Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo,

Sinds kort heb ik TomTom op mijn Iphone geinstalleerd die ik voornamelijk wilde gebruiken op de volgende manieren:

1 Voor mijn werk heb ik een lijst met Poi's ( OV2 file ) Deze kan ik op een losse TomTom gewoon overzetten en dan zie ik alle Poi's in mijn TomTom staan. Nu lukt dit niet bij de Iphone
2 Losse GPS cooordinaten invoeren.

Alle 2 de opties krijg ik niet voor elkaar op de iphone. Heb al een hoop gegoogled, maar kan hier weinig tot niks over vinden. Enkele reactie dat het niet mogelijk is, maar geen diepgaande info. Mijn iphone is verder
( Nog ) niet jailbroken.

Kan me voorstellen dat meer mensen dit probleem hebben, heb Apple ook al een mail gestuurd maar wacht nog op reactie. Zijn er mensen met een oplossing voor bovenstaande optie's? Kan het nu wel of niet?

Bedankt alvast voor eventuele reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via SSH gewoon die bestanden op je iPhone zetten in de juiste map, of gaat dat niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:32:
Via SSH gewoon die bestanden op je iPhone zetten in de juiste map, of gaat dat niet op?
SSH zegt me niet veel, welk programma bedoel je ermee? Ga wel even Googlen. Andere mensen die het via SSH opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Is je iPhone jailbroken? Zo niet dat gaan custom Poi's helaas niet werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
MsG schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:43:
Is je iPhone jailbroken? Zo niet dat gaan custom Poi's helaas niet werken.
Nee mijn iphone is niet Jailbroken, maar dit kan uiteraard alsnog gedaan worden. Daarna kan het volgens jou dan wel? Is er dan ergens een how to te vinden hierover. Blijft toch heel apart dat je dit bij normaal gebruik niet kan toevoegen. Nu is heel TomTom waardeloos voor mij... Het is toch een standaard functionaliteit van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Er zijn wel genoeg how to's te vinden over het jail braiken, maar kan weinig tot niks over mijn probleem vinden m.b.t. het jailbraken en dan poi's toevoegen. Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door V525 op 24-08-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Iemand toevallig nog een idee? Er moeten toch meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als het laatste bericht van jou is, gebruik dan aub de edit-knop.

(Kicken binnen 24 uur stellen we niet op prijs.)

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 25-08-2009 12:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
pven schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:21:
[mbr]Als het laatste bericht van jou is, gebruik dan aub de edit-knop.

(Kicken binnen 24 uur stellen we niet op prijs.)[/]
Prima zal mij er voortaan aan houden, toch bedankt voor jou kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jailbreak je iphone eerst maar, dan kunnen we het daarna uitleggen.

Tja de iPhone is in zulke dingen wat beperkt, aangezien je officieel geen toegang tot de filestructuur hebt. Maar dat is met een jailbreak mooi opgelost.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Iphone is inmiddels jailbroken, maar dan? Kan weinig how to's vinden verder over mijn probleem. Ik kan mij haast niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je in de .ipa van TomTom gaan rondneuzen waar de POI's worden opgeslagen. Daar moet je dan jouw bestandje ook neerzetten.

Geen ervaring mee, nergens gelezen, zelf bedacht, maar misschien kun je er wat mee..

EDIT:

Hier gewoon een handleiding, je hoeft niet eens te Jailbreaken. Werkt met wat fantasie ook gewoon onder OS X, mocht je dat draaien.

http://www.tomtomforums.c...without-jailbreaking.html

[ Voor 36% gewijzigd door MrAcid op 31-08-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V525 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:14:
Iphone is inmiddels jailbroken, maar dan? Kan weinig how to's vinden verder over mijn probleem. Ik kan mij haast niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Zoek gewoon op SSH via Cydia te installeren zoals eerder aangegeven. Kan je gewoon mappenstructuur van je iPhone op je pc raadplegen en zo de bestandjes overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
MrAcid schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:18:
Waarschijnlijk moet je in de .ipa van TomTom gaan rondneuzen waar de POI's worden opgeslagen. Daar moet je dan jouw bestandje ook neerzetten.

Geen ervaring mee, nergens gelezen, zelf bedacht, maar misschien kun je er wat mee..

