Als ik een laptop zou verkopen, compleet nieuw in verpakking + factuur en 1 jaar standaard fabriek garantie. Hoeveel procent van de prijs zou jij er dan voor geven om te kopen? Gok eens, wat de meeste mensen bieden op marktplaats hoeveel procent dat is? Ik durf te wedden dat het lager is dan dat je nu denkt maar serieus gok eens.
ach op marktplaats loppen mensen rond die er hun beroep van hebben gemaakt om spullen goedkoop te kopen en dan voor meer te verkopen...
Hoe tendentieus is je titel? Hoe adverteer je de laptop? Hoe betrouwbaar kom je over? Weet je dat enqueteurs niet snel welkom zijn?
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic?
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat lijkt me logisch he? Als je het voor een prikkie kan krijgen en je hebt er niets aan, gewoon doorverkopen, misschien maak je wel winst.. Who knows.Craven87 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:01:
ach op marktplaats loppen mensen rond die er hun beroep van hebben gemaakt om spullen goedkoop te kopen en dan voor meer te verkopen...
Nieuwe laptop op mp? Ik zou denk ik 50 a 60% bieden. In elk geval dik lager. Lijkt me normaal gedrag, wat verwacht je dan...
Er is altijd wel één van de twee partijen "gierig", zoals je het nu noemt. Of de verkoper die denkt een product voor (bijna) nieuwprijs te kunnen verkopen óf de koper, die niet meer dan helft voor een product wilt geven. Vraag en aanbod, lijkt me.
Life is what you others make it.
als je het koopt met de intentie om het te gebruiken en het lukt/werkt/past niet of iets dergelijks dan kan ik het begrijpen dat je het weer door verkoopt. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon marktplaats afspeuren en honderden biedingen die gewoon veels te laag zijn plaatsen. Je kan het handelaren noemen maar ik vind het nogal achterbaks. Zijn genoeg andere mensen die dat object misschien wel "echt" nodig hadden.Manuel schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:03:
[...]
Dat lijkt me logisch he? Als je het voor een prikkie kan krijgen en je hebt er niets aan, gewoon doorverkopen, misschien maak je wel winst.. Who knows.
't blijft vraag en aanbod. Verkoper hoeft niet akkoord te gaan met een dergelijk bod. Ik vind er niks achterbaks aan. De mensen die het 'echt' nodig hebben, kunnen ook bieden...Craven87 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:08:
[...]
als je het koopt met de intentie om het te gebruiken en het lukt/werkt/past niet of iets dergelijks dan kan ik het begrijpen dat je het weer door verkoopt. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon marktplaats afspeuren en honderden biedingen die gewoon veels te laag zijn plaatsen. Je kan het handelaren noemen maar ik vind het nogal achterbaks. Zijn genoeg andere mensen die dat object misschien wel "echt" nodig hadden.
Overigens aan de TS: Gaat het om de HP of de Vaio? Ben je aan het handelen of zo
[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 24-08-2009 01:11 ]
Verwijderd
Als ik naar marktplaats ga verwacht ik geen aanbiedingen die nieuw in de verpakking zitten, laat staan dat ik er een nieuwprijs voor betaal. Het is er al bezaait genoeg met handelaren en advertenties waar je echt op moet letten wil je onderscheid kunnen maken tussen normale items.
Bovendien ga ik wel naar de winkel als het toch de nieuwprijs is. Is ook beter voor de garantie, die winkel regelt voor mij wel als er iets kapot gaat in de garantieperiode als ik iets dergelijks van MP afhaal moet ik dat zelf regelen...
Hoe komen particulieren in het algemeen eigenlijk aan spul dat nieuw en nog in de verpakking zit en het willen doorverkopen via o.a. MP? Goedkoop ergens kunnen opkopen? En dan met dollaroogjes de boel proberen doorverkopen tegen de nieuwprijs aan?
Bovendien ga ik wel naar de winkel als het toch de nieuwprijs is. Is ook beter voor de garantie, die winkel regelt voor mij wel als er iets kapot gaat in de garantieperiode als ik iets dergelijks van MP afhaal moet ik dat zelf regelen...
