Mazda Demio, sleutel bij laten maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
Hallo,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Mazda Demio uit 1999.
De verkoper had hier maar 1 sleutel bij, nu ben ik bij 3 schoenmakers geweest welke de sleutel niet kunnen bijmaken, ze kunnen de code van de sleutel wel uitlezen maar niet kopieeren.

Is er in Gelderland of desnoods daarbuiten een adresje waar je dit wel kunt laten doen?
Als ik het internet afspeur kom ik bij standaard schoenmakers terecht, ik heb tot nu toe 1 adres gevonden die het zou moeten kunnen maar dat is niet echt in de buurtl

Ik ben ook langs de dealer geweest maar de kosten zijn hier rond de 100 euro wat ik wel duur vind voor een sleutel.

Alvast dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat je dit gewoon het beste bij de dealer kan laten doen. Maar daar was je zelf al achter gekomen zie ik. Misschien dat je dit het beste bij de verkoop af had kunnen dingen? (als dat niet bij de dealer was dit van de prijs afhalen en dan bij de dealer langsgaan) maar daar heb je niets meer aan denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 24-08-2009 16:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 00:04
Zal je idd toch echt bij de dealer moeten laten doen, en ja dit is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een Mazda forum zou ik zeggen, denkdat je daar meer kans hebt als op GoT :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Misschien offtopic maar ff ter info.

Ik had hetzelfde probleem met mijn Toyota Starlet. Bij de dealer 2 keer een nieuwe sleutel besteld, maar de motor startte maar niet ivm de code. Bij een schoenenmaker in Amsterdam een sleutel laten maken en hij werkte probleemloos.

Ik zou maar een schoenenmaker/sleutelmaker vinden met andere apparatuur, misschien heb je daar meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ze wel het goede type sleutel hebben, is het vaak goed mogelijk om de sleutel in te leren.. Een andere mogelijkheid (die ik ook al een keer heb gebruikt bij een 406 die op startblokkering was geschoten, maar waar geen code van bekend was...), het opsturen van de computer naar een bedrijf in (ik dacht almelo), om hun de startblokkering eruit te laten halen. Works like a charm :) Mensen waren er toen zeer tevreden mee. De dealer gaf als enige optie het vervangen van de complete computer, kosten? 1100 euro... Bij mij waren ze voor 500 klaar, en dan heb ik alleen de computer gedemonteerd, opgestuurd, een week later ontvangen, en weer gemonteerd (en de auto met autoambu bij de mensen thuis opgehaald, en ermee rijdende weer naar de mensen toe gebracht) :+ Kosten is wel iets waar je duidelijk in moet zijn bij dat specifieke bedrijf.. Prijsopgave was 99 euro ex btw... Toen de koerier (rembouws retourzending) voor de deur stond was het 275 euro... Je gaat mij niet vertellen dat de BTW zo hoog is :+)

Dan kun je dus sowieso sleutels bijmaken en zit je niet met inleer/programmeer gezeur

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 24-08-2009 23:27 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

maar heb je geen startblokkering meer..
lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 09:48

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Mn ouders hebben ook een demio uit '99 maar die hebben een old-fashion sleutel zonder chippie...

apart :?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27

Destruction

(ex-)Automonteur

GoldenSample schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:45:
maar heb je geen startblokkering meer..
lijkt me ook niet wenselijk.
True, maar wie daar niet om geeft... De mensen die ik noem hebben me toevallig vanavond ook weer gebeld, of het dan nu wel mogelijk is om een andere blokkering in te bouwen.. Dat gaat dus binnenkort gebeuren ;)

Maar daarom zeg ik ook, in principe kun je bij de betere sleutelboer gewoon een sleutel laten kopieren, en de dealer/andere garage de sleutel laten inleren.. Moet lukken, mits het goede type sleutel..

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 25-08-2009 00:10 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Destruction schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:09:
[...]

True, maar wie daar niet om geeft...
Nou, je verzekering doet dat wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klopt, maar als hij nog maar 1 sleutel heeft, is hij er dan niet al twee kwijtgeraakt? Bij mijn Mazda 626 uit 1998 zaten er drie, allemaal met chip ingebouwd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij moeten niet zo zeer de sleutels aangepast worden ... volgens mij moet de auto geleerd krijgen, op welke sleutelcodes hij mag reageren.

laptopje aan de auto, en daarmee inleren. Echt iets wat de dealer voor je kan doen.

Een sleutel voor een Ford kost 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Ik heb dit bij een renault gehad. Sleutel stuk. Electronica daarvan moest uitgelezen worden waarna een een bestelling kon worden gedaan. Kosten: 180 euro. Fijn autos :) :)
Pagina: 1