Toon posts:

Laptop voor muziek productie

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een laptop te kopen die ik zal gebruiken voor standaard zaken als internet, films en office (niet gamen) en belangrijkst voor muziekproductie (voornamelijk met Ableton).

Het allerbelangrijkst hierbij is denk ik de processorsnelheid. Op het moment gebruik ik daarvoor m'n vier jaar oude desktop pc, een AMD Athlon 3000+ met 1GB geheugen, maar het komt al zo nu en dan voor dat ik niet meer verder kan werken aan een productie doordat m'n CPU het niet meer bij kan houden. Hoewel ik de laptop voornamelijk zal aansluiten op een versterker of m'n hoofdtelefoon kan het natuurlijk ook geen kwaad als de interne speakers van goede kwaliteit zijn.

Weet iemand nog andere aspecten waar ik op moet letten? Andere tips / duwtjes in de goede richting?

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp!

Joris

edit: budget zo'n 800 euro

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.