Toon posts:

Philips tv 1970 LDH-209 aansluiten op de kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.marcelstvmuseu...0ldh-2099%20folder01.html

Deze philips televisie zou ik graag willen aansluiten op de kabel aangezien er geen zenders meer te ontvangen zijn via de antenne. Na uren zoeken ben ik er nog niet achter hoe dat moet dus ik zou het fijn vinden als iemand mij daarmee kon helpen. O-)

Alvast bedankt,

Felix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Omdat Philips Apple is?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat weerhoud je om de kabel op de antenne ingang aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Denk dat ze er in LCD wat meer mee kunnen dan hier in ACS, dus een move die kant op :)

ACS > LCD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Even er van uitgaande dat dit serieus bedoeld is denk ik dat er in ieder geval geen coax ingang op dat apparaat zit maar een ouderwetse VHF antenne ingang. Verder betwijfel ik of de tuner überhaupt de hele moderne frequentieband aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Met alle respect, maar heb je zelf ook iets uitgezocht?

De analoge ether hebben we niet meer, dit omdat het de staat 11 miljoen per jaar kostte. Meer informatie daarover kan je hier vinden.

Je zult dus bij een provider aan moeten kloppen en een abonnement met betrekking tot analoge TV moeten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:57:
Even er van uitgaande dat dit serieus bedoeld is denk ik dat er in ieder geval geen coax ingang op dat apparaat zit maar een ouderwetse VHF antenne ingang. Verder betwijfel ik of de tuner überhaupt de hele moderne frequentieband aan kan.
De TS zal zelf wat meer informatie moeten verschaffen. Ik acht de kans groter dan nul dat deze TV wel UHF heeft wellicht ook een coax ingang.

Ik heb een TV uit 1973 met een coax ingang. Van een TV uit 1970 verwacht ik toch wel dat ie UHF heeft (S-band, Hyper-band e.d. kan bij toestellen met deze leeftijd vergeten) ; alleen VHF is meer voor toestellen uit de eerste helft van de zestiger jaren en daarvoor. Mogelijk dat deze TV nog net geen coax heeft, maar zo'n gebalanceerde lint kabel (daar hadden wij vroeger mijn ouders voor onze TV uit 1969 een kastje die coax omzette naar die lint kabel). Welke ingang deze TV ook heeft, als experiment kan je de kabel altijd nog direct op de antenne ingang aansluiten. Met VHF en UHF moet je toch nog wel een redelijk aantal kanalen kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

(daar hadden wij vroeger mijn ouders voor onze TV uit 1969 een kastje die coax omzette naar die lint kabel).
Zo een kabel bedoel je toch ?

http://www.frimu.nl/radioantenne.jpg

Wel grappig dat vintage nog zo leeft en het lijkt wel of het steeds populairder w2ord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Ik had inderdaad al gelezen dat antenne tv was verdwenen.
Daarom ging ik op zoek naar een manier om coax aan te sluiten.

http://hpbimg.marcelstvmu...20ldh-2099%20totaal03.jpg
Dit is een plaatje van de achterkant. Dit televisietoestel heeft geen coax aansluiting. Wel twee antenneaansluitingen waarvan ik niet weet hoe ze heten.

http://www.frimu.nl/radioantenne.jpg
Zo iets zoek ik maar dan voor de tv. Weet iemand waar je dat kan krijgen?

Felix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica