Toon posts:

Athlon TB 1GHZ Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeempje, om het geheel eens lekker snel te laten draaien.

Ik kom er alleen niet uit.

Systeem Specs.
300 Wat voeding
Asus A7V133+ata100
133 Mhz 128Mb RAM
Athlon TB 1000 Mhz
Maxtor 20.4 Gb 7200 rpm
Seagate 1,2 Gb in removable HD slot.
Asus Gforce 256 DDR

(Dat lijkt me wat er van belang is, de rest is voor de volledigheid)
En aan PCI kaartjes;
SB live, 10/100 ethernetkaartje, 16Mb Token Ringkaartje

Andere HW
16X DVD, 12X CD writer, 20" Monitor en niet te vergeten toetsenboard en Muis :P
Alle IDE devices zitten op de IDE controller, niets op de extra ATA 100 controller.

Daarvan zijn het MoBo, Proc en RAM nieuw.
Symptomen; Windows 98 is niet te installeren, er raakt vanalles corrupt en beschadigd etc. Onder andere Partitie tabellen, explorer, diverse blauwe schermen, VXD's die niet gevonden kunnen worden etc.
Ook het imagen van de ene keer dat ik door de (Wat willekeurig lijkende) foutmeldingen in Win98 zat en voor ik de drivers begon te installeren hielp niet. Toen ik die terug wilde schrijven bleek ook het image corrupt.
Ook dat wonder van windows vernuft de registry raakt om de haverklap beschadigd en maakt de laatste wijzigingen ongedaan. De reboot daarna heeft alleen het effect dat ik een lading blauwe schermen e.d. krijg.

Heeft er iemand hier enig idee waar dat aan kan liggen? Ik zit nu op mijn werk, maar dit is eigenlijk het enige waar ik aan werk ;) Ik log vanavond ook verspreid wel ff in via mijn laptop, kan ik kijken wat hier staat.

Alvast bedankt.

edit:

FF Typo's weggehaald

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja Koeling is het probleem niet, daar zitten genoeg goed werkende fannetjes voor in mijn PC, en die zitten volgens mijn BIOS in de goede ranges.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Misschien is je HD verrot.

Probeer eens een andere versie van windows, ging van W98SE(foutmeldingen), naar W2K (veel minderfoutmeldingen, Explorer crashed af en toe :'()

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Klinkt als een verrote dimm, wissel eens om voor een ander.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

wil niet lullig doen, maar...
VIA driver's geinstaleerd????
zoja: :?
zoniet: |:(

Verwijderd

ff een beetje offtopic, maar ik heb ergens gelezen dat de Asus helemaal geen ATA100 heeft.

Staat ook leuk op de doos bij mij, ATA 100 supported. Hij gaat max ATA66 toch??

Kan ik dat ergens checken??

ohnee, er stond Ata100 ready, maar komt op hetzelfde neer...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij ondersteunt hier anders prima 3 ATA100-schijven op de ATA100-onboard Promise Controller... dus dat verhaalt klopt niet.

Verder: welk BIOS gebruik je? Aangezien je een SB-Live hebt, kan je beter de 1007 (net uit) nemen, die heeft wat problemen daar mee opgelost. Steek verder dat SB-live kaartje in slot 3 of 4, niet ergens anders in.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Gebruik in GEEN geval die BIOS versie 1007

Dat is namenlijk de BIOS voor de A7V OUDE versie en NIET de A7V133A. Laatste BIOS voor de 133A is de 1003A.

Over jouw probleem: volg het advies van de mensen hierboven; dus check je Ram en HD.
Installeer inderdaad direct na de W98 setup de 4IN1 drivers.
Pagina: 1