Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Twitter implementatie onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Erg leuk dat er door T.net "getwittert" wordt en dat dit in de tracker/op de frontpage staat, echter als je het niet volgt dan mis je gewoon de context. Zo wordt er regelmatig gereageerd op een reactie van iemand anders, alleen mis je dus waarop gereageerd wordt en moet je moeilijk gaan zoeken naar die reactie. (wellicht een tekortkoming in mijn "twitter-lees-ervaring".)

Maar (geen idee of dat mogelijk is) kan er wellicht een soort tree weergegeven worden op de frontpage waardoor je ziet waarop gereageerd wordt?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan kan je klikken op @tweakers en dan kan je ook zien als er gereageert is op een andere tweet (onder de tweet) en daar staat een directe link naar de tweet.

Ik vind het persoonlijk wel leuk dat de replies er tussen staan, aangezien er soms wel leuke dingen worden gezegd, ik zou het jammer vinden als de replies er tussenuit worden gehaald.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb op Twitter zelf ook altijd moeite om de context terug te zoeken; dit lijkt me dus gewoon een gebrek van Twitter...

Intentionally left blank

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Waarom wordt het uberhaupt gebruikt? Er zijn zoveel mogelijkheden te communiceren op deze site. Dit leidt alleen maar tot fragmentatie van best wel leuke informatie. Maak een topic in GR of een .plan met statusupdates en wat jullie bezig houdt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt mij ook een gebrek aan Twitter. Op Twitter zelf is de context doorgaans ook lastig te vinden.

@Jorrit: het is wel leuk voor kleine snippets aan informatie. Om daar nou steeds een topic of een .plan voor aan te maken... Dit is wel makkelijk, imo :) Alleen die reacties op iemand (met @ enzo) zijn dus niet zo handig. Wellicht kan het zo gemaakt worden dat tweets die op iemand reageren gewoon niet weergegeven worden op de FP?

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 24-08-2009 11:45 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:33:
Dan kan je klikken op @tweakers en dan kan je ook zien als er gereageert is op een andere tweet (onder de tweet) en daar staat een directe link naar de tweet.
Ik zal wel scheel kijken, maar ik mis nog steeds een overzicht, maar dat is dus een tekortkoming aan twitter.
Ik vind het persoonlijk wel leuk dat de replies er tussen staan, aangezien er soms wel leuke dingen worden gezegd, ik zou het jammer vinden als de replies er tussenuit worden gehaald.
ik wil ze ook niet weg hebben, ik wil overzicht :P

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is inderdaad wat lastig, maar met een goede desktop client voorkom je dit problem. Op de webpage van
@Jesperw Onze sysadmin kees (http://snurl.com/qt7d3) heeft uiteraard gewoon toegang tot de hardware en firewall en is erg druk geweest :)
staat bijvoorbeeld onder de tweet:
about 4 hours ago from CoTweet in reply to Jesperw
Hoe je dit netjes in de tracker kan verwerken, geen idee :p

[ Voor 6% gewijzigd door mithras op 24-08-2009 11:47 ]

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
RoD schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:45:
Lijkt mij ook een gebrek aan Twitter. Op Twitter zelf is de context doorgaans ook lastig te vinden.

@Jorrit: het is wel leuk voor kleine snippets aan informatie. Om daar nou steeds een topic of een .plan voor aan te maken... Dit is wel makkelijk, imo :) Alleen die reacties op iemand (met @ enzo) zijn dus niet zo handig. Wellicht kan het zo gemaakt worden dat tweets die op iemand reageren gewoon niet weergegeven worden op de FP?
Dan maak je 1 topic waar je alle brainfarts in dropt of een .plan zoals plan: Server- & netwerkstatusmeldingen IX daar worden ook regelmatig nieuwe dingen aan toegevoegd. Of gebruikt je eigen Tweakblogs... :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jorrit schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

Dan maak je 1 topic waar je alle brainfarts in dropt of een .plan zoals plan: Server- & netwerkstatusmeldingen IX daar worden ook regelmatig nieuwe dingen aan toegevoegd. Of gebruikt je eigen Tweakblogs... :P
Allemaal onhandig. Zo'n Twitter-update is veel makkelijker imo. Ook erg makkelijk om te volgen. Het is alleen de @'tjes die niet op de FP zouden moeten verschijnen, imo. Als je T.net followed zie je ze namelijk ook niet :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Erkens schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:45:
[...]

Ik zal wel scheel kijken, maar ik mis nog steeds een overzicht, maar dat is dus een tekortkoming aan twitter.

[...]

ik wil ze ook niet weg hebben, ik wil overzicht :P
Als je overzicht wilt bij twitter kan je beter de tracker uitschakelen :X
RoD schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

Allemaal onhandig. Zo'n Twitter-update is veel makkelijker imo. Ook erg makkelijk om te volgen. Het is alleen de @'tjes die niet op de FP zouden moeten verschijnen, imo. Als je T.net followed zie je ze namelijk ook niet :)
Misschien een optie van maken in je settings? Of is dat niet mogelijk?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RoD schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

Dat is inderdaad wel waar. Als het toch informatie is die je met de rest wil delen, kan je je tweet anders vormgeven. Ik zie vaak dingen als:
Dat lijkt er inderdaad wel op. Iemand heeft er lol in alle grote jongens lam te leggen denk ik (@wilbertdevries) (@ArjanDasselaar)
Dit vanwege de recente verandering van twitter om alle @replies te verbergen voor followers. Zo kan je toch antwoorden en de info delen met je andere tweeps.

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 24-08-2009 11:55 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:31
Zelf vind ik het wel handig zo'n twitter feed. Vooral dan gisteravond wanneer t.net, Geenstijl en Fok! down zijn. Ergens anders heen om te communiceren is er zowat niet meer. Nu wil ik niet zeggen dat ik panisch ben om niet meer te kunnen communiceren, maar statusupdates van het hele gehack is dan wel handig :P

Daarnaast is het in elke discussie zo dat wanneer je halverwege binnenstapt je de initiële context niet (goed) meekrijgt en dan niet mee kunt doen. Dat is namelijk op het forum ook gewoon, of op de FP in de comments.

offtopic:
EDIT: Wie twitt er eigenlijk voor tweakers?

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 24-08-2009 12:26 ]

Verwijderd

IRC als t.net down is ;) Maar in het algemeen is twitter wel handig ja als er iets down is is en je wilt een status weten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

alex3305 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:25:
Zelf vind ik het wel handig zo'n twitter feed. Vooral dan gisteravond wanneer t.net, Geenstijl en Fok! down zijn. Ergens anders heen om te communiceren is er zowat niet meer.
IRC, MSN, ICQ.. jaah, twitter is echt heul erg hard nodig op zo'n moment 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1