Service van HP schandalig!!

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

• alinden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2025
Even stoom afblazen...

Bij mijn HP laptop Pavilion dv9058ea is na twee jaar normaal gebruik, het linker scharnier kapot gegaan, waardoor het

beeldscherm is ontwricht en de bevestiging hiervan gedeeltelijk is afgebroken. Na enig speurwerk op internet, kwam ik er

achter dat dit bij dit type en laptops die rond dezelfde periode geproduceerd zijn, zeer vaak voorkomt (altijd het linker

scharnier).

HP is dit blijkbaar ook opgevallen en heeft een korte tijd een speciaal herstelprogramma op haar site geplaatst, waarbij

dit gebrek kosteloos hersteld zou worden.

Hoewel mijn scherm bij het open- en dichtklappen altijd al een beetje kraakte en piepte, vermoedde ik nooit dat de schade

zo groot zou worden. Ik heb HP op de hoogte gesteld via hun daarvoor bestemde online formulier en na steeds geen reactie

te krijgen tenslotte zelf gebeld. Hier kreeg ik te horen dat mijn laptop al dermate verouderde systeemspecificaties heeft

dat het niet meer kosteloos gerepareerd zal worden. In plaats daarvan werd mij een betaald herstelprogramma aangeboden

waarbij iedere PC buiten de garantie ongeacht het euvel gerepareerd wordt tegen de 'bescheiden' som van € 436,73 inclusief

BTW. In verschillende fora zie ik dat anderen met dezelfde klachten ad random wel of niet door HP worden geholpen.

Specificaties lijken me overigens nog steeds heel actueel:
---
Notebook - 17 inch
Intel Core 2 Duo T5500 / 1.66 GHz ( Dual-Core )
Harde schijf: 200 GB - RAM:2048 MB
NVIDIA GeForce Go 7600 PCI Express (512 Mb videogeheugen)
Windows Vista
---
De meeste recente modellen zijn kariger uitgerust.

Aangezien het hier een schade is die zeer veel voorkomt bij dit type lijkt me dit een productie- / fabrieksfout, of zelfs

een ontwerpfout. Volgens mij valt dit daarom ook buiten de standaard garantie te vallen. Ik ben niet op de hoogte gesteld

van het extra herstelprogramma, hoewel ik wel direct na aanschaf op hun aanraden mijn gegevens op de HP-site heb ingevuld,

voor het verkrijgen van extra service en berichten over mijn model. In plaats hiervan krijg ik vele reclame mails van ze

over nieuwe modellen.

Sorry voor dit lange bericht, maar ik moest het even van mij afschrijven. Heeft iemand een tip voor me om toch nog de

service te krijgen waar ik recht op heb?

Dank en grtn, Bert.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Welkom op GoT :w

Normaal had ik je topic wel even naar Shopping Forum verplaatst, het forumdeel waar dit soort dingen thuishoren. Echter is je tekst compleet onleesbaar. Zorg eerst eens voor dat je je alineagebruik goed krijgt, dan kun je in het genoemde forum een nieuw topic openen :)

Dit topic is gesloten.