EDIT:

Hier gewoon een handleiding, je hoeft niet eens te Jailbreaken. Werkt met wat fantasie ook gewoon onder OS X, mocht je dat draaien.

http://www.tomtomforums.c...without-jailbreaking.html
Bedankt voor je link, maar dit werkt naar alle waarschijnlijkheid niet op de TomTom benelux. Deze werkt namelijk met net wat andere bestandstypen in TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nee hoor, Benelux werkt ook, alleen is de map folder dan natuurlijk niet "North_America"

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Haha, natuurlijk werkt het wel met Benelux. TomTom gaat niet voor elk land de software herschrijven hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
MSalters schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:50:
Nee hoor, Benelux werkt ook, alleen is de map folder dan natuurlijk niet "North_America"
Dat begrijp ik, dit bedoel ik dan ook niet. Ik kopieer de files ( die op mijn normale TomTom overigens wel werken ) op de exacte plek als in de voorbeeld beschreven is, uiteraard dan niet in North America, maar in TomTom Benelux, zover kan ik nog wel logisch nadenken. Aan de files kan ik zien dat ik in dezelfde map sta als het voorbeeld. Alleen staan er sommige files in het voorbeeld met dezelfde benaming, maar een andere extensie.

Volg daarnaast alle stappen exact hetzelfde, maar na de installatie van TomTom Benelux incl 1 OV2 en BMP file krijg ik een foutmelding dat TomTom niet goed geinstalleerd kon worden.

Onderstappen voer ik uit:

- Ik verwijder TomTom van mijn telefoon
- Klik rechts op TomTom in Itunes, weergeven in verkenner
- TomTom Benelux map .zip erachter zetten, map veranderd in .zip bestand
- Ik open de map met ( Windows XP ) openen met gecomprimeerde mappen
- Ga naar de betreffende map, zet daar de . ov2 en de .bmp bestanden neer
- Verander de extensie van de hoofdmap terug naar orgineel
- koppel Iphone aan om te sychroniseren, vervolgens installeerd Itunes TomTom aan het einde krijg ik de foutmelding: Vanwege een onverwachte fout kon de installatie niet voltooid worden.

Wanneer ik mijn toegevoegde op dezelfde manier, maar dan verwijder via Itunes en de Iphone TomTom opnieuw laat installeren werkt het weer wel.

Ik kan 2 oorzaken bedenken:

1 ligt aan mijn files, maar deze werken op een losse TomTom wel gewoon
2 Ik zet de files in de verkeerde map, maar er is maar 1 map waarin dezelfde bestanden staan als in het voorbeeld, dat kan het ook niet zijn

[ Voor 46% gewijzigd door V525 op 31-08-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan beter gewoon de reeds geinstalleerde tomtom aanpassen door met SSH in te loggen op je iPhone en dan naar de tomtom map gaan (even wat rondbladeren in die mappen met die vage getalnamen) en dan heb je daar gewoon de tomtomfilestructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
MsG schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:36:
Je kan beter gewoon de reeds geinstalleerde tomtom aanpassen door met SSH in te loggen op je iPhone en dan naar de tomtom map gaan (even wat rondbladeren in die mappen met die vage getalnamen) en dan heb je daar gewoon de tomtomfilestructuur.
Na wat stoei werk is het dan eindelijk voor elkaar, maar niet via bovenstaande link.
Gewoon Iphone voorzien van jailbraik daarna SSH en Winscp op de pc, vervolgens via Winscp ( Wifi Connectie ) kan je net als windows verkenner door je iphone bladeren. Daarna bestanden in de juiste map
( Was ff zoeken ) zetten en het hele verhaal werkt. Moet dan toch egt aan de TomTom versie liggen dat het zonder te jailbraiken niet lukt, want ik heb precies dezelfde bestanden in precies dezelfde map gezet.

Mocht iemand het wel voor elkaar gekregen hebben, dan ben ik benieuwd wat ik fout heb gedaan.

Zie deze link, staat van top tot teen uitgelegd. Behalve TomTom, maar dat moet voor zichzelf spreken:
http://osxmobile.nl/?p=235

Bedankt voor alle reactie's, ik ga kijken wat ik nu allemaal met mijn iphone nog meer kan ( Nu pas :+ )

ps: Toch vind ik dit erg omslachtig om simpel poi's toe te voegen, dit zou een standaard functie moeten zijn in TomTom. Nu begrijp ik dat het bij de Iphone moeilijker ligt, maar toch zullen er veel mensen zijn die hun Iphone niet willen Jailbraiken of het niet kunnen.

Topic mag dicht

[ Voor 14% gewijzigd door V525 op 01-09-2009 18:25 ]

Pagina: 1