Tableborder gaat niet weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, ik heb dit weekend een website gemaakt, nu gaat alles wel redelijk naar wens. Alleen heb ik het volgende probleem. In IE6 en IE7 laat hij de table border zien. Dit is niet de bedoeling. In IE8, firefox, opera werkt het goed, maar in IE6 en IE7 dus niet. Ik heb het gecontroleerd met deze site.
http://browsershots.org/http://www.fantasy-nails.nl/

De betreffende site is te bekijken op http://www.fantasy-nails.nl.

Ik heb al diverse dingen geprobeert zoals het veranderen van doctype, de volgende border-width: 0px;padding: 0px;border-style: none; border-spacing: 0px; border: 0px; maar het schijnt niet helpen.

Ik heb de site gemaakt met visual web developer 2008, en ben beginnend dus verbeteringen en/of tips zijn altijd welkom. :)

edit: ow ja als je IE8 heb doet compatibliteitsmodus het ook niet goed.

[ Voor 4% gewijzigd door M0nkeymen op 24-08-2009 19:44 . Reden: toevoeging ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Buiten het feit dat je <table> niet moet gebruiken voor je layout, zal ik eens kijken naar gewoon een <table border="0">...</table>. Volgens mij kan je in Visual Web Developer ook gewoon de border op 0 zetten bij de properties van je table.
imp4ct schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:11:
Gebruik Dreamweaver of Zend Studio, zodat je echt "basic" kan gaan werken, echt de code leren.
Mwah, dan zou ik toch iets anders aan willen raden, een editor met syntax highlighting en niet meteen een Dreamweaver of wat dan ook. Beide tools kunnen ongetwijfeld in codeview werken, maar dan lijkt het me handiger om iets als Crimson Editor (oud, maar top!) te gebruiken. Dreamweaver et al wil ik nu niet echt "basic" noemen.

[ Voor 81% gewijzigd door TeeDee op 24-08-2009 20:17 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
gewoon al eens <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"> geprobeerd?

't Kan misschien ook eens goed zijn om gewoon eens een HTML handleiding erbij te nemen en stap per stap te gaan werken. Gebruik Dreamweaver of Zend Studio, zodat je echt "basic" kan gaan werken, echt de code leren.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm ik wil even in herhaling vallen wat betreft de tables, maar goed soms zijn ze nou eemaal zeer effectief. op safari 4 echter rendert ie bagger, zegmaar horizontaal scrollen, kijk daar ook even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
imp4ct schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:11:
gewoon al eens <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"> geprobeerd?

't Kan misschien ook eens goed zijn om gewoon eens een HTML handleiding erbij te nemen en stap per stap te gaan werken. Gebruik Dreamweaver of Zend Studio, zodat je echt "basic" kan gaan werken, echt de code leren.
hmm <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"> was de oplossing. Ben toe aan vakantie denk ik 8)7 Ik deed alles in css en kreeg het niet opgelost en zo wel. Af en toe zegt vwd dat die tags outdated zijn. omdat je dat vroeger gebruikte dus ik dacht ik zet het in css maar dat lukte dus niet. thx allemaal!

Als ik het niet in een tabel zet, wat is dan de beste oplossing? safari gebruikers is overigens maar 3%. De doelgroep voor de site heeft waarschijnlijk IE dus die was wel belangrijk. :) Dit is overigens wel een grapig tabelletje http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

M0nkeymen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:51:
[...]
Ben toe aan vakantie denk ik 8)7
Mooi, leesvoer voor in de vakantie.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Als ik het niet in een tabel zet, wat is dan de beste oplossing? safari gebruikers is overigens maar 3%. De doelgroep voor de site heeft waarschijnlijk IE dus die was wel belangrijk. :) Dit is overigens wel een grapig tabelletje http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Het is niet relevant of 3% Safari gebruikt, het gaat erom dat Safari dingen correct weergeeft als je volgens webstandaarden werkt, in tegenstelling tot IE7 en lager. Zie browserweergaves van Safari, Opera of Firefox dus als een soort ijkpunt (al werkt dat natuurlijk het beste als je zelf ook volgens webstandaarden werkt).

Wat de 'beste' oplossing is? Misschien vind je die in één van de artikelen over css two column layouts.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

crisp

Devver

Pixelated

[...]

hmm <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"> was de oplossing. Ben toe aan vakantie denk ik 8)7 Ik deed alles in css en kreeg het niet opgelost en zo wel. Af en toe zegt vwd dat die tags outdated zijn. omdat je dat vroeger gebruikte dus ik dacht ik zet het in css maar dat lukte dus niet. thx allemaal!
Het enige dat je nodig hebt voor IE < 8 is cellspacing=0, dit omdat IE < 8 de border-spacing CSS property niet ondersteund. De rest (padding en borders) is gewoon voor alle browsers in CSS te regelen.

Dit even afgezien van de discussie dat tables niet voor layout zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 25-08-2009 00:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
Aaah ik snap het, ik moet in principe overnieuw beginnen :P. Ik liep ook al te k*tten met die table en achtergrond, "semantische HTML" is het toverwoord(eigenlijk 2 woorden). Ik ga me er verder in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
code:
1
2
border-collapse:collapse;
border:0 none;

Niks cellpadding="0" en cellspacing="0". Da's oud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

crisp

Devver

Pixelated

willem169 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:32:
code:
1
2
border-collapse:collapse;
border:0 none;

Niks cellpadding="0" en cellspacing="0". Da's oud. ;)
Als je de borders kan laten collapsen dan kan dat ja, als je toch seperated borders wilt maar geen tussenruimte dan ontkom je niet aan cellspacing=0 voor IE < 8

Intentionally left blank

Pagina: 1