Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] PC traag, geheugen @ 25%

Pagina: 1
Acties:

• DJJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 12:38
Al een tijdje vind ik dat m'n pc steeds trager begint te worden. Games haperen, programma's opstarten duurt lang.

Nou zie ik dus dat maar 25% van de 6GB geheugen gebruikt wordt, terwijl dat het 2 weken geleden zeker 75% is geweest.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Screenshot

Specs:
Intel Core2Duo E6850 @ 3.0GHz
Asus Formula Blitz
6Gb Corsair (2x1GB, 2x2GB)
Nvidia 8800 Ultra

[ Voor 15% gewijzigd door DJJ op 24-08-2009 23:21 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat mij betreft is Avast sowieso malware. Daarnaast heeft Logitech wel aardig wat onzin draaien op de achtergrond.

@hieronder: de correlaties tussen besmette PCs en gratis AVs (Avast en AVG) zijn me iets te verdacht. Als het zelf al geen malware is zet het volgens mij toch de deur er voor open. Maar deze thread gaat niet over Avast. Ik zei dan ook "wat mij betreft".

[ Voor 55% gewijzigd door YellowOnline op 24-08-2009 23:33 ]

• DJJ
hmm avast er eens afgooien, die heeft laatst wel een nieuwe update gedaan dus misschien is dat het...

Logitech heeft te maken met me G19 toetsenbord. Die apps heeft ie nodig, anders kan ik ze niet aanroepen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Wildfire

Joy to the world!

YellowOnline schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:20:
Wat mij betreft is Avast sowieso malware. Daarnaast heeft Logitech wel aardig wat onzin draaien op de achtergrond.
Avast malware? Waar slaat dat nou weer op?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

YellowOnline schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:20:
Onderbouwing? Ik gebruik al maanden avast op verschillende systemen en installaties en heb nergens problemen mee. Virussen worden meteen herkend, zodat je meteen actie kan ondernemen.
Flauwekul wat je zegt.
TS kan avast gewoon lekker laten staan.

• DJJ
gaarne ontopic blijven. Heb ook nooit problemen gehad met avast.

Het lijkt erop dat na een reboot het weer werkt. Vista zit na 5 min al op 1,7gb

EDIT: heb te vroeg gejuicht. Blijft weer hangen op de 25%

[ Voor 18% gewijzigd door DJJ op 24-08-2009 23:59 ]

• DJJ
niemand een idee?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

Ik denk niet dat je het bij het geheugen moet zoeken, aangezien je kan zien dat er gewoon 4966MB gecached is. Die 25% (1,4GB) is wat je op dat moment in gebruik heb door lopende programma's/processen. Het is enorm zonde van je 6GB geheugen, maar dat kan die haperingen niet veroorzaken.

Check je harde schijf eens op fouten, ik heb het idee (door de haperingen en lange opstarttijden) dat het daaraan ligt.
Pagina: 1