Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] User veranderen via snelkoppeling / batch opdracht?

Pagina: 1
Acties:

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05
Ik zou graag in Windows 7 een snelkoppeling willen hebben waarmee ik door 1 druk op de knop kan wisselen naar een andere gebruikersaccount. Zodat deze account daarna compleet aangemeld wordt.

Ik heb zelf al wat gegoogled maar veel heeft dat niet opgeleverd, met wat generieke zoektermen krijg ik veel resultaten voor linux en mac, met wat gerichtere termen kom ik niet verder dan het commando logoff, wat de huidige gebruiker uitlogd en naar het inlogvenster gaat of tsdiscon, wat ook naar het inlogvenster gaat.

Graag zou ik na tsdiscon meteen inloggen als de betreffende gebruiker, zodat het verder geen extra klik meer kost.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik kom deze tegen via google:

tsdiscon

Is dat wat je bedoelt? Is een standaard functie van windows blijkt: technet

of het ook in windows 7 zit kan ik niet controleren vanaf hier

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 25-08-2009 07:19 ]

Desktop | Server | Laptop

• Deikke
Als je mijn startpost had gelezen weet je dat ik die ook al had gevonden, helaas kom ik dan alleen op het user switch venster en is er nog geen andere gebruiker aangemeld.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Excuses, die zin heb ik volledig gemist vanochtend!

Desktop | Server | Laptop

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt me dat dit niet kan: de login vereist input. En het idee is juist dat bij het switchen van sessie A naar B alle input van sessie A gestaakt wordt.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb hier toevallig een scriptje voor geschreven in autoit (windows xp dat wel), ik zal het vanavond even opduikelen voor je. dat werkte iig via tsdiscon

EDIT:
Ik heb het scriptje even opgezocht, heel ranzig geschreven en ook nog is onder windows xp. Onder W7 crasht ie gelijk :d, maar misschien heb je er toch wat aan.
http://uploading.com/files/6FA1Z276/fastuser.rar.html

Werking:
via qwinsta opvragen welke gebruikers er op dat moment actief zijn en daarna connecten via tsdiscon met het sessie id + wachtwoord.

Succes

[ Voor 64% gewijzigd door itons op 25-08-2009 17:34 ]

• Deikke
OK, dat werkt dus alleen met al aangemelde gebruikers, niet met een gebruiker die nog aangemeld moet worden. Iig bedankt, ga kijken of ik het werkend kan krijgen.
Pagina: 1