Usb stick; verkeerde capaciteit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Ik heb hier een USB stick liggen waar op staat; 4gb. Wanneer je hem inplugged en rechtermuisklick; properties bekijkt, zie je; 4gb.

So far so good.

Wanneer er echter iets naar kopieerd stopt hij bij 230 mb ofzo met de melding dat hij vol zit.

Vervolgens bij properties kijken laat zien dat hij 3,80 gb ofzo gebruikt heeft en vol zit!

Meerdere keren opnieuw geformatteerd (fat32 zou goed moeten zijn). Maar steeds hetzelfde resultaat.

Is mij een 256mb stick verkocht, met een 4gb label?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat kopieer je erop, grote hoeveelheden losse bestanden toevallig? (hoeveel dan?)
Want dan loop je tegen een hele andere beperking aan dan de schijfruimte.
Probeer eens iets meer onder te verdelen in submapjes, lost dat probleem doorgaans op.

Hoe is de USB stick geformatteerd? NTFS, FAT32? FAT32 dus.

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 24-08-2009 10:31 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:06
Wat krijg je te zien als je de stick als NTFS formateer?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat geeft de Disk Manager aan qua partities? Staan er geen verborgen bestanden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ferdyvw schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:27:
Is mij een 256mb stick verkocht, met een 4gb label?
Is goed mogelijk. Waar heb je deze gekocht?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sowieso is het GB.

Maak 'm eens open? En kijk wat op de chipjes staat?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:00
Snake schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:30:
Sowieso is het GB.

Maak 'm eens open? En kijk wat op de chipjes staat?
Nja, dan moet je er natuurlijk niet op rekeken dat je 'm nog kan omruilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Ik heb wat betreft de grootte van de bestanden al vanalles geprobeerd. Van 1 groot bestand, tot veel kleine mp3's, tot meerdere mappen. Geen verschil...bij iets meer dan 200mb stopt hij ermee.

Er zijn geen verschillende partities, verborgen mappen etc etc, hij komt bij Mediamarkt vandaan (half jaartje geleden al, maar nog niet eerder gebruikt). Hij is doorzichtig, dus ik kan zien welke chip er in zit.

Ik heb gegoogled op het serienummer van de chip (van het serienummer kan ik geen capaciteit herleiden) er zit een Hynix in; hy27uvo8bg5m

De stick zelf is no-name.

Formatteren in NTFS gaat volgens mij niet in XP? Maar sowieso is dat niet wenselijk omdat het niet overal mee compatable is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het een chinees prul is wat je niet in een normale winkel gekocht hebt zou het nog best kunnen dat je een andere capaciteit verkocht is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

http://technet.microsoft....rary/cc776720(WS.10).aspx
FAT32 Size Limits
...
Files per volume
4,177,920

Maximum number of files and subfolders within a single folder
65,534 (The use of long file names can significantly reduce the number of available files and subfolders within a folder.)
Ik heb meegemaakt dat ik deze limiet al bij 20000 tegenkwam. ( Maximum number of files and subfolders within a single folder )
Oplossing is dan om te splitsen naar meerdere subfolders.
NTFS formatteren kan prima onder windows XP. Of je dat wilt is een 2e vraag.
Volgens mij gaat adt niet werken op een andere machine.

Gezien je vorige post lijkt me mijn verhaal niet van toepassing.
Dus je kan een bestand van pak 'm beet 500 MB niet op die stick kopieeren als je die net hebt geformatteerd?

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 24-08-2009 10:44 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
remco_k schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:40:
http://technet.microsoft....rary/cc776720(WS.10).aspx

[...]

Ik heb meegemaakt dat ik deze limiet al bij 20000 tegenkwam. ( Maximum number of files and subfolders within a single folder )
Oplossing is dan om te splitsen naar meerdere subfolders.
NTFS formatteren kan prima onder windows XP. Of je dat wilt is een 2e vraag.
Volgens mij gaat adt niet werken op een andere machine.
Ok, nou voor FAT ligt de max dus op 4gb, zou geen probleem moeten zijn. En wat betreft lengte van filenames enzo, is het niets bijzonder. 50 mp3's met standaard korte filenames, zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

1 500mb bestand lukt inderdad niet trouwens

Ik denk inderdaad dat het een chinees prul is, en dat er een 256mb chip in zit. Mediamarkt; bedankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht je een W98 of XP installatie CD bij de hand hebben dan zou je FDISK eens op kunnen starten en kijken of je daarmee alle partities kunt verwijderen. Vervolgens opnieuw opstarten en via Deze computer je USB-stick formatteren. Zo heb ik mijn 4GB stickje waarop ik ubuntu had geïnstalleerd weer helemaal in gebruik kunnen nemen omdat de windows formats niet alle partities etc. verwijderde.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ferdyvw schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Ok, nou voor FAT ligt de max dus op 4gb, zou geen probleem moeten zijn. En wat betreft lengte van filenames enzo, is het niets bijzonder. 50 mp3's met standaard korte filenames, zou geen probleem moeten zijn lijkt me.
Korte filenames zijn in 8.3 formaat hé (12345678.123 --> filename.ext --> playmate.mp3), dat word al snel overschreden.
1 500mb bestand lukt inderdad niet trouwens
Dat is inderdaad niet goed dan.
Ik denk inderdaad dat het een chinees prul is, en dat er een 256mb chip in zit. Mediamarkt; bedankt! :P
Als je de bon hebt, kan je gewoon teruggaan. En anders voor €12 een nieuwe kopen die 2x (of meer) zo groot is. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb de chip opgezocht (het is overigens een hy27uv08bg5m met een nul, geen 'o' voor de 8), en het is wel degelijk een chip van 4GB, het zou echter kunnen dat hij beschadigd is, of op een of andere manier gewijzigd is. Elke flash chip heeft namelijk een 'initialisator' die verteld hoe groot hij is, op die manier kunnen fabrikanten goedkoop massa produceren en toch dezelfde chip gebruiken (en op die manier kunnen handige tweakers die weten welke chip ze hebben mogelijk meer geheugen unlocken).

Google zoeken: http://www.google.com/sea...ent&gfns=1&q=hy27uv08bg5m

geeft al erg veel informatie, de eerste hit (met Russisch domein) vond ik zelf erg verhelderend.
Pagina: 1