Hoe komen particulieren in het algemeen eigenlijk aan spul dat nieuw en nog in de verpakking zit en het willen doorverkopen via o.a. MP? Goedkoop ergens kunnen opkopen? En dan met dollaroogjes de boel proberen doorverkopen tegen de nieuwprijs aan?
Dat, of spul dat van de vrachtwagen is gevallenVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:28:Hoe komen particulieren in het algemeen eigenlijk aan spul dat nieuw en nog in de verpakking zit en het willen doorverkopen via o.a. MP? Goedkoop ergens kunnen opkopen? En dan met dollaroogjes de boel proberen doorverkopen tegen de nieuwprijs aan?
Vooral veel electronica ed.
[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 24-08-2009 01:36 ]
Ligt eraan. Als 'ie een jaar oud is dan niet heel veel. Is 'ie net nieuw dan kunnen we wel ergens over praten.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja probleem is alleen dat de mensen die het "echt" nodig hebben soms net wat minder geld hebben waardoor het handelaartje ermee aan de haal gaat. En laat ik dat nou net zelf hebben meegemaakt. Vervolgens had hij ook nog het lef om het door proberen te verkopen aan mij voor een nog hogere prijs...Noork schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:10:
[...]
't blijft vraag en aanbod. Verkoper hoeft niet akkoord te gaan met een dergelijk bod. Ik vind er niks achterbaks aan. De mensen die het 'echt' nodig hebben, kunnen ook bieden...
Overigens aan de TS: Gaat het om de HP of de Vaio? Ben je aan het handelen of zo
Als je het (wij nemen dat aan) niet aan de straatstenen kwijt kan, dan is er een overdaad aan aanbod. De verkoper is al heel blij dat hij wat geld van een miskoop kan recupereren. Je zou gek zijn om teveel te bieden op een overdaad aan aanbod.
Verwijderd
Ik heb vroeger wel eens een miskoop gedaan. Het betrof een drumcomputer waar ik na éénmaal gebruik achter kwam dat ik er niets aan had. Terug gegaan naar de winkel die aanbood om het artikel in consignatie te zetten tegen een vergoeding voor hem van 10% van het aangekochte bedrag. Daar ging ik mee akkoord en al snel was het toestel verkocht.
http://www.encyclo.nl/begrip/consignatie
Zo kreeg ik een groot deel van mijn aankoop bedrag terug en de winkelier werd betaald voor geboden diensten, beide partijen gelukkig. Zou het toestel niet binnen 3 maanden verkocht worden dan kreeg ik het toestel weer terug in eigen beheer om het zo zelf te verkopen.
Deze regeling zie je tegenwoordig haast niet meer omdat en veel mensen er misbruik van maken en omdat het voor veel winkels tegenwoordig een administratieve rompslomp is. Toch werkte dit goed en éénvoudig. Dit was overigens nog wel voor het internet tijdperk
Online verkopen van vrijwel nieuwe apperatuur is tegenwoordig niet meer zo leuk, aangezien er veel mensen misbruik van maken, met name gestolen goederen en onbetrouwbare bronnen. Het beste is om het proberen te verkopen in je eigen kringen.
http://www.encyclo.nl/begrip/consignatie
Zo kreeg ik een groot deel van mijn aankoop bedrag terug en de winkelier werd betaald voor geboden diensten, beide partijen gelukkig. Zou het toestel niet binnen 3 maanden verkocht worden dan kreeg ik het toestel weer terug in eigen beheer om het zo zelf te verkopen.
Deze regeling zie je tegenwoordig haast niet meer omdat en veel mensen er misbruik van maken en omdat het voor veel winkels tegenwoordig een administratieve rompslomp is. Toch werkte dit goed en éénvoudig. Dit was overigens nog wel voor het internet tijdperk
Serieuze kopers bieden niet, ze mailen of bellen (wanneer er een telefoonnummer bijstaat). Bieders proberen gewoon, of ze geluk hebben en de verkoper het betreffende misschien snel kwijt wil, lukt dat niet, bieden ze wel op een van de tientallen andere producten in dezelfde categorie.
Aan de andere kant vragen verkopers soms veel te veel. Zoals hierboven al gezegd is, gaat niemand voor slechts een paar tientjes voordeel met een particuliere verkoper in zee, dan moet er al een heel leuke korting te verdienen zijn, anders koop je het artikel liever in de winkel.
