Ik wil binnenkort een 8 port switch kopen (met een uplink die naar een hub kan). Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke. Ik hoor van alle kanten dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Wat is volgens jullie de 'beste' qua prijs/kwaliteit? Laat het me weten, BVD.
3Com OfficeConnect 8x 10/100 switch
Heb deze switch zelf ook een tijdje gehad en was er reuze tevreden over. Kan je deze dus zeker aanraden! Valt ook nog binnen een redelijke prijs /kwaliteit verhouding.
Meer info over deze switch hier
[topic=133354]
Heb deze switch zelf ook een tijdje gehad en was er reuze tevreden over. Kan je deze dus zeker aanraden! Valt ook nog binnen een redelijke prijs /kwaliteit verhouding.
Meer info over deze switch hier
[topic=133354]
Als je naar prijs-kwaliteit verhouding kijkt is de Linkpro die www.mr-at.nl in z'n programma heeft zeker een aanrader. Fl.235,- 
Als je echt naar kwaliteit gaat kijken komen bv. 3com, HP, intel, nortel, enz naar boven, maar dat kost minstens 150 gulden meer.
Als je echt naar kwaliteit gaat kijken komen bv. 3com, HP, intel, nortel, enz naar boven, maar dat kost minstens 150 gulden meer.
Verwijderd
wat ik me dus al die tijd afvraag he...
ik heb thuis alles vrij snel...
en me laptop =700mhz enz enz
als ik van me laptop naar pc ga pak ik op 100mbit 1mb per sec ???
en anderen hoor ik over 5 mb dat haaal ik zeker niet
ik heb dan een HUB een planet 8 poorten 10/100
als ik nu een switch koop haal ik het dan wel ?
en waarom wel ?
en kan je dan ook je internet delen zonder server ?
en waarom wel ?
Verwijderd
Dat is te langzaam. Het lijkt me dat er iets niet goed is. Elk 10 Mbit netwerk zou 1 mb per sec moeten kunnen halen. Weet je zeker dat je aan beide zijden 100 Mbit NIC's hebt ?
In de praktijk zou je tussen de 3 mb en 5 mb per sec moeten kunnen halen, afhankelijk van wat je transporteerd en van waar naar waar.
Geen ervaring mee. Controleer eens goed of de HUB ook werkelijk op 100 Mbit schakelt. Ik zie het veel dat de auto-nagotiating fout gaat en een 10/100 NIC en een 10/100 HUB gewoon 10 Mbit overeenkomen. Het helpt dan dikwijls om je NIC op 100 te forceren.
Een Switch is NIET per defenitie sneller. Een Switch is selectief.
en waarom wel ?
Nope, een Switch routeerd niet. Wat je dan nodig hebt is routering met NAT. Daar zijn vele mogelijkheden voor, van het zeer simpele "Internet Delen"van ME tot complexe routers. Ik speel de laatste tijd veel met OpenBSD, lekker simpel en het doet wat het doen moet. Een simpel P133 met 32 mb mem en een 1g disk is al meer als voldoende. Zeer complexe config's zijn mogelijk met FireWall (ingebouwd) en zelfs PAT.
Dat is te langzaam. Het lijkt me dat er iets niet goed is. Elk 10 Mbit netwerk zou 1 mb per sec moeten kunnen halen. Weet je zeker dat je aan beide zijden 100 Mbit NIC's hebt ?
In de praktijk zou je tussen de 3 mb en 5 mb per sec moeten kunnen halen, afhankelijk van wat je transporteerd en van waar naar waar.
Geen ervaring mee. Controleer eens goed of de HUB ook werkelijk op 100 Mbit schakelt. Ik zie het veel dat de auto-nagotiating fout gaat en een 10/100 NIC en een 10/100 HUB gewoon 10 Mbit overeenkomen. Het helpt dan dikwijls om je NIC op 100 te forceren.
Een Switch is NIET per defenitie sneller. Een Switch is selectief.
en waarom wel ?
Nope, een Switch routeerd niet. Wat je dan nodig hebt is routering met NAT. Daar zijn vele mogelijkheden voor, van het zeer simpele "Internet Delen"van ME tot complexe routers. Ik speel de laatste tijd veel met OpenBSD, lekker simpel en het doet wat het doen moet. Een simpel P133 met 32 mb mem en een 1g disk is al meer als voldoende. Zeer complexe config's zijn mogelijk met FireWall (ingebouwd) en zelfs PAT.
Verwijderd
De target 8 poorts 10/100 switch is een goede, heb je voor ongeveer 200,- bij o.a. eynstein.nl
Rob
Rob
Onder W9x kom je niet hoger dan 5 MB per seconde, maar on W2k haal ik 10 MB. Is een beperking van W9x........:(
- This line is intentionally left blank -
Heb je IPX aanstaan? Dat wil nog wel een zorgen dat je dataverkeer op 1 mb/s stopt.Op zaterdag 03 maart 2001 10:45 schreef marcje het volgende:
wat ik me dus al die tijd afvraag he...
Enne volgens mij moet je gewoon een server hebben om internet te delen en kan dat niet gewoon vanuit de switch
Wat heb je staan dan? Ik heb namelijk ook ooit is via dat gare proto FTP 7.x MB/s gehaald met een super 100mbit HUB (van bay networks). Ik heb een switch dat nog niet zien halen...Op zaterdag 03 maart 2001 19:20 schreef Knutselsmurf het volgende:
Onder W9x kom je niet hoger dan 5 MB per seconde, maar on W2k haal ik 10 MB. Is een beperking van W9x........:(
Pagina: 1