[IE7] Lijsten staan niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website (www.svenergy.net) en ik ben al vrij ver met de frontend. Alleen nu wil ie weer niet meewerken. Ik heb al een tijde lopen pruttelen met die probleem en 1 van de twee problemen heb ik al weggekregen. Nu resteerd het volgende:

http://www.easy-upload.nl/index.php/file/134a928d90410a5

Op Safari 4 en Firefox 3 doen de lijsten het perfect, alleen op ie staat de omranding naast de pointers of pijltjes. Ik krijg dit niet goed. Kan iemand mij hierbij helpen, of moet ik nu verplicht een ie specifieke stylesheet gaan gebruiken? Dit doe ik namelijk liever niet.

P.S. Let niet op de voorbeeld demo content :9

Ik heb al geprobeerd met paddings en margins wat te proberen maar het lukt maar niet.
De HTML file is te vinden op http://www.svenergy.net terwijl de stylesheet op http://www.svenergy.net/stylesheet.css staat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:58 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Sommige browsers geven ul/ol's en/of li's nog extra padding of margin mee, daardoor kan de weergave van lijsten per browser verschillen. Resetten van margins en paddings van lijst-elementen kan daarbij helpen. In dit geval hoeft alleen de left-margin op bijv. 30px, de rest kan op 0.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo makkelijk was het niet. als ik de ene browser corrigeer doe ik de andere weer teniet. ik heb geen andere oplossing kunnen vinden dan een appartje ie stylesheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe test je dit, want in IE7 ziet het er (behalve iets minder marge aan de linkerkant), gewoon goed uit :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

BtM909 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:37:
Hoe test je dit, want in IE7 ziet het er (behalve iets minder marge aan de linkerkant), gewoon goed uit :)
Er is zo te zien al een extra IE style meegenomen. ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Er is zo te zien al een extra IE style meegenomen. ;)
idd, nu houd ik niet echt van deze manier maar ik kom er niet echt onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:29:zo makkelijk was het niet. als ik de ene browser corrigeer doe ik de andere weer teniet. ik heb geen andere oplossing kunnen vinden dan een appartje ie stylesheet.
Als ik van zowel de ul en de li (=allebei lijst-elementen) de margins en paddigns op 0 zet, behalve de 30px op de left-margin van de li, zie ik geen verschil tussen IE en Fx, zonder gebruik te hoeven maken van IE-stylesheet... Wel ff die inline-block weghalen (waar is die voor nodig?).

Cogito ergo dubito

Pagina: 1