Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
in al m'n enthousiasme heb ik bij het kopen van een paar hardloopschoenen ook de nike+ sportkit erbij gekocht. voor info klik.
nu blijkt dus dat dit alleen geschikt is voor een iphone 3GS en de 2G ipod touch. voor de ipod nano heb je dan nog een receiver-stukje nodig dat je onderin de ipod kunt klikken.
de verkoopster garandeerde me dat dit ook zou werken voor de iphone 3G, maar dat is niet het geval.
heeft iemand een idee of dit mogelijk is of gaat zijn? ik blijf het vreemd vinden dat je hiervoor alleen specifieke modellen kunt gebruiken omdat je uiteindelijk alleen een app nodig hebt en een apparaat dat de stappen kan ontvangen vanuit de teller in je schoen. ik bedoel, als een nano het kan, zou een iphone het toch moeten kunnen?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
ik heb dat ding ook maar gebruik hem dan voor mijn ipod touch v2 en daar werkt hij perfect op. En jou iphone 3g is gewoon hetzelfde maar met gps en bel functie zo ongeveer.

Wat doet hij dan niet precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
als het goed is, zit er in jouw ipod touch v2 een ingebouwde ontvanger en een nike+ app? die app zit niet op de 3G en kun je ook niet in de appstore terug vinden.
de receiver heb ik nog niet, maar het lijkt me sterk dat de app 'in' de receiver zit?
het is juist die app die ik nergens terug kan vinden...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 22:31
Heb 't laatst toevallig uitgezocht en de 3G werkt inderdaad niet met nike+, helaas..

De Nike+ applicatie verschijnt als je onder instellingen Nike+ inschakelt. Dat staat (bijna) helemaal onderaan in het hoofdscherm van de instellingen, ergens onder de Store. Op de 3G wordt de mogelijkheid gewoon niet getoond, omdat de driver voor de Nike+-ontvanger niet geladen is bij het opstarten.

Nog 'n edit. Hier is 't te zien: http://www.youtube.com/watch?v=7Oov2PPqM54

[ Voor 73% gewijzigd door T_E_O op 24-08-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Nee, als je goed kijkt op de site van Apple staat de iPhone 3G ook helemaal niet bij de ondersteunde producten:

@ http://store.apple.com/nl...E/C/Nike-iPod-Sport%20Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/yerp8vkp_untitled.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door DeluxZ op 24-08-2009 20:32 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
DeluxZ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:31:
Nee, als je goed kijkt op de site van Apple staat de iPhone 3G ook helemaal niet bij de ondersteunde producten:

@ http://store.apple.com/nl...E/C/Nike-iPod-Sport%20Kit
[afbeelding]
dat is ook zo. maar in de winkel heb ik niet eerst gegoogled om te kijken of de verkoopster wel wist waar ze het over had...
het blijft alleen een raar fenomeen dat het alleen voor specifieke modellen geschikt is. wat maakt een ipod nano (1G) technisch gezien geschikter hiervoor dan een iphone 3G?
het heeft er toch een beetje de schijn van dat hier sprake is van "koop maar gewoon een extra gadget van ons" als je dit wilt gebruiken.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Je hebt simpel de software niet op je iPhone 3G, wat wel op de 3GS en de bovenstaande modellen staat.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
zover was ik zelf ook al, maar wat zou dan de reden zijn hiervoor geen app te publiceren zodat de iphone 3G ook over deze software kan beschikken?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nerpissad schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:45:
zover was ik zelf ook al, maar wat zou dan de reden zijn hiervoor geen app te publiceren zodat de iphone 3G ook over deze software kan beschikken?
Het verschil is dat de iPod Touch 2G en de iPhone 3GS intern beschikken over de (bluetooth-achtige) receiver chip die compatible is met Nike+ en de iPhone 3G niet. Daarnaast zijn de oudere iPod modellen vanaf een bepaalde versie compatible met een externe receiver die in de iPod plug past. Deze receivers zijn echter weer niet geschikt voor de iPhone 3G of de iPod Touch 1G. Naar het waarom daarvan blijft gissen, maar tot de iPhone 3GS was de iPhone sowieso niet erg geschikt voor accessoires op de externe poort.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
update: ik heb maar een nieuwe ipod nano gekocht om de nike+ functionaliteit te kunnen gebruiken. de iphone 3G is simpelweg niet te gebruiken hiervoor, maar zoveel was wel al duidelijk ;).
werkt wel prima, dus ik hoop dat de bierbuik een dezer dagen tot het verleden gaat behoren..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik blijf het ook raar vinden dat het niet kon, maar heb inmiddels ook een 3GS en maak me er dus niet meer druk om. Nike+ vind ik persoonlijk prima werken, tijdens het lopen prima feedback en accuraat (wat ik toch echt een groot nadeel vind van bijvoorbeeld Runkeeper, de interne gps verliest dan gewoon te vaak z'n fix als je even in een bosrijk gebied of onder bruggen doorloopt). En de nike+ website met z'n loopdoelen erbij is denk ik een prima aanmoediging voor de beginnende loper om ook wat vaker en verder te lopen. Succes!
Pagina: 1