"The Pirate Bay offline gehaald door Zweedse provider"

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
nieuws: The Pirate Bay offline gehaald door Zweedse provider

Enkele uren voordat dit nieuwsbericht geplaatst werd was TPB al offline. Sterker nog: Een uur voordat het bericht dat meldt dat "De torrentsite [en de bijbehorende trackers] zijn offline, maar de eigenaren zeggen snel weer online te zijn." verscheen was hxxp://www.thepiratebay.org (zo dan? :') ) alweer gewoon bereikbaar.

Misschien is het een ideetje om dat er nog bij te zetten (en is het met zo'n grote redactie echt onmogelijk om rond etenstijd iemand op wacht te hebben zitten? Ik vind het maar een beetje een trage bedoeling zo, als je ziet hoe snel de site alweer terug was...).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50

MsG

Forumzwerver

Kan aan mij liggen maar hier is de website nog steeds offline hoor.

Waarom krijgt iemand met de specifieke link naar The Pirate Bay altijd een -1 en een mailtje terwijl een mod hem hier gewoon vrijelijk post though? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
MsG schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:52:

Waarom krijgt iemand met de specifieke link naar The Pirate Bay altijd een -1 en een mailtje terwijl een mod hem hier gewoon vrijelijk post though? :)
Omdat je best naar de site mag linken maar niet naar auteursrechtenbeschermd materiaal.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De Zweedse provider Black Internet heeft onder druk van een hoge boete de toegang tot de website van The Pirate Bay afgesloten. De torrentsite en de bijbehorende trackers zijn offline, maar de eigenaren zeggen snel weer online te zijn.
De eigenaren zijn toch niet bekend?

Als die uitspraak uit de mond van bijvoorbeeld Peter Sund gekomen is, dan is de term 'beheerders' beter, imo.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• TheZeroorez
  • Niet online
MsG schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:52:
DNS ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50

MsG

Forumzwerver

Ik heb het nu veranderd naar opendns, maar nog steeds. Ook als ik het IP intyp van TPB. Of ben ik nou gek? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TheZeroorez
  • Niet online
Nu issie gewoon stuk:
quote: torrentfreak
Another update: The temporary host has a problem with its fiber causing the site to go offline again. Meanwhile, the downtime is causing traffic spikes for other torrent sites and trackers.
Je bent dus niet gek, maar hij heeft in ieder geval gewerkt.

/offtopic

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nieuwsberichten horen correct te zijn op tijdstip van publiceren, dat een site al een uurtje later voor sommigen weer bereikbaar is - zoals het artikel correct voorspelde - is geen aanleiding om updates te plaatsen. Dan blijven we bezig, vooral omdat 'bereikbaar' voor de verschillende lezers idd een verschillend begrip is ivm DNS. Inmiddels is het probleem 'gewone' downtime en daar besteden we normaal gesproken al helemaal geen aandacht aan - ons avondeten hoeft hier dan ook niet onder te lijden ;)

Het linkje naar TPB was niet echt nodig en had dus achterwege kunnen blijven, maar gegeven het karakter van het nieuws - iedereen wil dit uiteraard meteen zelf proberen - vind ik het bij wijze van service een keertje niet zo'n probleem.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1