Toon posts:

Wireless adapter USB van Linksys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wilde eigenlijk onze 2 PCs op de wireless routers (Linksys 160N) aansluiten.

Dat wordt of de WUSB600N of de WPC300N van Linksys. Nu heb ik een vraag over de laatste, die is volgens zeggen een notebook adapter, maar een desktop kan 'm toch ook gebruiken lijkt me?

Heeft iemand ervaring met de 2 rakkers? Ervaring m.b.t. gamen en downloaden, de rest geloof ik wel. PCs staan 1 verdieping boven de router, zit een afstand van een kleine 9 meter tussen en 1 betonnen vloer :).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

De laatste kan je niet gebruiken in een PC. Deze heeft een PCMCIA aansluiting namelijk.
Wat je nodig hebt is een USB aansluiting (kan op notebook en PC) Of iets van een PCI aansluiting (kan alleen op PC).

Dus dan hou je er nog 1 over als je geen laptop hebt.

PS de eerste is zo'n USB versie. En kan je dus overal op gebruiken. Let wel op dat je een USB 2.0 poort hebt. Anders werken ze niet op de volledige snelheid.

[ Voor 23% gewijzigd door DarkSide op 24-08-2009 16:37 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zag ik later ook ... had ik over het hoofd gezien. Zal dus zo'n USB rakkertje worden ... en deze past wel aardig bij die 160 N router.

Het enige waar ik meer "zorgen om maak" is het downloaden en het gamen ... maar ik had gezien dat mijn vrouw op d'r laptop ook genoeg wireless binnengehaald had .... maar nu zitten we op 30MB, dus ben benieuwd of 'ie ook de volle snelheid trekt.

En ja ... gamen ... als speel niet zoveel meer als vroeger ... maar als ik iets speel ... is het vaak wel een shooter BF:2 of UT:3 ... dus ga ik daar problemen mee ondervinden ?

• DarkSide

DarkSide

Downloaden is inprinciepe sowieso geen probleem. 30mpbs moet goed haalbaar zijn op 54G. Een 300n moet vele male sneller kunnen. Dus je internet connectie zal je geen bottleneck opleveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:56:
Downloaden is inprinciepe sowieso geen probleem. 30mpbs moet goed haalbaar zijn op 54G. Een 300n moet vele male sneller kunnen. Dus je internet connectie zal je geen bottleneck opleveren.
Ah ok thnx :) !!!

M aar gamen gaat dus wel k**? :)

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 08:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:53:
[...]

Ah ok thnx :) !!!

M aar gamen gaat dus wel k**? :)
Als je draadloze signaal gewoon aardig is, is gamen geen probleem over een draadloos netwerk.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ping is minimaal met die dingen, vaak onder de 1 ms, dus het zou geen probleem moeten opleveren.

Ik heb persoonlijk wel wat gekloot met de WUSB600N op een oudere pc, maar als je wilt gamen zul je wel geen nforce3 bordje hebben ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DarkSide

DarkSide

Idd moet gewoon lukken. Alleen zorgen dat je USB 2.0 op je PC hebt. Een kennis had hem eerst nog op een USB 1 poort geprikt en toen werd het hele systeem traag als dikke.......

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:02:
Idd moet gewoon lukken. Alleen zorgen dat je USB 2.0 op je PC hebt. Een kennis had hem eerst nog op een USB 1 poort geprikt en toen werd het hele systeem traag als dikke.......
stront? ;))

Ja, ik heb USB 2.0, dus da's geen probleem !!! hanx iig iedereen voor replyen, heb 'm inmiddels besteld. Scheelt een hoop bekabelen in 't nieuwe huis iig + heb die loze leidingen van vrij voor wat andere zaken !!!
Pagina: 1