Zyxel modem telfort Bedraad snel, draadloos halve snelheid

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Hallo,

Ik heb het volgende probleem ik heb van telfort een Zyxel modem (2602). Als ik met een LAN kabel internet haal ik een download snelheid van 1,5 Megabyte per seconden. Als ik draadloos ga internetten dan haal ik maar ong. de helft van de snelheid. Omdat ik problemen had met het bereik boven en op zolder heb ik 2 access points van Linksys gekocht (WAP54G):

Zyxel ---(LAN kabel)---> AP1 ----(Draadloos)----> AP2 -----(switch)----- PC

Ik heb nu 2 linksys access points aangesloten, 1tje staat in de repeater modus. Ook dit werkt zonder problemen. Als ik dan bedraad internet via de 2 access point heb ik de volledige snelheid. Als ik dan draadloos ga internetten zit ik 2 meter vanaf AP2 en heb ik weer de helft van de snelheid. Als ik draadloos iets kopieer van de ene pc naar een andere pc gaat dit wel snel, als ik iets download van internet dan gaat dit weer traag.

Wireless van Zyxel staat uit, de rest staat vast op G-snelheid en kanaal 5

Wat kan ik proberen om draadloos het downloaden van internet te versnellen???? Waarom gaat downloaden intern in het netwerk wel snel?????

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

marenk_vos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:48:
Wat kan ik proberen om draadloos het downloaden van internet te versnellen???? Waarom gaat downloaden intern in het netwerk wel snel?????
Dat je draadloos netwerk langzamer is, kan aan veel dingen liggen. Zo kan het zijn dat je veel andere draadloze apparatuur gebruikt door het hele huis en deze dan je draadloze internet verbinding te kort brengt. Ook kan het liggen aan de constructie van je huis, wat voor muren heb je hout, gips, betton.

Hoe je het kan versnellen:

1. Controleren op andere draadloze aparatuur in huis die mogelijk kwaliteits verlies kunnen leveren.
2. Je AP1 (maybe ook AP2) proberen te versterken met beter antennens.
Aangezien AP2 draadloos verbonden is met AP1, kan hier veel kwaliteits verlies inzitten. (Hoever staan AP1 en AP2 van elkaar?
3. Mischien een of twee muurtjes neerhalen in huis, om meer open ruimte te creeren :P

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik denk dat AP1 en AP2 goed met elkaar communiceren. Anders zou ik toch bedraad met AP2 toch ook traag moeten downloaden? AP1 staat op de begane grond, en AP2 op de 1e verdieping.

Hoe verklaar je dan dat ik intern vanaf pc 1 naar pc 2 wel SNEL draadloos bestanden kan overzetten? Dat gaat met ong. 2 Mb per seconden, en downloaden van internet gaat met ong. 600 a 800 kb per sec. terwijl dit met draad in AP2 met ruim 1,5Mb per seconden gaat

[ Voor 6% gewijzigd door marenk_vos op 25-08-2009 20:22 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Anders zou ik toch bedraad met AP2 toch ook traag moeten downloaden?
Kijk, in eerste plaats kun je zeggen dat via kabel alles altijd sneller is dan draadloos.
Hoe verklaar je dan dat ik intern vanaf pc 1 naar pc 2 wel SNEL draadloos bestanden kan overzetten?
Dit zal altijd wel sneller gaan dan iets van internet downloaden.
.. en downloaden van internet gaat met ong. 600 a 800 kb per sec. terwijl dit met draad in AP2 met ruim 1,5Mb per seconden gaat
Ik heb hier geen andere verklaring voor dan te zeggen dat je, tussen ap1 en ap2 veel kwaliteit verliest en dan ook nog van ap2 naar je pc draadloos kwaliteit verliest. Want kijk als je bijvoorbeeld, je heel netwerk bekabeld en dan eventueel ap2 draadloos verbind met je pc. Dat alles vele malen sneller zal gaan.

Mischien dat iemand hier een andere verklaring voor kan hebben, maar ik kom niet verder ;)

Veel succes verder!