Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik ben op zoek naar een beamer voor zowel zakelijk- (software weergeven) als privegebruik (film). Na een vergelijking tussen verschillende beamers heb ik uiteindelijk de volgende twee beamers gevonden:

* Acer H5350 (pricewatch, Info Acer)
* Epson EB-W6 (pricewatch, Info Epson)

Beide ongeveer dezelfde specs (28 dB, 1280x800 en 1280x720, 2000cd/m²).

Het grote verschil tussen die twee is dus de techniek: LCD of DLP. De Epson (LCD) is een kleine 150 euro duurder. Is de kwaliteit van LCD zoveel beter dat dit het prijsverschil rechtvaardigt?

Verder kan ik niet zoveel gebruikerservaringen vinden over de levensduur van beide producten (vooral de lamp natuurlijk)?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
* Schop

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

DLP vind ik verschrikkelijk, zeker voor films. Als je met je hoofd beweegt zie je het regenboog effect altijd erg goed. Lcd heeft hier geen last van en is die 150e het meeeeer dan waard :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ben het eens met Atlas, de Epson met de LCD zal vele malen beter presteren. Het is die 150 euro dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ok, bedankt voor de antwoorden. De Epson gaat het worden. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Goed, even een aanvulling voor de search (en een productreview: Epson EB-W6 review door SysRq)

Beamer bevalt uitstekend, prijs/kwaliteitverhouding vind ik erg gunstig, vormgeving is niet echt bijzonder, maar goed, dat maakt mij verder niet zoveel uit. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Fijn dat je er blij mee bent :)

Wat bedoel je precies met "USB aansluiting voor het snel weergegeven van bijvoorbeeld Powerpoint presentatie"? Krijg hij dan zijn beeld door via USB van de PC?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Yep, kabeltje aansluiten, vervolgens krijg je in Windows een schijf met drivers erbij. Kleine driver laden en je hebt een tweede scherm.

Werkt alleen met 2d, directx e.d. wordt er niet op weergegeven, daarbij moet je nog steeds de gewone vga kabel aansluiten. En windows-only natuurlijk. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Als je alsnog je VGA kabel moet aansluiten snap ik het nut er niet van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik zou ook voor de Epson gaan.

Epson's zitten beter in elkaar en LCD techniek is fijner om naar te kijken als DLP....

Het is die 150 euro zekerweten waard, ook is de restwaarde van je Epson hoger

topic hoort hier trouwens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Atlas schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:18:
Als je alsnog je VGA kabel moet aansluiten snap ik het nut er niet van? :P
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. :) Als je alleen even bijvoorbeeld een powerpoint-presentatie wilt laten zien kun je met alleen de USB-kabel af: de vga kabel is dan niet nodig. Voor het aansluiten op bijvoorbeeld een netbook zonder externe vga is dat bijvoorbeeld handig.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

SysRq schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:22:
[...]

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. :) Als je alleen even bijvoorbeeld een powerpoint-presentatie wilt laten zien kun je met alleen de USB-kabel af: de vga kabel is dan niet nodig. Voor het aansluiten op bijvoorbeeld een netbook zonder externe vga is dat bijvoorbeeld handig.
Ah op die manier, thnx voor de uitleg :)

En top voor het omhoogkicken van het topic om de review even eraan toe te voegen!. Goed voor de search d:)b

Pagina: 1