CSL -> PMG

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Heb je ook de extra 4 pins voedingsconnector linksboven op het mobo aangesloten?

Verwijderd

Ik heb dit ook voor.
Bij een koude start, start hij wel normaal op.
Maar bij afsluiten, opnieuw opzetten begint diezelfde cyclus.
Soms zelf 3 uur na het afsluiten
Eens testen met een andere voeding en als dat werkt een nieuwe kopen.
Be quiet! = brol?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 10:29 ]

Verwijderd

4870 en een phenomx3 met een 400 watt voeding is wel weinig jah....

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je uberhaupt gekeken naar bijvoorbeeld:
Stroom consumptie van je videokaart, vooral icm je processor?

Als je google-ed op SAPPHIRE VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E en power supply vind je vrij snel hetvolgende:
–500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)”
en dan heb jij 100 watt te weinig...

There is no place like 127.0.0.1

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
De enige 400W PSU van Corsair (Corsair CX400W) heeft maar één PCI-E 6 pin connector (http://www.corsair.com/products/cx/default.aspx). Je grafische kaart zou er inderdaad twee nodig hebben (http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=000101&pid=216).

Ik vraag me echter wel af of dit er voor kan zorgen dat de pc geheel niet opstart. Je zou eerder verwachten dat hij bij grafische load reboot.

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
In ieder geval even proberen zonder videokaart. Je heb toch IGP.

• ik222
  • Niet online
Nee die grafische kaart heeft er maar 1 nodig, twee heb je er alleen nodig bij crossfire (twee grafische kaarten). Zie de quote van TheMe.

Die kaart verbruikt overigens wel erg veel stroom dus op zich zou het kunnen dat je voeding te ligt is.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:19
ik222 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:08:
Nee die grafische kaart heeft er maar 1 nodig, twee heb je er alleen nodig bij crossfire (twee grafische kaarten). Zie de quote van TheMe.

Die kaart verbruikt overigens wel erg veel stroom dus op zich zou het kunnen dat je voeding te ligt is.
twee bij enkel, vier bij Crossfire ;)

En er zit toch een molex - 6 pins converter bij de graka (als het goed is ) dus zoveel maakt het niet uit...

• ik222
  • Niet online
maarud schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

twee bij enkel, vier bij Crossfire ;)

En er zit toch een molex - 6 pins converter bij de graka (als het goed is ) dus zoveel maakt het niet uit...
Wow ik wist niet dat ik zo scheef kon kijken, was er van overtuigt dat daar one en two stond :O :X

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 25-08-2009 11:30 ]

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
Sapphire heeft inderdaad waarschijnlijk een molex naar 'PCI-E 6 pin connector' kabeltje bijgeleverd, maar dit betekent uiteraard nog niet dat de voeding voldoende vermogen heeft. Corsair zal die voeding niet voor niets maar één PCI-E 6 pin connector hebben gegeven.

Ik zeg niet dat de voeding de oorzaak moet zijn, maar het is een mogelijkheid. Ik ben het met Propov eens dat de TS er goed aan zal doen om het zonder videokaart (met de IGP) te proberen. Probeer vervolgens de hierboven genoemde 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die 4 pins connector dus niet aangesloten!
Bedankt voor de hulp
Die videokaart had ook verloop stekkertjes erbij dus kon hem zo aansluiten verder.
Ik hoop dan dat de voeding goed genoeg is, ik had uit adviezen op dit forum gehaalt dat het genoeg was.
Propov, speciaal bedankt.
Pagina: 1