Wanneer je de prijzen vergelijk met webshops, dan zitten veel verkopers op Marktplaats, die blijkbaar alleen naar de "echte" winkels kijken (en zich aldus rijk rekenen) hier nog boven met hun vraagprijs.
Mensen willen altijd wel bieden, daarom vraag je iets meer, dan je uiterste verkoopprijs, maar met een onrealistisch hoge vraagprijs schrik je mensen af en raak je je spul niet kwijt.
Bij artikelen als notebooks, telefoons, etc. moet je ook nog eens een beetje snel verkopen, anders is de opvolger er al, waardoor de jouwe automatisch flink in waarde daalt.
Helaas zit er idd veel kaf onder het koren bij de verkoop van nieuwe spullen via o.a. Marktplaats, maar zoals hierboven al aangehaald, kan het net zo goed legitiem zijn. Zo heb ik een paar keer een gloednieuwe mobiele telefoon verkocht, waar niets mis mee was, vaak nog in ongeopende doos, om op die manier het bijbehorende abo goedkoper te maken. Een sim-only is n.l. niet altijd een voordeliger alternatief : soms zijn er aanbiedingen met toestel, die zeer aantrekkelijk zijn, echter slechts met een beperkte keuze aan toestellen, zodat ik er niets van mijn gading bij kan vinden. Dan kies ik het duurste toestel, verkoop hem voor een leuke prijs en creëer zo mijn eigen cashback.
Er zijn meer mensen, die dat doen en deze telefoons zijn gewoon goed. Helaas zijn er dan weer mensen, met "van de vrachtwagen gevallen" spullen, die hetzelfde beweren.
Aan de andere kant vragen verkopers soms veel te veel. Zoals hierboven al gezegd is, gaat niemand voor slechts een paar tientjes voordeel met een particuliere verkoper in zee, dan moet er al een heel leuke korting te verdienen zijn, anders koop je het artikel liever in de winkel.
Wanneer je de prijzen vergelijk met webshops, dan zitten veel verkopers op Marktplaats, die blijkbaar alleen naar de "echte" winkels kijken (en zich aldus rijk rekenen) hier nog boven met hun vraagprijs.
Mensen willen altijd wel bieden, daarom vraag je iets meer, dan je uiterste verkoopprijs, maar met een onrealistisch hoge vraagprijs schrik je mensen af en raak je je spul niet kwijt.
Bij artikelen als notebooks, telefoons, etc. moet je ook nog eens een beetje snel verkopen, anders is de opvolger er al, waardoor de jouwe automatisch flink in waarde daalt.
Helaas zit er idd veel kaf onder het koren bij de verkoop van nieuwe spullen via o.a. Marktplaats, maar zoals hierboven al aangehaald, kan het net zo goed legitiem zijn. Zo heb ik een paar keer een gloednieuwe mobiele telefoon verkocht, waar niets mis mee was, vaak nog in ongeopende doos, om op die manier het bijbehorende abo goedkoper te maken. Een sim-only is n.l. niet altijd een voordeliger alternatief : soms zijn er aanbiedingen met toestel, die zeer aantrekkelijk zijn, echter slechts met een beperkte keuze aan toestellen, zodat ik er niets van mijn gading bij kan vinden. Dan kies ik het duurste toestel, verkoop hem voor een leuke prijs en creëer zo mijn eigen cashback.
Er zijn meer mensen, die dat doen en deze telefoons zijn gewoon goed. Helaas zijn er dan weer mensen, met "van de vrachtwagen gevallen" spullen, die hetzelfde beweren.
[ Voor 27% gewijzigd door Marly op 24-08-2009 02:51 ]
Hoi Jongens, ja ik heb een laptop te koop op marktplaats. En veel mensen beginnen met ongeveer 20/30% van de nieuwprijs te bieden en sturen een mail of bellen op dat ze hem willen kopen. Sommige mensen zijn zelfs te lui om de specs op te zoeken en als die dan niet goed genoeg zijn betalen ze ineens een stuk minder.
