• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo mensen,

Ik heb sinds driekwart jaar een Pentax W60, voor mij een mooi toestel. (Ik doe aan kitesurfen, waterproof)
Nu maakt ik daar film beelden mee vanuit de vlieger. Dit zijn AVI bestanden van 1.91 GB @ 30 FPS.
Nu zit ik met het probleem. Als ik zo'n bestand ga bewerken met software dan wordt of de kwaliteit
veel minder of het bestand wordt veel groter.

Mijn ding zou eigenlijk zijn om het bestand even groot te houden maar wel dat ik dingen eruit kan knippen
en/of dat ik geluid en titels erbij zou kunnen plaatsen.

Heeft iemand hier goede ideeen over? Ik heb virtua dub en Pinnecle 9.3 om het te bewerken.
Maar ik kom er gewoon niet uit.

Alvast bedankt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Herkent Pinnacle dat de bestanden 30fps zijn? Of zet hij ze om naar PAL @ 25 fps? Probleem heeft alles te maken met codecs en de instellingen in de software denk ik. Duik daar eens in.
Dikke kans dat Pinnacle je bestanden gaat importeren naar een handelbaar formaat. Ik neem aan dat je dat ergens kunt instellen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

De specs van het toestel geven aan dat het Mjpeg avi's zijn, als je die met Vdub bewerkt en ze opslaat met bv. xvid codec (high quality setting) dan verlies je echt geen kwaliteit hoor. En dan zijn ze waarschijnlijk een stuk kleiner. En wat let je om het eens te proberen en de filmpjes te vergelijken naderhand. Wat ook kan is de filmpje knippen en plakken in Vdub en dan kiezen voor direct stream copie dan hou je orginele bestands indeling. Alleen voor echt bewerken (video effecten en geluids efecten) zul je inderdaad een keuze moeten maken. Pinnacle heeft dacht ik maar een paar mogelijkheden naar een eindformaat toe (avi, mpeg(dvd) en wmv) dan is het gewoon uitproberen met een klein stukje film en de diverse settings en vergelijken....

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 25-08-2009 11:09 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Oke bedankt zover, dan ga ik eerst nog maar eens kijken.
Ik laat wel weten wat mijn bevindingen zijn.