Toon posts:

Acer Aspire1360 laptop beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een acer aspire 1360 4 jaar oud ..

het beeld werd ineens zenuwachtig en leek wel of het licht uit ging daarna.....maar processor werkt wel .
en als je de laptop een paar keer opnieuw opstart dan doet ie het soms weer even .5 min of zo

daarna alles weer op zwart ...als ik hem opstart zie ik altijd acer in beeld komen en als deze verdwijnd en hij over gaat naar windows gaat ie over op zwart beeld soms iets eerder dan de andere keer.

ik heb er een los scherm op aan gesloten om te kijken of backlight het was of in/co nverter ofzo .
nou is mij verteld dat het de videokaart is vermoedelijk . die stuk is

wie kan me helpen .!!!

1 is het de videokaart .??
2 is deze te vervangen bij de acer aspire 1360 ??
3 waar zit die op deze laptop
4 zo ja waar koop ik die en is dit zelf te doen .??

oif zijn er andere opties ..

alvast bedankt voor het meedenken

gr rene

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Zou je iets specifieker kunnen zijn?

1. Het beeld gaat dus op zwart, oké. Maar doet de notebook verder nog wel wat? Zie je hdd activiteit? Gaat het geluid door?

2. Je hebt een extern scherm aangesloten, maar die deed dus niks? Check eens in je BIOS of VGA output mogelijkerwijs aanstaat. Klap verder de notebook ook eens dicht nadat je hem hebt aangezet. De meeste notebooks gaan dan in docked modus zodat je zeker extern beeld zou moeten krijgen.

3. Je zou nog een Ubuntu Live CD kunnen proberen om uit te sluiten dat het aan je Windows setup ligt.

Uit de specs maak ik op dat je een VIA Unichrome IGP hebt. Het vervangen van de videokaart is dus niet mogelijk. Reparatie is ook veel te duur voor zo'n oude notebook. Je zou nog kunnen kijken op Replacedirect of Marktplaats, Vraag en Aanbod, eBay, whatever kunnen doorzoeken op een andere defecte notebook waarvan het moederbord (inclusief videokaart) nog wel goed van is.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 24-08-2009 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi Genetx

dank je voor je snelle reactie..

en als het beeld op zwart werk windows wel maar of ik nog geluid heb kan ik niet meer testen nu ik krijg nu helemaal geen beeld meer ....ja heel even met opstarten zei je acer setup in het groot in het scherm ....

en die Ubuntu Live CD waar vind ik die en hoe werkt dat .?

en het moederbord is de grote printplaat .
waar staat welk type het is ...??

weet dat het eigenlijk niet de moeite is maar weinig geld dus roeien met de riemen

weer bedankt he

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Ubuntu kun je hier downloaden: http://www.ubuntu.com/
Op een CD branden (wel een bootable CD maken door bv middels Daemon Tools de CD te mounten en dan een kopie te maken). CD er in en laten starten. Omdat het een Live CD is doet het niks met de bestanderen van je harde schijf en nadat je da laptop uitzet is ie weer helemaal zoals voor je de CD er in deed.

Moederbord is custom made zoals bij elke notebook. Dat is idd de grote printplaat waar je chipset, met video deel, op zit gesoldeerd. Dat is niet een moederbord wat je zomaar even kan kopen in ieder geval. Typenummer weet ik ook niet, het beste kun je gewoon gaan voor een "Aspire 1360 mainboard"

Verwijderd

Topicstarter
he Genetx,

Zeer bedankt voor je hulp .

moederbord gekocht op MP 40 eur ....

zelf geplaatst viel niet mee in mekaar zetten was makkelijker 1 schroefje over maar ;)

alles weer opnieuw erop gezet en werkt perfect

_/-\o_ _/-\o_ nogmaals bedankt