Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een tijdje terug een topic geopend over een manier om de locatie van mijn dementerende oma in de gaten te houden. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.

De Alarm Go, een GPS apparaat, die we hebben geprobeerd werkt niet naar behoren. Het apparaat werkt niet goed in een tas, integenstelling tot wat de leverancier had beweerd. Ik was hier al bang voor en had destijds eigenlijk al de voorkeur voor gsm triangulatie. Dat is minder nauwkeurig maar werkt vrijwel altijd. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een gsm met google latitude en internet op je mobiel.

Ik vraag mij alleen nog af of de batterij het wel een dag volhoud. Hij houd toch constant je locatie bij en moet constant een internetverbinding hebben om de locatie te versturen. Ik heb hier wel iets over kunnen vinden maar heel duidelijk zijn deze (1 - 2 ) bronnen niet. Weet iemand of de batterij het minstens een dag volhoud? Ik gebruik trouwens een Qtek 9100 telefoon.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Latitude update niet continue z'n locatie. Alleen als deze drastisch wijzigt. Ik heb latitude continue aan staan en merk weinig verschil tussen het wel en niet aan staan van latitude.

De laatste bron die je aanhaalt is volgens mij wel duidelijk genoeg; bij verplaatsen regelmatig, bij stilstaan om de 40 a 60min.

Zolang je geen GPS gebruikt is het alleen data wat overgezonden wordt. En die QTek9100 is geen UMTS telefoon, en een beetje data via GPRS verzenden kost ook niet zo schrikbarend veel energie.

Zal overigens wel kijken naar een wat simpeler en handzamer toestelletje voor je oma. Een simpel Nokia op Symbian zal wat gemakkelijker te gebruiken zijn, wat handzamer zijn en wat langer qua accu mee gaan.

Pvouput live

• michielvz
We stoppen de telefoon in haar tas in een zijvakje, ze zal hem zelf niet gebruiken. Daarom maakt het niet wat voor telefoon het is. Dus als ik het goed begrijp zend hij zijn locatie door ook als de telefoon op standby staat. Dan is dat denk ik een zeer goede optie. Dan ga ik maar is kijken naar een goedkoop data abonnement.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Google maps stuurt inderdaad info door als de tel op standby staat. Moet je wel Google maps 1x opgestart hebben na een reboot en aangeven dat latitude nog door moet draaien bij afsluiten van Google maps.

Dit is zowel voor WM devices als voor Symbian toestellen het geval. Dus bij een reboot moet je die handeling weer opnieuw doen.

edit: Bij WM devices blijkbaar niet; daar heeft Latitude in de gaten wat de laatste status was.
Auto-restart location updates: If you turn off your phone or it ran out of battery with automatic Latitude location updates enabled either in the background (see above) or with Maps left open, Latitude will respect this choice and automatically restart location updates in background mode when you next turn on your phone.
bron: hiero

Je zou trouwens tmobile prepaid kunnen proberen. €0,30 per mb. Voor een abo met internet ben je sowieso al iets van 10 euro voor internet kwijt. Voor die 10 euro kan je via prepaid 30MB downloaden en zoveel gebruikt latitude niet denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 24-08-2009 12:26 ]

Pvouput live

• michielvz
Alleen het tmobile netwerk is niet echt heel stabiel. Dat tientje per maand kan mijn oma wel missen. Ik heb nog een debitel abbo lopen die ik niet meer nodig heb. Deze breid ik uit met een internet dienst.