Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Z-5500 over Toslink kabeltje of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 14:58

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Is het de moeite waard om een Logitech Z-5500 aan te sluiten via een optical Toslink cable? Of is dit gewoon weggegooid geld?

Mijn vraag is vanwege afwijkende antwoorden of verschillende sites, iemand hier misschien ervaring?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik vind dit zeker de moeite (ik heb het zelf ook).Met Toslink heb je gewoon het voordeel dat alles digitaal overkomt waardoor je dus bijna geen verlies in kwaliteit hebt.

Bij films etc krijg je ook automatisch (mitst goed ingesteld) een DTS of Dolby signaal mee!

Mijn Specs

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Ligt eraan wat je beweegreden is.

Voor nagenoeg geen ruis in je geluid, ja.
Voor beter geluid, ik zou zeggen nee..

Oost west, 127.0.0.1 best!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
In vergelijking met welke andere aansluitmethode?

In vergelijking met coaxiaal-digitaal (tulp-aansluiting) zal het niks uitmaken.
Als je het nu echter analoog aansluit kan er wel degelijk verschil zitten. Je laat dan je Z-5500 de digitaal-analoog conversie doen in plaats van je geluidskaart. Met name als je nu een mindere kwaliteit geluidskaart hebt kan dat wel eens schelen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als vergelijking met wat weggegooid geld? Je bent iig niet meer afhankelijk van de lengte van de meegeleverde 3x 3,5mm jack-kabel en je hebt er maar 1 nodig. Tevens beschik je meteen over het digitaal overzenden van je geluidssignaal en dus geen/veel minder last van geluidsverlies.

Voordelen:
• Vrije keuze lengte
• 1 enkele kabel
• Digitaal signaal

Nadelen:
• Aanschafprijs

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Oh oke, en als ik hem via optical aansluit op tv en via 3.5 aansluit op PC (ja, staan naast elkaar) kun je dan de source kiezen trouwens?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nickalicious schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:30:
Oh oke, en als ik hem via optical aansluit op tv en via 3.5 aansluit op PC (ja, staan naast elkaar) kun je dan de source kiezen trouwens?
Ja, is gewoon mogelijk, daarom zit het Input knopje er ook op.

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Ik zeg het niet helemaal goed ik bedoelde meer of je meer dan 1 signaal tegelijkertijd kan afspelen? Soms luister ik bijvoorbeeld web radio over mn pc maar wil ik ook nog games geluiden horen zegmaar. Het is iig duidelijk dat ik de Toslink kabel ga halen, voor dat kleine bedrag is het lijkt me wel de moeite waard.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik kan op m'n Z-5400 links op m'n console een 'mic' aansluiten dus een analoge input, daar iets op aansluiten zorgt dat beide bronnen tegelijk te horen zijn, anders is het niet mogelijk tegelijk van twee verschillende bronnen af te spelen.

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Bedankt voor de replys!! :-) Nog een vraagje, ik wil er een speaker beugeltje met een kogelgewricht bij. Maar heeft iemand misschien ervaring met bepaalde modellen? Ik zag zelf deze en leek me wel wat van Vogels: http://www.vogels.com/web...ervlet?id=177500&format=3
Pagina: 1