Monitor geeft geen rood weer

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb hier een acer tft scherm welke geen rood weer lijkt te geven, ik heb dus wel beeld maar alleen de kleuren groen en blauw lijken het te doen. Het vreemde is echter dat als je de monitor reset je wel even goed beeld ziet tijdens het resetten maar als hij klaar is verdwijnt het weer.

Weet iemand waardoor dit komt en wellicht hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderd

Al eens geprobeerd een beetje te morrelen aan de dvi/vga stekkers? Wegvallen van kleuren zit negen van de tien keer in de dvi/vga kabel. Andere kabel proberen is het handigste natuurlijk.

• huub8
Ja, daar ligt het niet aan, ik kom er trouwens achter dat hij alleen bij het profiel "warm" geen rood geeft en bij "user" en "cool" juist alleen maar rood...

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:16
Iemand behoorlijk met de instellingen van dat ding lopen klooien dan? Hij geeft dus wel rood weer, of hij kan het weergeven. Kan je bij de instellingen van de monitor zelf niet iets in kleurweergave aanpassen dan?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 20:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

huub8 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:31:
Ja, daar ligt het niet aan, ik kom er trouwens achter dat hij alleen bij het profiel "warm" geen rood geeft en bij "user" en "cool" juist alleen maar rood...
Ja als in "Ik heb gerommeld met de stekkers" of ja als in "Ik heb een andere kabel geprobeerd" ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• huub8
Als in, ik heb meerdere kabels geprobeerd, en flink gerommeld, en hij krijg het signaal dus wel door want tijdens het resetten is het beeld wel even goed, maar daarna niet meer, alsof hij zelf steeds een kleur uitschakeld...

Verwijderd

huub8 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:38:
Als in, ik heb meerdere kabels geprobeerd, en flink gerommeld, en hij krijg het signaal dus wel door want tijdens het resetten is het beeld wel even goed, maar daarna niet meer, alsof hij zelf steeds een kleur uitschakeld...
Dan nog kan het aan de kabel liggen, maar dat heb je uitgesloten doordat je meerdere kabels geprobeerd hebt.
Heb je je monitor al eens in de fabrieksinstellingen gezet?
Kleurprofiel in windows (?) al bekeken?
Driver van je monitor geinstallerd en eventuele instellingen weer op standaard gezet?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 20:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je misschien een laptop waar je hem eens aan kan hangen ?

Geef trouwens eens wat meer info over het scherm...type, leeftijd enz..

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• huub8
Ik probeer hem dus steeds in de fabrieksinstellingen te zetten door in het menu voor reset te kiezen, en dan is het beeld weer gewoon goed zolang hij nog aan het resetten is maar daarna worden de kleuren opeens weer verpest. Het lijkt dus aan de firmware van de monitor te liggen.

Ik heb hem ook op een laptop geprobeerd, zelfde probleem.

Eigenschappen van de monitor:
acer AL1916
leeftijd: geen idee (niet eerste eigenaar)

Is er een manier om er nieuwe firmware op te zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door huub8 op 24-08-2009 21:01 ]

• huub8
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als de persoon hier:
http://www.hardwareforums...ighness-gone-funny-16519/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Heb je hem op "User" gezet? Zo nee, probeer dat eens en ga daar de kleurwaardes eens aanpassen.
Wellicht werkt het. :)

• huub8
Ja, maar het vreemde is dat het dan zelfs nog niet lukt, het is of te rood, of te groen of te blauw, je kan niet het normale beeld krijgen, terwijl dit wel even te zien is als hij reset of als je op auto adjust klikt dus hij kan het wel weergeven...

• huub8
Iemand een idee om dit op te lossen, of is de monitor gewoon echt kapot?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 14:12
misschien een nieuwe controllerprint zien te fixen maar dat is ook niet echt handig eigenlijk..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1