Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 23:55
Ik heb sinds kort een HTPC draaien met Windows 7. Mijn moederbord (GA-E7AUM-DS2H) heeft een HDMI uitgang welke ik op mijn Onkyo receiver heb aangesloten.
Ik krijg echter helemaal geen geluid via HDMI... Als ik de optische uitgang aansluit werkt het wel naar behoren.
Heb de nieuwste Nforce drivers geïnstalleerd en daarna de Nvidia HDMI driver. Bij playback devices staat de HDMI output er gewoon tussen, ook kan ik hier test aanklikken en zie ik in het balkje erlangs dat er geluid wordt afgespeeld. Mijn Onkyo reciever ontvangt echter helemaal niks.
Als ik mijn Xbox360 op dezelfde HDMI poort aansluit krijg ik wel gewoon geluid dus lijkt ook niet aan mn versterker te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
OK, het probleem zit hem waarschijnlijk in de combinatie van mijn Onkyo receiver en mn LG LCD TV...
Als ik mn HTPC rechtstreeks via HDMI op mn TV aansluit krijg ik wel geluid... Sluit ik daarna de HDMI kabel van mn HTPC op mn Onkyo receiver aan dan hoor ik ook geluid, echter zodra ik de HDMI OUT van mn Onkyo op mn LCD tv aansluit valt het geluid weg 8)7
Lijkt wel alsof mn Onkyo het geluid probeerd door te lussen naar mn tv, HDMI audio OUT staat echter gewoon uit en als ik met dezelfde config mn Xbox360 aansluit werkt het geluid wel naar behoren :?
Iemand soortgelijke problemen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 09:07
Misschien is het een audio formaat die de LG wel snapt maar de onkyo niet.
Al lijkt me dat wel raar omdat onkyo een goed merk is die veel support.
Misschien eens in de settings kijken van die onkyo want zo te horen ligt het niet aan windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Heb alle settings al doorgelopen en uitgeprobeerd maar geeft geen resultaat. snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Geen idee of er voor zowel de onkyo als de lg tv firmware updates beschikbaar zijn, dat is het onderzoeken iig waard.
Helaas is er in deze gevallen vaak weinig aan te doen.

Controleer eventuele HDCP opties, versies van HDMI, is het dezelfde HDMI kabel etc. Werkt het met een andere tv wel?

Can`t live without the mods