Webbased PVR software, server (Win2003) als videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoi,
Ik ben op zoek naar een programma wat ik op mijn server (draait Windows 2003) kan installeren, zodat ik eenvoudig TV programma's kan opnemen.

Het instellen van een opname moet via internet gebeuren, zodat ik via elke PC in het thuisnetwerk een opname kan programmeren.

Ik heb 3 TV kaarten die ik tot m'n beschikking heb:
WinTV PVR2 USB
Kaartje met Philips hardware en bt878 chip
TV stickje met DVB-T en analoog mogelijkheid (Zolid Hybrid TV stick)

Ik heb al wat dingen geprobeerd, WebShifter, GBPVR enzo, maar dat werkt niet helemaal lekker (gekloot met die xmltv bestanden om gids te krijgen enzo, of de software die het opneem werk doet, wil niet goed werken met Win 2003)

Is het ook mogelijk om de MCE van XP of Vista via een webbpagina te besturen? Dan zou ik er namelijk nog XP of Vista op kunnen zetten...

Iemand nog een goede tip?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutzh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Misschien is dit een oplossing ? => http://forum.team-mediapo...b-server-interface-27320/

Maar ik weet niet of TV-Server los van mediaportal te gebruiken is, heb ervaring met mediaportal, maar heb nog nooit met TVserver gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
MediaPortal heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet echt lekker icm Server 2003, en het was ook erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

RDP'en naar een MCE geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:16
ja er zijn webplugins voor mce zoals http://www.asciiexpress.com/webguide/screenshots.aspx
Zelf gebruik ik mythtv met mythweb, werkt prima met digitale tv en gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Van www.orb.com begrijp ik dat w2k3 server bepaalde onderdelen mist, waardoor video recording geen optie is. Voor het overige doet bijvoorbeeld een MCE installatie gekoppeld met orb.com precies wat je wil doen.

Wat je zou kunnen doen is een MCE pc opbouwen, zodat je daar via orb bij kunt en op die MCE installatie je server virtualiseren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wat is dat Orb precies? Ik hoef het niet te delen over internet ofzo hoor. Ik wil gewoon via een webpagina opnames kunnen programmeren, die dan worden opgenomen door m'n server.

Maar aangezien ik binnenkort toch de hardware van m'n server ga vervangen, ga ik maar XP MCE 2005 installeren denk ik. Vista zou ook wel kunnen, maar dat maakt qua MCE niet veel uit, opnemen = opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nog even een schopje van dit topic

Ik heb het voor elkaar :D 8)

XP MCE 2005 draait nu op m'n server, werkt perfect, alle programma's die ik op Server 2003 gebruikte (SABnzbd, uTorrent, CoD2 server, VibeStreamer, HFS, XAMPP etc) werken ook prima.

Ik heb deze geinstalleerd: http://www.asciiexpress.com/ en dat werkt perfect via webinterface. Afspelen van opgenomen programma's kan ook via webbrowser.

Streamen van een live TV zender zou ook moeten kunnen, maar dat werkt nog niet helemaal lekker.

Opnemen gaat wel prima.

TV kaart is een Hauppage PVR2 USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ThinkPadd schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:17:
Streamen van een live TV zender zou ook moeten kunnen, maar dat werkt nog niet helemaal lekker.
Kwestie van de goeie MPEG2 decoder gebruiken, WebGuide is wat gevoeliger daarvoor dan de MCEshell zelf heb ik gemerkt.
Ook het (her)configureren van de profiles die gebruikt worden kan nog wel eens schelen, daarvoor kun je de Windows Media Encoder toolkit gebruiken.
Kun je bijvoorbeeld ook je Windows Mobile streams mee aanpassen naar je beschikbare bandbreedte.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Windows MCE zat eerst al te mekkeren dat hij geen videodecoder kon vinden voor het afspelen van Live TV (dit was gewoon in MCE zelf, niet via een webpagina o.i.d.)

Ik heb toen wat gezocht, en het bleek dat het met WinDVD6 sowieso moest lukken.

Die geinstalleerd en Live TV werkte.

Het probleem met het streamen is dat er gewoon helemaal niks gebeurt als ik op "Stream program" klik.
Hij zegt wel dat hij aan het bufferen is, maar daarna gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ThinkPadd schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:34:
Windows MCE zat eerst al te mekkeren dat hij geen videodecoder kon vinden voor het afspelen van Live TV (dit was gewoon in MCE zelf, niet via een webpagina o.i.d.)

Ik heb toen wat gezocht, en het bleek dat het met WinDVD6 sowieso moest lukken.

Die geinstalleerd en Live TV werkte.
MCE2005 - en eigenlijk elke XP-based MCE versie - hebben geen DVD codec in-box zoals Vista Ultimate bijvoorbeeld wel heeft, klopt.
Het probleem met het streamen is dat er gewoon helemaal niks gebeurt als ik op "Stream program" klik.
Hij zegt wel dat hij aan het bufferen is, maar daarna gebeurt er niks.
Je kan de verbose logging aanzetten, maar het belangrijkste is wel dat je geen blokkerende firewalls er tussen hebt staan. Ik zou sowieso even beginnen met de meest basic streams die het minste transcoding effort vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Oke streamen gaat nu ook goed.

CyberLink PowerDVD 7 geinstalleerd, en AC3Filter (dit zijn de codes die werden aangeraden in WebGuide) en nu werkt het :)

Heb alleen nog maar via LAN getest, nog niet via internet, maar dat wil ook wel denk ik. Kwestie van even de juiste poorten openzetten in m'n router.
Pagina: 1