listing van een directory met de eerste 6 karakters uit het

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een listing willen maken van een directory waarbij de in de listing de directory, filenaam en de eerste 6 karakters staan van het bestand.
Ik gebruik windows vista en/of XP
En ik wil het gebruiken om de AutoCAD versie te achterhalen van tekeningen in een directory.
Als ik een DWG-bestand open in een tekstverwerker geven de eerste 6 karakters een indicatie van in welke autocad versie de tekening is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok, succes!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
@ .oisyn: hahaha

TS: wat heb je al geprobeerd en waar liep je toen vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En wij moeten dit maken voor jouw?

Als je het zelf wilt kan ik je de volgende tips geven:

Kijk eens naar .NET. Download Visual Studio C# express edition (gratis voor persoonlijk en non commercial gebruik).

Dan maak je een consoleproject, waarin je met een system.io.directory.getfiles alle bestanden uit 1 bepaalde map gaan zoeken.

Dan kan je met System.IO.File dat bestand openen met een StreamReader of een BinairyReader.

Good luck (en dat ga je nodig hebben getuige je TS ;) )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welkom op GoT,

Hier op GoT, en dus ook in PRG verwachten we van een topic starter dat hij eerst wat voorwerk verricht. Dat houd onder andere in dat je eerst op Google en op GoT gezocht hebt of je een antwoord kunt vinden. In PRG is het verder de bedoeling dat het over daadwerkelijk programmeren gaat. Het is niet de bedoeling dat we mensen gaan leren programmeren. In je openings post vermeld je totaal niet in welke taal je het bijvoorbeeld wil gaan maken, en wat nou echt het probleem is waar je hulp bij nodig hebt.

Al met al mist er nogal wat aan het topic. Zie hiervoor ook: Een goede topicstart: De Quickstart en PRG Beleid

Deze gaat dus op slot, mocht je tegen concrete problemen oplopen, waar je geen goed antwoord op kunt vinden kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar hou je dan wel aan het beleid en de Quickstart anders is de kans groot dat hij weer op slot gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 24-08-2009 12:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.