Ik verwacht tenminste een laptop voor 70% van de nieuwprijs te verkopen hij zit dan nog in gesloten verpakking met de sticker intact. Ook zijn er vooral Engelse lui op marktplaats die niet kunnen lezen en willen dat je het opstuurt naar een ander land wat dus oplichting is. Niet te vergeten dat 70% van de nieuwprijs al snel een paar honderd euro goedkoper is.
Wat dat te betreffen is deze site met zijn vraag en aanbod de beste plaats om mijn nieuwe laptop te verkopen. Maar helaas zijn al mijn advertenties verwijdert nadat ik er een paar uur aan heb besteed om ze te plaatsen. De reden? Commerciële handel zij de administratie? Ik had een laptop van 1779 voor 1000 aangeboden, en dat vinden ze Commerciële handel? Daar snap ik niks van. Vooral de duure laptops raak ik niet kwijt.
Ik hoop dat het aan de kredietcrisis licht, want wie wil nou niet een nieuwe laptop van 70% van de laagste nieuwprijs?
Ik verwacht tenminste een laptop voor 70% van de nieuwprijs te verkopen hij zit dan nog in gesloten verpakking met de sticker intact. Ook zijn er vooral Engelse lui op marktplaats die niet kunnen lezen en willen dat je het opstuurt naar een ander land wat dus oplichting is. Niet te vergeten dat 70% van de nieuwprijs al snel een paar honderd euro goedkoper is.
Wat dat te betreffen is deze site met zijn vraag en aanbod de beste plaats om mijn nieuwe laptop te verkopen. Maar helaas zijn al mijn advertenties verwijdert nadat ik er een paar uur aan heb besteed om ze te plaatsen. De reden? Commerciële handel zij de administratie? Ik had een laptop van 1779 voor 1000 aangeboden, en dat vinden ze Commerciële handel? Daar snap ik niks van. Vooral de duure laptops raak ik niet kwijt.
Ik hoop dat het aan de kredietcrisis licht, want wie wil nou niet een nieuwe laptop van 70% van de laagste nieuwprijs?
Voor een nieuw (van de vrachtwagen gevallen?) product mag je inderdaad wel meer dan 20/30% verwachten. Echter moet je er eigenlijk op rekenen dat zodra een product 2ehands is dat het meteen de helft minder is.
Verwijderd
Laptops is meervoud, dus je bent een handelaar ?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
Vooral de duure laptops raak ik niet kwijt.
Inderdaad. Ik geef maximum 50% van de actuele nieuwprijs voor een tweedehands produkt. Hoe tweedehands het is maakt zelden uit (of het nu een maand of 6 maand oud is) en de originele aankoopprijs op moment van aankoop al evenmin. Zo waren er mensen die een tweedehands Wii op ebay wouden(1) verkopen voor €300 terwijl je 'm voor €250 nieuw vond. Natuurlijk, zij hadden nog - pak 'm beet - €400 betaaldBrons schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:35:
Voor een nieuw (van de vrachtwagen gevallen?) product mag je inderdaad wel meer dan 20/30% verwachten. Echter moet je er eigenlijk op rekenen dat zodra een product 2ehands is dat het meteen de helft minder is.
Nou ja, voor elk produkt op elke markt geldt natuurlijk dat een produkt zoveel waard is als iemand er voor geeft. Als jij iemand vindt die €1000 geeft voor je hamburger met maanzaadjes in jezusvorm dan is dat niet jouw probleem
offtopic:
(1) Sterk vervoegen FTW. Geen discussie hier over.
(1) Sterk vervoegen FTW. Geen discussie hier over.
Verwijderd
Wat voor advertentie plaats jij dan, zet je de specs er niet bij?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
Sommige mensen zijn zelfs te lui om de specs op te zoeken
Vergeet niet dat iemand die een laptop zoekt meerdere merken langsloopt op zoek naar iets leuks, en dan moeten ze bij elke serie de specs op gaan zoeken, ik ga specloze advertenties met een 1 klik voorbij, anderen sturen een mail met de vraag wat de specs zijn.
