Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hiding the referer from other sites

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Verwijderd

Topicstarter
All,

Is het mogelijk via een script (client side programming) of ander constructie (server side programming) de referer attribute van http protocol te verbergen of te veranderen ..... zonder dat de bezoekers van de site hiervan iets weten of op de hoogte zijn?

Vb. ik host een site www.mijnsite.nl en als de visitors van mijn site via een link naar een ander site www.vanwaarkomendevisitorsnoueigenlijk.nl gaan, kan deze site (www.vanwaarkomendevisitorsnoueigenlijk.nl) via de webserver access logs zien dat de visitor via www.mijnsite.nl is gekomen. Dit is precies wat ik wil voorkomen. Ik wil niet dat bedrijven weten via welke forum of website visitors zijn gerefereerd naar hun site!

Let op, dit wil ik doen zonder dat de visitors van mijnsite hiervan op de hoogte zijn, het moet geen karwij voor hun gaan worden.

Helpen denken wordt geapprecieerd!

Ali

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lijkt me niet dat de beheerder van www.diesitewaarjebandbreedtevanprobeerttestelen.nl daar op zit te wachten

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja twijfelachtige praktijk, maar een url-shortener als bit.ly etc kan dit voor je regelen, sommige url shorteners hebben een api waarmee je zelf via server side taaltje x een aangeleverde url kan omzetten naar een shortened url...

Verwijderd

Topicstarter
Of, gewoon weg dat ik niet wil dat www.spidering.nl mijn site gaan spideren ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zet het even in het juiste deel van GoT en let dan gelijk even op het beleid. De aanhef en je naam onder de post is niet gewenst en daarnaast met google moet dit te vinden zijn toch?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.