Toon posts:

router gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een router die volgende functies heeft;

- Wireless router op g-band, alle toestellen zijn op g en nieuwe netwerkkaartjes kopen is geen optie (laptops)
- mogelijkheid tot aansluiten dataopslag (usb stick én harde schijf. De harde schijf moet na X minuten inactiviteit uitvallen, en stick & harde schijf moeten niet tezelfdertijd aangesloten kunnen zijn)
- geen rommelmerk zijn
- betaalbaar zijn :)
- extern benaderbaar zijn via FTP

Een andere mogelijkheid lijkt me een NAS + FTP harddisk te plaatsen achter de router, maar ik heb al een externe harde schijf en wil deze mogelijkheid eigenlijk liever niet.

nu lijkt het alsof ik waarschijnlijk niet gezocht heb. Ik heb echter de pricewatch bekeken, alternate.nl bekeken bij dlink & linksys gezocht... eens je naar opslag wil gaan zit je direct met een n-router

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Een N router kan gewoon G uitzenden, dat is geen probleem... Dus een N router is wellicht met oog op de toekomst toch verstandiger.

Heb zelf altijd gewerkt met een Asus router: http://tweakers.net/pricewatch/197570/asus-wl-500gpv2.html

Prima ding...

[ Voor 34% gewijzigd door M-Opensource op 25-08-2009 09:42 ]

"Find what you love and let it kill you"

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat is er mis met een router die ook wireless n heeft? Ook op die routers kun je prima met 802.11g apparatuur verbinden. Feit is nu eenmaal dat dat vaak de nieuwere routers zijn die dit soort functionaliteit ingebouwd hebben zitten.

Overigens zou ik persoonlijk sowieso de voorkeur geven aan een aparte NAS server omdat het sneller is (als je een goede koopt tenminste) en dat hij wat meer opties heeft vaak.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Wat maakt een N-router nou uit? Als je misschien binnenkort een nieuwe laptop koopt en die ondersteunt N mag je blij zijn (net iets sneller surfen). Verder is misschien de D-Link DIR-685 wel iets voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:
Overigens zou ik persoonlijk sowieso de voorkeur geven aan een aparte NAS server omdat het sneller is (als je een goede koopt tenminste) en dat hij wat meer opties heeft vaak.
ik wist niet dat een N-router ook g-toestellen laat aansluiten :$

NAS hoef ik niet, heb al een storage server met hardware raidcontroller, maar deze is de bedoeling om 24/24 van elders data te kunnen opslaan. Mijn storage server gebruikt iets teveel stroom daarvoor, dus daarom zou zo'n oplossing ideaal zijn.

Ik ga ff op de N-routers zoeken dan maar :)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03 10:42
Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je router B/G of N signaal kan verzenden, dus niet beide tegelijk.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Pagina: 1