[PW] [Feature request] OS compatibility producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzziol
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi devvers / iedereen,

Ik wil even vooropstellen dat ik niet weet of het een goed idee is, of het überhaupt wel in de Pricewatch thuishoort en of het al eerder is voorgesteld.

Dan nu het idee: is het misschien een optie om bij elk product een veld bij te voegen waarin de compatibiliteit met een besturingssysteem in staat? Je hebt dan bijvoorbeeld een aantal niveaus:
  1. Plug & Play
  2. Plug & Play nadat OS automatisch online drivers gedownload heeft
  3. Handmatig drivers installeren
  4. Werkt niet
En dan bij open-source gerichte besturingssystemen (Linux, etc.) ook nog weergeven of het closed-source / open-source drivers zijn.

Ik zie uit naar ongezoute kritiek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het probleem is dat de handelaren die informatie moeten voorzien; dat doet Tweakers niet. Dat zijn overigens geautomatiseerde queries vermoed ik die ze niet gaan aanpassen omdat het voordeel gering is tov. de arbeid die er in gestoken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op dit moment bevat de Pricewatch 276.832 prijsopgaven van 63.651 producten.
Ga je ze dan wel 'even' invullen als die feature komt? >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzziol
YellowOnline schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:38:
Het probleem is dat de handelaren die informatie moeten voorzien; dat doet Tweakers niet. Dat zijn overigens geautomatiseerde queries vermoed ik die ze niet gaan aanpassen omdat het voordeel gering is tov. de arbeid die er in gestoken moet worden.
Oké, duidelijk.
RaZ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:40:
Ga je ze dan wel 'even' invullen als die feature komt? >:)
Communitywerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We breiden de specs regelmatig uit, maar ik denk dat OS compatibility erg lastig gaat worden, met name omdat het nogal aan verandering onderhevig is. Er komt een nieuw OS, en vervolgens voor 95% van de goederen in een tijdsbestek van een aantal maanden ook drivers daarvoor. Er komt een ServicePack, idem. Er komt een nieuwe firmware van het apparaat, idem.

Ik denk dat het hoogst haalbare gaat zijn om hardwarecompatibiliteit (op basis van slot/socket/versie) weer te geven, en dat zal al een behoorlijke kluif zijn om dat betrouwbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Dit lijkt me verschrikkelijk veel moeite en verschilt ook nog per OS. Zo zijn USB 2.0 drivers pas na Service Pack 1 van XP automatisch geinstalleerd. Je hebt met zoveel Sub-OSsen te maken.

Windows XP Zonder Service Pack | SP 1 | SP 2 | SP3
Vista Zonder Service Pack | SP 1| SP 2? |

Laat de community eerst maar de basisinformatie die vaak nog ontbreekt invullen imo :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzziol
Het lijkt me inderdaad behoorlijk veel werk en hoewel er inderdaad veel sub-ossen zijn, denk ik toch wel dat het haalbaar is. Het vergt gewoon veel tijd. Hoe groot is de kans dat een firmware iets kapot maakt? Vrijwel nihil toch? Bij een SP kan ik me het nog wel voorstellen..

De titel van het topic is trouwens verkeerd, ik ben vergeten er een onderwerp achter te zetten :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mzziol schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:38:

De titel van het topic is trouwens verkeerd, ik ben vergeten er een onderwerp achter te zetten :$.
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
mzziol schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:38:
Het lijkt me inderdaad behoorlijk veel werk en hoewel er inderdaad veel sub-ossen zijn, denk ik toch wel dat het haalbaar is. Het vergt gewoon veel tijd.
Heel veel tijd. Veel meer dat er nu aan PWA's rondlopen denk ik zelfs. Iedere keer als er een nieuw OS of service pack uitkomt, dan kun je dat voor 65.000 producten opnieuw gaan invullen. Plus het feit dat je dan dus ook alle firmwareveranderingen moet gaan bijhouden en het feit dat de meeste fabrikanten helemaal niet eens aangeven waar het compatibel voor is. Meestal staat er alleen bij "voor Windows", dan weet je nog niet welke versies er ondersteund worden en ook Linux is vaak een ondergeschoven kindje bij de fabrikant. Het kan dan wel werken, maar dat staat helemaal niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kortom mzziol: iedereen is het er wel over eens dat het een zeer goede feature zou zijn, maar de redenen dat het nog niet bestaat zijn: 1) er is geen volledige informatie beschikbaar; en 2) het is de overtreffende trap van sysiphusarbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzziol
Oké, dan moet ik het daar maar mee doen dan ;). Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bedankt voor het idee; iedere bijdrage leidt wel tot overweging. Het zal niet de eerste keer zijn dat suggesties jaren later alsnog verschijnen. Laat het je dan ook niet weerhouden om wat voor suggestie dan ook een volgende keer gewoon weer te poneren :)

Vrijwel alle vernieuwingen zijn gebaseerd op wat een keer voorgesteld is vanuit de community of een reactie op ontwikkelingen waartegen we de community willen beschermen. Misschien is het ook goed dat wat meer te uiten om de openheid te benadrukken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 23:14 ]

Pagina: 1