kennis kwam thuis van vakantie, harddiskcrash. Jammer maar waar. Harddisk uit computer in externe case, via usb naar andere computer, rechten herstellen, en flop hele harddiskuit (lampje op case brandde zelf niet meer), paar keer herstarten werkt ook niet (af en toe begint ie te draaien maar geeft het snel op)
Toen ik rechten aan het herstellen was leek er niets met de files zelf mis, het ging niet zo snel, maar het werkte (tot het moment dat de harddisc uitviel). Zou het kunnen zijn dat het mechanische (stroom- en leesgedeelte) van de schijf kapot is en niet de daadwerkelijke schijf zelf?
iemand tips? misschien kan ik een deel van de schijf vervangen, om zo 'm weer draaiende te krijgen?
ben tevens dus op zoek naar een WD Caviar 60 GB:
MDL: WD600BB-75CCB0
DATE: 20 dec 2001
DCM: DSEHBT2AA
s/n WMA9S1528248
Toen ik rechten aan het herstellen was leek er niets met de files zelf mis, het ging niet zo snel, maar het werkte (tot het moment dat de harddisc uitviel). Zou het kunnen zijn dat het mechanische (stroom- en leesgedeelte) van de schijf kapot is en niet de daadwerkelijke schijf zelf?
iemand tips? misschien kan ik een deel van de schijf vervangen, om zo 'm weer draaiende te krijgen?
ben tevens dus op zoek naar een WD Caviar 60 GB:
MDL: WD600BB-75CCB0
DATE: 20 dec 2001
DCM: DSEHBT2AA
s/n WMA9S1528248