LAN Mediaspeler werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 08:31
Ik heb laatst voor weinig een leuk LAN mediaspelertje (UPnP/DLNA) op de kop kunnen tikken. Deze werkte prima via een tijdelijke kabel die ik in mijn switch had gestopt maar sinds ik een fatsoenlijke kabel heb getrokken werkt het niet meer? Het apparaat krijgt gewoon een IP adres van mijn DHCP server (/router) en ik kan vanaf mijn PC gewoon naar het apparaatje pingen. Toch zie ik de server (draait op mijn PC) niet in het lijstje staan. Ik heb een vermoeden dat het komt doordat ik hem nu anders aangesloten heb dan voorheen, maar ik snap niet waarom het uit zou moeten maken.

Scenario: Ziggo kabelmodem op de begane grond, met daar op aangesloten een Linksys 4 ports router. Op die router zit: 1) kabel die naar de bovenverdieping loopt, 2) Linksys WAP54G WiFi AP en 3) LAN Mediaspeler. Op de bovenverdieping heb ik een 1Gbps switch waarop mijn PC en een laptop zit aangesloten.

WiFi werkt. Internet werkt op alle computers (inclusief WiFi) en ik kan zoals gezegd vanaf laptop en PC gewoon het mediaspelertje pingen. Toch werkt het niet (meer). Als ik een kabel de trap op leg en de mediaspeler in dezelfde switch stop als mijn computer werkt het wél. Ligt het dan daar aan? Zo ja, waarom?

Oh, dat mediaspelertje is een Zyxel DMA-1000W. I know, niet echt een popcorn hour maar hij kostte nog niet eens een 5e deel daarvan ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 08:22
Werk je met DHCP aan op 1 van de routers? Want als je dit aan hebt staan zou dit op de router die bij het Ziggo modem staat moeten draaien.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• BezurK
Wat bedoel je? Ik heb maar één router en dus ook één DHCP server. Qua IP adressen is er dus ook niets mis. Ook kan ik alles onderling pingen. Dat is zo raar. Ik heb het nog steeds niet aan de praat.

Als ik heb apparaat lostrek en met een kabel rechtstreeks in de switch (bovenverdieping) duw dan werkt het prima. Steek ik hem beneden in de router dan ineens niet meer. In feite is het wel hetzelfde netwerk en zoals ik zeg is er verder prima verkeer mogelijk.

• BezurK
Ik heb het gisteravond nog een keer geprobeerd en wederom zonder succes. Ook als ik de beveiliging van m'n WiFi uit zet (de DMA ondersteund geen WPA :() dan weigert hij een server te zien. Stop ik het AP dan op de bovenverdieping in m'n switch dan heb in plots een server staan. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil m'n WiFi niet onbeveiligd laten (daarnaast is het ook nog eens te traag) en ik wil geen losse kabel de trap op hebben lopen aangezien er al met veel moeite 1 kabel omhoog getrokken is. Die wil ik dan ook gebruiken.

Wat is het probleem en wat kan ik doen om het op te lossen?