Toon posts:

[probleem] PC start niet na upgrade Phenom 955BE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik de videokaart uit mijn pc gehaald om een moederbord te testen. Ik heb deze videokaart teruggezet in mijn computer en vervolgens gingen de 3 rode leds branden op mijn grafische kaart.
Simpelweg de kaart eruit halen, connectoren even gummen en weer terugzetten leek destijds de oplossing.
Nadien geen problemen meer gehad.

gisteren heb ik een nieuwe processor ingebouwd, een Phenom II 955BE welteverstaan. Deze is in plaats van mijn oude X2 6400 gekomen. Sindsdien geeft mijn videokaart weer de melding met de 3 rode leds en boot het systeem niet. Ook blijven zowel de HDD led & de power led branden.

dit zijn mijn systeemspecificaties:

- Asus M3A32-MVP Wifi/AP Deluxe
- AMD Phenom II 955
- Coolermaster RS-620 620 Wat
- Corsair XMS2 DHX 2x 2GB CL4
- verder nog wat S-ata spul.

Op mijn processor zit een Scythe Mugen 2 geinstalleerd en op de Radeon een Twinturbo van Arctic Cooling.

Wat was mijn eerste gedachte?
Ik dacht gelijk aan de videokaart, dat de videokaart de boesdoener is. Vanwege het feit dat de 3 rode leds al eerder gebrand hebben.

Wat heb ik al geprobeerd?
Andere videokaart, Geforce 8500GT. Resultaat: Zelfde klachten. systeem boot niet.
ander geheugen. resultaat: Zelfde klachten. systeem boot niet.
Andere processor, oude X2 6400. Resultaat: Systeem boot normaal.

Het lijkt er dus op dat de processor de boosdoener is. kan dit komen door het feit dat er de bios eerst geflashed moet worden?

I.v.m. benarde thuissituatie kan het zijn dat ik niet duidelijk genoeg ben, hiervoor mijn excuses.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
Ik heb je titel even aangepast, het stuk over de videokaart is daarin msleidend aangezien het absoluut iets te doen heeft met je CPU en Mamaplank. Daarom move ik hem ook van CSL naar PMG.

Je moederbord moet hem wel aan kunnen iig: http://support.asus.com/c...e/WiFi-AP&product=1&os=25

De vraag is: Heb je je BIOS wel van een update voorzien?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk idd dat een bios upgrade wel het probleem zal oplossen.. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x