Jouw verwachting is te hoog, wie is er nou gierig, marktplaats is een plek voor vraag en aanbod, probeer ebay, je kunt daar niet terugtrekken, maar vaak is de eindprijs er reeeler.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
Ik verwacht tenminste een laptop voor 70% van de nieuwprijs te verkopen
zie ook de post van falling_down
Je bied meerdere laptops aan op een zojuist gecreeerd account en snapt niet dat tweakers dat commercieel vind?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
Commerciële handel? Daar snap ik niks van. Vooral de duure laptops raak ik niet kwijt.
Niet iedereen hoeft continu een nieuwe laptop, waarschijnlijk geloof je me niet dat de laptop waar ik nu op type al een jaar oud was voordat ik hem kochten dat is al weer twee jaar terug.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
ps. Hoe kom jij aan die laptops, van de vrachtwagen gevallen? dan krijg je er zowiezo minder dan 50% van de winkelwaarde.
Wat noem jij winkelwaarde? bekijk de nieuwwaarde eens in de pricewatch, waarschijnlijk daalt de winkelwaarde dan al 10%.
wat een onzin. De mensen op marktplaats zijn geen prive voedselbanken. En dan nog alsof jij kan aanvoelen dat iemand iets echt nodig heeft? Wat versta je onder echt nodig, eten,drinken,huis of educatie?Craven87 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:49:
[...]
Ja probleem is alleen dat de mensen die het "echt" nodig hebben soms net wat minder geld hebben waardoor het handelaartje ermee aan de haal gaat. En laat ik dat nou net zelf hebben meegemaakt. Vervolgens had hij ook nog het lef om het door proberen te verkopen aan mij voor een nog hogere prijs...
Als jij gewoon in jouw voorbeeld maar had geboden dan de handelaar (en dan gewoon via de mail of telefoon) dan had jij gewoon het product gehad.
/edit
als ik trouwens naar je Sony kijkt vind ik het niet gek dat niemand die wil. Er is maar 1 handelaar nog op PW die hem aanbied. Hier in de UK zie je trouwens die Sony liggen voor rond de 800pond, dat is dan bij een supermarkt die je 2 jaar garantie bied.
/edit2
Nederlanders zijn trouwens niet gierig. Wij horen procentueel gezien bij de grootmachten qua giften aan goede doelen, zegt misschien niet alles maar wel dat we niet gierig zijn.
Wikipedia: List of most charitable countries
[ Voor 29% gewijzigd door swtimmer op 24-08-2009 22:22 ]
Ik weet wel wat het probleem is jullie hoeven er niet omheen te draaien, Nederland heeft niet zo veel geld over voor een nieuwe laptop als ik een laptop van 519 euro nieuwprijs verkoop krijg ik er zo 400 euro voor. Als ik een laptop van 1000 euro nieuwprijs verkoop krijg ik er 500 euro voor. Dat is dus het hele probleem.
Ebay daar kun je pas echt spullen verkopen
.
Ebay daar kun je pas echt spullen verkopen
Als een handelaar al meer biedt dan jou, dan is je eigen bod wel erg laag. Dan zou je bieding tussen de koop en verkoopprijs van de handelaar in moeten liggen. Dan is het object voor hem niet interessant genoeg om door te verkopen en heb jij het goedkoper dan van de handelaar.Craven87 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:49:
[...]
Ja probleem is alleen dat de mensen die het "echt" nodig hebben soms net wat minder geld hebben waardoor het handelaartje ermee aan de haal gaat. En laat ik dat nou net zelf hebben meegemaakt. Vervolgens had hij ook nog het lef om het door proberen te verkopen aan mij voor een nog hogere prijs...
De wijzen komen uit het Oosten!
Ebay is veel harder. Wen daar maar vast aan. Ieder bod wat mensen doen moet je accepteren. Dus als opeens blijkt dat de hele wereld gierig is en ze nog minder bieden dan op markplaats dan moet je leveren!Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:32:
Ik weet wel wat het probleem is jullie hoeven er niet omheen te draaien, Nederland heeft niet zo veel geld over voor een nieuwe laptop als ik een laptop van 519 euro nieuwprijs verkoop krijg ik er zo 400 euro voor. Als ik een laptop van 1000 euro nieuwprijs verkoop krijg ik er 500 euro voor. Dat is dus het hele probleem.
Ebay daar kun je pas echt spullen verkopen.
