Toon posts:

Hulp nodig power aansluting 4870 vapor-x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een compleet nieuwe computer, maar krijg de videokaart niet goed aangesloten.
Op het bubbeltjesverpakking staat een warning met: This videocard needs to be connected to the power supply. Er staat een korte uitleg met iets over het aansluiting van de videokaart met de voeding met een 1x4 pin, 1x6 pin, 1x8 pin en nog wat combinaties daarmee.
Nu had ik niet precies door wat er moest gebeuren dus ik had maar een 1x6 pin van de voeding gepakt (een Corsair 400w Power Supply).
Er zit op de videokaart 2x een 6 pin aansluiting op het einde van de kaart en ik heb 2 kabeltjes erbij gehad met 6pin naar een ander soort aansluiting (4pin waarvan 1 pin niet erin zit)
Deze kunnen niet direct op de voeding aangesloten worden maar er zitten wel kabelt op de voeding waar deze uiteindes op paste, helaas werkte na het aansluiting de videokaart nog steeds niet.
Hopelijk genoeg informatie gegeven, zou iemand kunnen uitleggen hoe je hem precies aansluit??
Hartstikke bedankt alvast!

Edit: Ohja toen ik hem opstarte, hoorde ik de ventilator aangaan en weer uitgaan alsof hij wel wilt starten maar niet genoeg stroom krijgt (ja dus vandaar dat ik hierop uit kom dus)

(Sapphire Radion 4870 Vapor-x 1GB DDR5 & Corsair 400W Power Supply)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 00:31 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die 4 pins met maar 3 pinnen erin zijn molex aansluitingen, deze moeten idd op de uiteindes van de kabels van je voeding. als je er daar 2 van hebt gebruikt om zo'n 6 pins te maken en de andere 6 pins van je voeding er in doet zit je qua voeding van je videokaart goed...

mocht het dan nniet werken, loop dan eens al je ander bekabeling langs. zit de 4 pins cpu stekker in je moederbord? en de 24 pins?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
die 24 pins is de grootste die uit de voeding komt he? die zit er goed in, ook de 4 pins cpu zit er goed in..
Het is dus een ander probleem als ik dacht?
*zucht*

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19
Afbeeldingslocatie: http://www.mediadisc.nl/catalog/images/302.jpg

Deze moeten op je videokaart aangesloten worden, op je kaart zitten als het goed is zoals je beschrijft aansluitingen voor stroom, zonder die erop gaat de kaart niet werken dus krijgt hij geen beeld en hij piept

Ze zijn vaak meegeleverd bij de grafische kaart het is waarschijnlijk even spelen met je voedings kabels om zo toch alle blokjes te kunnen aansluiten, misschien heb je wat verlopjes nodig van molex naar molex om zo meerdere molex blokjes te creeere..

Afbeeldingslocatie: http://www.mediadisc.nl/catalog/images/296.jpg

Succes

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb dezelfde videokaart en gewoon twee 6-pins kabeltjes vanuit de voeding er in geprikt, niks geen extra verloop stekkers gebruikt en de kaart draait prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan Koen, het probleem blijkt dus ergens anders te liggen.
Maar waar?
Zoals gezegd is alles goed aangesloten, DVD drive zit op Slave IDE en de harde schrijf op IDE master.
(Zou het hier aan kunnen liggen dat ik deze oudere harde schrijf niet kan gebruiken?)
Opstarten zonder videokaart doet hij ook niet (CPU fan doet hetzelfde als de videokaart fan)
Ik snap dat dit nu niet meer in dit topic thuis hoort maar..
Alvast bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 10:52 ]

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 19:22
Wellicht trekt je voeding het gewoon niet? 400W is ook niet bijster veel om eerlijk te zijn. Hoe zien de rest van je specs eruit?

[ Voor 16% gewijzigd door Boxman op 25-08-2009 11:45 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Verwijderd

Topicstarter
Zou genoeg moeten zijn,
Phenom II x3 720 BE
Asus M3A78-CM
OCZ 2G8004GK (2 reepjes van 2gb)
Sapphire Radeon 4870 Vapor-X 1Gb
Seagate Baracuda 7200.10 250Gb
DVD driver (no-name)
Corsair 400W Power Supply

Bedankt voor alle hulp maar ik heb met hulp van het andere topic het probleem opgelost!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 16:17 ]

Pagina: 1