Welke mediaspeler voor audio/video (specifieke wensen)

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Hier een paar vragen mbt mediaspelers. Momenteel is het allemaal erg gebruiksONvriendelijk, daarom wil ik het eea veranderen/uitbreiden.

Ik heb een LCDtv (samsung LE40A656) en PS3, Marantz SR5002

Wensen:

- Audio/video streaming (lossless FLAC / HD content)
- Streamen van audio zonder tv met NAS als databron, dus navigeren op de remote (iphone/squeezebox remote)
- Streamen van video zonder pc met NAS als databron, dus afspelen zonder pc

Daarbij moeten zoveel mogelijk apparaten bediend worden met n één universele afstandsbediening. Dit met uitzondering van de remote van de mediaspeler (squeezebox remote, iPhone) en de remote van de PS3, aangezien deze communiceren dmv wifi en bluetooth. Een NAS is daarbij ook een must.

Benodigdheden:

- Audio streaming (zonder tv) Logitech squeezebox duet inc remote
- Video streaming (zonder pc) Popcorn hour A-110
- NAS (zonder pc, uiteraard), uPNP, DLNA (bijv. met Twonky) data opslag audio video
- Logitech harmony one

Dit is wat mijn wensen dekt en wat tot de mogelijkheden behoort. Echter zou ik liever één mediaspeler hebben voor zowel audio als video met dezelfde opties. Daarbij zou ik mogelijk mijn iPhone als remote kunnen gebruiken (Dit kan icm een Sonos, alleen is deze duurder en enkel voor audio).

Concrete vragen:

- Heeft iemand enig idee of er nog andere mogelijkheden zijn? Bijv andere mediaspelers (prijs: realistisch).
- Aangezien ik enkel de digitale output (spdif/hdmi) zal gebruiken, lijkt mij het gebruik van externe DACs overbodig. Mijn receiver is prima in staat om dit zelf te doen, Klopt dit?
- Zie ik nog zaken over het hoofd mbt de NAS? Lacie heeft NAS schijven 1Gbit met uPNP en DLNA voor leuke prijzen.

Verwijderd

Verwacht geen antwoord op je vraag, logica is ver te zoeken op tweakers wat betreft het vinden van antwoorden hoef je hier niets te verwachten, en de gemiddelde tweaker heeft naast zijn of haar tunnelvisie ook nog een bord voor zijn of haar verbleekte computerkop.
8)7

Modbreak:Dank voor deze zeer bijdragende en tevens typerende reactie, welke helaas niets bijdraagt. Gelieve dit in het vervolg te laten. We zijn een hechte community en behandelen elkaar hier met respect.

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 12-10-2011 01:00 . Reden: onacceptabele post ]

• grol4
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 12:51
Je kunt kijken naar ATV2 + XBMC, maar meer verstand heb ik er niet van.

Dit topic is gesloten.