Toon posts:

Hotspot/Inlogservice internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOTers

Ik verhuur kamers, in het pand wonen 11 mensen welke graag gebruik maken van het internet.
Het internet staat geregistreerd op mijn naam.
Onlangs heeft een bewoner gefraudeerd met behulp van de door mij aangeboden internetlijn.
Het internet wordt verdeeld via een router, op deze router heb ik de mac adressen van de mensen ingevoerd zodat via mac filtering men kan inloggen op de router en gebruik kunnen maken van het internet.

Op dit moment weet ik dus niet wat wie doet, ik zou het fijn vinden om een log bij te houden van sites welke bezocht worden en door wie. E.v.t. ook hoe lang ze op een site zitten.
Want als er dan in de toekomst weer zoiets gebeurt dan kan ik i.i.g. aantonen wat wie ongeveer doet.
Ik zal uiteraard een gebruiker op de hoogte stellen van het feit dat gebruik gelogd wordt.

Na enig speurwerk kwam ik al diverse threads tegen over het gebruik van een derde firmware op oa linksys routers, maar ik kan hier niet terug vinden of deze ook het verkeer logd.
Ik ben in het bezit van Windows server 2003 en 2008 en een oude PC die ik niet meer gebruik.
Mijn gedachte was om deze PC in te richten met een OS en evt een stukje software die dit mogelijk maakt.
In deze PC zit een netwerkkaart en een WIFI kaart.
Het fijnste zou zijn dat ik een username kan uitdelen en dat men via een inlogscherm een wachtwoord kunnen aanmaken.

Ik heb het e.e.a. gelezen over antamedia software, wifidog, chillispot etc...maar loggen doen ze (volgens mij) niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt voor de reacties.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

ralpje

Deugpopje

Is een (transparante) proxy niet wat je zoekt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:49:
Is een (transparante) proxy niet wat je zoekt?
Dit zou wel eens een goede optie zijn, welke OS zou jij hiervoor adviseren?

Alvast bedankt

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Misschien is dit een optie?

blub

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik neem aan dat je je gebruikers daar ook van op de hoogte steld ? Het is namelijk een redelijke inbreuk op privacy en overigens ook vrij makkelijk te omzeilen door bijv. via proxy's te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 24-08-2009 20:45 ]