Toon posts:

Wat kan ik verwachten van een laptop voor 1000 Euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1000 Euro te besteden aan een laptop. Hoofdzakelijk voor games, maar ik heb hem ook voor school nodig. Ik heb nou niet echt veel verstand van dit soort dingen, dus ik vraag jullie om te helpen. :P

Wat kan ik dus eigenlijk verwachten voor 1000 Euro, en heb je ook suggesties voor mij?

Alvast bedankt.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-12-2025

Knaak

It's me, Mario!

Dell studio 15/XPS 16 vallen binnen dat budget bijvoorbeeld. :)

Voor meer info over beide kan je de nodige reviews vinden via google.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bedoel je met "voor school" gewoon typen/internetten, of ook modelleerwerk ofzo (grafische opleiding oid.)? Als je gewoon internetten en typen bedoelt, dat mag voor een gemiddelde laptop van 1000 euro sowieso moeten lukken. Zou ik alleen nog effe kijken hoe goed 'ie gamed.

(typen en internetten kan elke pc van 200+ euro en elke laptop van 300+ euro vloeiend, daar hoef je je tegenwoordig echt geen zorgen meer over te maken :P)

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 24-08-2009 19:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe werktuigbouwkunde, we moeten dus ook wel dingen ontwerpen.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je er echt leuk op wil gamen zou ik er wellicht nog 200 euro bij leggen en de XXODD XNi860tu-GTX260m kopen. Ik zag vandaag in de paradigit folder trouwens ook een gaming laptop van Asus, de G50VT voor 999 euro, met een geforce 9800m gs videokaart.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik weet niet waar je werktuigbouw doet, maar sommige instellingen hebben laptopprojecten waar je belachelijk goedkoop een prachtige laptop kunt kopen. Op Got lopen topics over die laptopprojecten, zoek er eens op.
Vaak hebben die laptops echter een professionele videokaart, ze zijn meer gericht op modelleren dan op spelletjes.

[ Voor 21% gewijzigd door -j-k- op 24-08-2009 20:02 ]

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op school, Saxion Enschede, kun je via hun ook een laptop kopen, maar dat is gewoon voor de normale prijs. Het is toeval dat ik nu een laptop voor school nodig heb, want ik zat er al aan te denken om er een te kopen. Dus nu zit ik te kijken naar een laptop die goed is voor games. Dit staat trouwens op de Saxion site:

Budget model prijs inclusief BTW € 550
Hewlett Packard 6730b
Processor: Intel Celeron DC T3000
Geheugen: 2GB (DDR2-800) 1x2GB
Hardeschijf: 250GB
Optische Drive: DVD RW
Draadloos Netwerk: Intel 802.11a/b/g/n
Scherm: 15.4 inch.
Batterij: 6 Cell 55Whr
Besturingsprogramma: Windows Vista Home
Accessoires: Tas en Muis
Garantie: 3 Jaar On-Site NBD

Basis model prijs inclusief BTW € 799
Hewlett Packard Notebook 6730b
Processor: Intel Core 2 Duo P8400
Geheugen: 4GB (DDR2-800) 1x2GB
Modem: MDC 56K V92
Bluetooth: Bluetooth 2.0
Scherm: 15.4 inch. WXGA
Batterij: 6 Cell 55Whr 6730b
Camera: 6730b Camera

High-end model prijs inclusief BTW € 1050
Hewlett Packard Notebook 8530w
Processor: Intel Core 2 Duo P8600
Geheugen: 4GB (DDR2-800) 2x2GB
Videokaart: nVidia FX770M 512mb
Modem: MDC 56K V92
Bluetooth: Bluetooth 2.0
Scherm: 15.4 inch. WXGA
Batterij: 8 Cell 73Whr 8530w
Besturingsprogramma: Windows Vista Business

Netbook prijs inclusief BTW € 350
Hewlett Packard Mini 2140 notebook
Processor: Intel Atom N270
Geheugen: 1GB DDR2 1x1GB
Hardeschijf: 160GB
Draadloos Netwerk: Broadcom 802.11a/b/g/n
Scherm: 10.1 inch.
Batterij: 3 Cell Lithium-ion
Garantie: 1 Jaar Carry-Inn

Is dit goed, en welke zou je adviseren?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.