[ICH9R] USB apparaat veroorzaakt RAID crash

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb sinds een tijdje een Terratec digitenne ontvanger in bezit die ik in eerste instantie op mijn laptop gebruikte omdat er geen X64 drivers voor de CI interface beschikbaar zijn.
Nu draai ik momenteel dualboot (XP32 en XP64) en ik vond dat een mooie gelegenheid om ook de TV maar eens op mijn desktop te laten draaien.
Installeren e.d. gaat prima, de software speelt echter geen TV signaal af.

Ik heb reeds eerder onder X64 een raid crash gehad (eerst verify, en later zelfs een broken array) nadat ik deze hardware had geinstalleerd (voordat ik er achter kwam dat er voor de CI interface geen x64 drivers waren). Destijds verweet ik dit aan de 'buggy' drivers en ik zocht er niets achter.

Nu ondervind ik precies hetzelfde op mijn X32 instantie, installeren ging goed, na een reboot zag ik dat mijn Raid 5 array als 'verify' stond aangemerkt.

Het lijkt dus zo te zijn dat de drivers voor deze USB apparaten mijn RAID configuratie aardig in de war schoppen.
Omdat ik er nog niet eerder van gehoord had dat dit mogelijk was op deze manier dacht ik even een post hier te maken.

Welke stappen kan ik ondernemen om dit op te lossen? (andere drivers? of een bios instelling oid?) Of is het een geval van typisch jammer dat de drivers het systeem bijten?

De fabrikant zal ik iig mailen, maar of daar iets zinnigs uit komt is nog maar de vraag.

Mijn rig

• marko77
Niemand die ooit zo iets heeft ondervonden?

Mijn rig

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Hoe installeer je de software? -drivers toevoegen of ook de software mee installeren?
Probeer het eens op een andere pc...

Misschien nog een tip, installeer VMWare of het de gratis versie van Microsoft, virtual pc.
Dan installeer je windows onder windows en heb je geen dual boot nodig.

• marko77
Zoals in mijn TS, ik had het eerder op mijn laptop draaien, zonder problemen.

Ik heb ook met virtualbox e.e.a. geprobeerd, die geeft echter video niet goed weer, installatie en herkenning van hardware ging op zich wel goed.

De software heb ik compleet geinstalleerd, drivers heb ik gedaan toen windows daar om vroeg.

Mijn rig