Toon posts:

Yamaha Surroundprojector YSP-4000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af, dit is een Digital Sound Projector, maar hoe sluit je hem nou aan. Aan de TV zelf, of aan de receiver?

Mijn voorbeeld:

Het geluid van digitale tv is optisch aangesloten in verbinding met een Yamaha RX-V1400 receiver en het geluid wordt via de optisch out weer doorgeschakeld met een Logitech Z-5500 set. Ik gebruik speakers A+B bi-wired (ja ik weet, compleet overbodig, maar ik ben de bruggen kwijt (heb een vermoeden waar ze liggen)). De fronts zijn bi-wired, de center, sub, surround luidsprekers, surround achter luidsprekers en de aanwezigheidsluidsprekers zijn niet aangesloten. Genoeg uitbreidingsmogelijkheden dus. Nog 7 extra speakers en een sub aan te sluiten. Wat ik dus al heb, zijn 2 Magnat Vector Needles (you just gotta love them!) en een Logitech Z-5500 5.1 set (heb al genoeg power dus lol), maar de vraag is dus, kan ik deze surroundprojector makkelijk tussen de receiver en de tv plaatsen en hem instellen als center? Of gaat de hele klankbeeld dan naar de kloten, wetende dat ik al een erg leuk systeempje heb staan.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Kan je geen plaatje van de achterkant vinden? Volgens mij moet je gewoon verschillende speakeraansluitingen gebruiken om aan te sluiten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/sc/32570630-2-440-DT3.gif

Duidelijker kan ik hem vooralsnog niet vinden. Er wordt dus niet gebruikt gemaakt van aansluitingen voor speakerdraad .. right?

Edit: volgens de site Kieskeurig, is er ook geen beschikking over een optisch uit (zowel coax als optisch). Dus de Logitech Z-5500 via deze weg aansluiten is dus uitgesloten? Maar heeft wel optisch in, dus in principe zou je het geluid wel kunnen doorgeven via de Yamaha RX-V1400, maar hoe krijg je het dan voor elkaar, dat hij alleen als center wordt gebruikt? Niet dus zeker... Dus hij geeft dan altijd surround geluid en dit terwijl alle aangesloten boxen (5.1) dit ook al doen .. Mijn vraag was dus .. krijg je dan ook geen heel slecht klankbeeld?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 21:25 ]

• JT

JT

VETAK y0

Als ik het zo zie, doet dat ding alle processing. Wat je dan kan doen technisch gezien, is de receiver gewoon instellen op surround en dan de voorversterkeruitgang (als je die hebt) van de center splitten en aansluiten als stereo bron. En dan dat Yamaha ding gewoon zonder bewerking (in stereo modus ofzo) weer laten geven. En dan kan je die Logitechs op je receiver aansluiten ofzo.

Maar eerlijk gezegd, dat zou ik echt jammer vinden van de receiver. Probeer gewoon de surrounds en center ook uit de Vector Needle serie te regelen. Nu ga je een samenraapsel van speakers gebruiken met ieder een eigen geluidkarakter, om nog niet te spreken over het verschil in kwaliteit tussen de fronts en de Logitech speakers. En doe er dan ook een fatsoenlijke sub bij :P Het zou echt jammer zijn van de potentie van de Yamaha als je die Logitech dingen aan gaat sluiten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de surrounds en center ook van de Magnat, maar dan een slag groter. Heb ze weer doorverkocht, omdat de center zo groot was, dat die toentertijd bovenop de tv moest worden geplaatst, omdat hij niet in de kast pastte, verder vond ik de rears zo groot, dat ik het zonde vond om ze op te hangen (moest ik gaten boren in de behuizing) en op speakerstands leek me toen ook geen goed idee.

Zie: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/magnatcenter.JPG

Vond ik geen gezicht ook. Zoek een mooie center die zo goed als plat is en onder de Pana TX-P42G10 kan hangen. Iemand leuke idee-en voor zo een center/soundbar anders?

Ohwja .. de Magnat Vector Needle .. heb een set Kef iQ 5's op het oog. Zou dat een vooruitgang zijn op deze Magnats?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/magnatzuil.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 22:03 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

koboy

Heb een idee voor een icon

De Yamaha soundprojectors zijn een totaaloplossing voor surround geluid. Ze vervangen dus de luidsprekers en de receiver/versterker.
Het surround effect dat gecreëerd wordt is behoorlijk overtuigend doordat er gebruik wordt gemaakt van reflecties tegen de muren aan. Dit geeft ook meteen het grootste manco weer: ze werken het best in een kamer die aan alle kanten afgesloten is (geen open keuken dus of zo).

Je sluit alle surround bronnen aan op de soundprojector, welke je vervolgens weer aansluit op je TV. Waarschijnlijk gaat het ook wel lukken om hem 1 op 1 als vervanger voor de Z-5500 in te zetten. Met even zoeken kun je op de yamaha site de handleiding downloaden, die kan je uitsluitsel geven.

Voor de echte surround freak vallen ze door de mand, maar ze vallen vaak wel erg in de smaak bij de vrouw. Hierdoor kun je leuk surround filmpjes kijken, en er toch nog een mooie stereo setup naast hebben staan, zonder dat de kamer vol staat met een complete surround set.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:57:
Ik vroeg me af, dit is een Digital Sound Projector, maar hoe sluit je hem nou aan. Aan de TV zelf, of aan de receiver?

Mijn voorbeeld:

Het geluid van digitale tv is optisch aangesloten in verbinding met een Yamaha RX-V1400 receiver en het geluid wordt via de optisch out weer doorgeschakeld met een Logitech Z-5500 set. Ik gebruik speakers A+B bi-wired (ja ik weet, compleet overbodig, maar ik ben de bruggen kwijt (heb een vermoeden waar ze liggen)). De fronts zijn bi-wired, de center, sub, surround luidsprekers, surround achter luidsprekers en de aanwezigheidsluidsprekers zijn niet aangesloten. Genoeg uitbreidingsmogelijkheden dus. Nog 7 extra speakers en een sub aan te sluiten. Wat ik dus al heb, zijn 2 Magnat Vector Needles (you just gotta love them!) en een Logitech Z-5500 5.1 set (heb al genoeg power dus lol), maar de vraag is dus, kan ik deze surroundprojector makkelijk tussen de receiver en de tv plaatsen en hem instellen als center? Of gaat de hele klankbeeld dan naar de kloten, wetende dat ik al een erg leuk systeempje heb staan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• JT

JT

VETAK y0

Ga de Kefs luisteren naast je Magnats en je weet het snel genoeg.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1