Terugflashen 2900 xt naar 2900 pro

Pagina: 1
Acties:

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 20:09
Beste Tweakers

Een tijd geleden heb ik (met behulp van een kant en klare guide) eens mijn 2900 pro toen geflashed naar een 2900 xt. dit is allemaal goed gegaan(op het vergeten van oude drivers te deinstaleren voor de flash na 8)7 )
een jaartje verder merk ik alleen dat mijn pc tog niet helemaal stabiel loopt. zelfs na het terugclocken van mijn cpu blijft het onstabiele bestaan, dus ik wou graag mijn ati 2900 pro met xt bios graag weer terugclocken, aangezien de prestatiewinst van +-15% een hoop instabiliteit niet waard is. Het probleem is alleen dat de kant en klare guide die ik toendertijd gebruikt had niet meer kan vinden. Wat ik nog wel weet is dat de guide bestond uit het bootable maken van een usb stick. atiflash erop samen met nieuwe bios, en het flashen ervan. Atiflash en een 2900 xt bios vinden: geen probleem, alleen het bootable maken van mijn usb stick lukt mij niet meer.
ik heb al een enkele poging gedaan op www.bootdisk.com, maar daar werd ik verder niet veel wijzer van, ook heb ik de hp usb tool gebruikt, maar ook deze heeft niet tot een goed resultaat. weet iemand misschien nog een andere manier om mijn usb bootable te krijgen. of zit ik vast met bootdisk, en zal ik me er bij moeten neerleggen dat ik daarmee verder moet prutsen?

mvg. Wartooth

• Ardjee
tog maar een bumpje. en nog een klein vraagje. zit ik wel in de goede topic aangezien dit meer over mijn usb stick gaat?

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 14:45
Sorry ik moet leren lezen.

[ Voor 81% gewijzigd door rav994 op 26-08-2009 14:29 ]

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De instabiliteit heeft denk ik weinig met je kaart van doen, tenzij je een 256mb exemplaar met een bios voor een 512mb exemplaar geflashed hebt. Al denk ik dat je kaart dan helemaal niet meer functioneert, maar dat weet ik niet zeker.

Verder kan het ook je voeding zijn; de XT gebruikt namelijk nogal wat meer power dan de pro. (spreek uit ervaring, heb dit probleem na het flashen destijds ook gehad)

Voor zover mij bekend werkt HP-tooltje prima, dus ik kan je niet aan alternatieven helpen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 21:16
Het is vrijwel simpel.

Hier zijn de benodigdheden:
-HP USB Disk Storage Format Tool -> http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
-Windows 98 System Files -> http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=196
-Een 2900pro bios -> http://www.techpowerup.co...+Pro&interface=&memSize=0

Hou er wel rekening mee dat je de juiste pakt anders brick je de videokaart en moet je hem debricken!

Je maakt een bootbare usb stick met de HP USB Disk Storage Format Tool. Bij het formateren zorg je ervoor dat je naar de inhoud van de Windows 98 system files zip verwijst om de usb stick bootable te maken.

Daarop zet je ATIFlash (GEEN ATIWinFlash) en de juiste bios in dezelfde map.

Daarna bootje van de usb stick. Daar voer je dan vanuit de ATIFlash map ATIFlash uit met de switches -f -p 0 debiosnaam.bin.

Weet je het zeker dat het door de videokaart komt? Het kan ook door andere onderdelen komen. Wanneer is de pc onstabiel? Tijdens gamen of 2D gebruik ?

• Ardjee
met huis tuin keukenventilator als extra 'casefan' crasht mijn pc ten minste niet. het is dus echt de graka. maar bedankt voor het meedenken.! en het is wel de goede bios. dat heb ik meerdere keren gecontroleerd

• Ardjee
the firefox. ik had die optie dus al geprobeerd. maar nog steeds geen bootable usb optie gehad. zou het kunnen dat ik misschien de verkeerde optie bij het boot menu heb gekozen? alle opties waar usb instond heb ik gekozen (op een gigabyte 965p ds4)

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het heeft maw. te maken met de warmte, en niet per defenitie met je kaart :) Ik denk dat je bepaalde onderdelen eens goed moet schoonmaken. Processorkoeler, graka koeler, casefans etc. Misschien een casefan of 2 erbij, en je probleem is opgelost (imo).

Je had geen singleslot 2900pro? (geen idee of die bestaan overigens :p)

Heb je de settings in je bios veranderd, zodat je pc de bootable usb herkent?

[ Voor 23% gewijzigd door Hammer op 26-08-2009 15:05 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 21:16
Wartooth schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:40:
the firefox. ik had die optie dus al geprobeerd. maar nog steeds geen bootable usb optie gehad. zou het kunnen dat ik misschien de verkeerde optie bij het boot menu heb gekozen? alle opties waar usb instond heb ik gekozen (op een gigabyte 965p ds4)
Check eens in de bios wat de boot volgorde is van je harddisks. Daar staat het waarschijnlijk achter na de harde schijven.

• Ardjee
the_firefox. bedankt voor de gouden tip! aangezien ik vorig jaar al de flash uitgevoerd had weet ik niet of ik heb lopen rommelen in mijn bios of niet. maar het is me al gelukt om te booten van de usb stick, probleem is (hopelijk) binnekort opgelost.

edit: Nu de volgende crisis. aangezien het flashen van een .bin bestand niet werkte. heb ik een .rom gebruikt, na het rebooten geeft mijn schat van een 2900 pro geen beeld meer. ik ben bang dat ik hem (tijdelijk) naar de jachtvelden heb gestuurd, dus nu maar hopen dat ik me backup er weer op weet te flashen, en dan gaan we alles nog een keer proberen.... hiep hoi... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Ardjee op 26-08-2009 19:51 ]

Pagina: 1