Ergo, als ik op Ebay kijk hoort Nederland vaak bij de duurste qua aanbieders, waarom denk jij dat jij een uitzondering bent? Ik heb al laten zien dat aan de andere kant van de plas ze bij standaard supermarkt net zo duur zijn als jou.
Het grote probleem is dat mensen het gewoon niet zo snel geloven, zoals je factuur, schrijf jij die uit? Of is het de factuur van waar jij hem gekocht hebt?
/edit
Dit maakt de advertentie nou niet echt "veiliger" voor mijn gevoel, alsof je wil afspreken bij de citybox om een laptop te kopen die geseald is waarvan ik maar moet uitgaan dat alles het doet :-) Met garantie tot de stoeprand zeker?De laptop is opgeslagen in een citibox in Groningen, dus ik wil hem ook graag verkopen in Groningen zodat ik niet eerst terug naar huis hoef met de laptop.
[ Voor 16% gewijzigd door swtimmer op 24-08-2009 22:55 ]
Idd de hele wereld is gierig maar niet heus, Ik heb zat kopers. Wees een goede koper!
Als ik iets niet wil kopen of verkopen op Ebay dan doe ik dat gewoon niet en laat de politie maar komen dan wat denk jij nou dat ik geen keuze heb? Ebay is gewoon veel beter groter en mensen vertrouwen ebay meer dus bieden er meer op. Marktplaats is gewoon net zoals gumtree in VK, dat kennen jullie toch ook niet neem ik aan gumtree? Dat bedoel ik mensen vertrouwen Ebay gewoon meer.
Waar het om gaat is wat heb je over voor een laptop? 800 Euro gaat al te ver als je in de mediamarkt staat.
Trouwens wat is dit van de vrachtwagen gevallen wat jullie bedoelen ik snap er nix van
Als ik iets niet wil kopen of verkopen op Ebay dan doe ik dat gewoon niet en laat de politie maar komen dan wat denk jij nou dat ik geen keuze heb? Ebay is gewoon veel beter groter en mensen vertrouwen ebay meer dus bieden er meer op. Marktplaats is gewoon net zoals gumtree in VK, dat kennen jullie toch ook niet neem ik aan gumtree? Dat bedoel ik mensen vertrouwen Ebay gewoon meer.
Waar het om gaat is wat heb je over voor een laptop? 800 Euro gaat al te ver als je in de mediamarkt staat.
Trouwens wat is dit van de vrachtwagen gevallen wat jullie bedoelen ik snap er nix van
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 23:06 ]
waarom zet je hem dan ook niet gewoon op ebay als dat zoveel beter is ? Ik keek even in je geschiedenis en dit is de derde of vierde poging om die laptop hier op het forum te leuren (want dit topic is voor mij niet meer dan een verkapte advertentie) vindt je het vreemd dat het allemaal nogal vaag overkomt ? Ook zijn je advertenties niet voor niets verwijderd lijkt me
[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 24-08-2009 23:17 ]
Gumtree is netzoals Marktplaats ook gewoon van Ebay! Gumtreee is trouwens in de UK meer dan wat MP in Nederland is en daarnaast is Gumtree actief in veel meer landen dan alleen de UK.
Punt is dat bij het plaatsen van een product op Ebay je aangeeft deze ten alle tijden te zullen verkopen (zie het Ebay verhaal in Duitsland waar iemand zijn boot voor weinig verloren heeft...). Dus ja, als jij verkoopt dan heb je een wettelijke overeenkomst tot leveren van je laptop tegen de prijs van de bieding, simpel. Of iemand je dat echt gaat afdwingen ligt aan de koper...
Ik had je al eerder gevraagd, maar die factuur, maak jij diezelf of is die van de partij waarvan jij het hebt gekocht?
Punt is dat bij het plaatsen van een product op Ebay je aangeeft deze ten alle tijden te zullen verkopen (zie het Ebay verhaal in Duitsland waar iemand zijn boot voor weinig verloren heeft...). Dus ja, als jij verkoopt dan heb je een wettelijke overeenkomst tot leveren van je laptop tegen de prijs van de bieding, simpel. Of iemand je dat echt gaat afdwingen ligt aan de koper...
Dan zijn al die MacBooks van tegenwoordig dus van de vrachtwagen gevallen, want niemand heeft meer dan 800 euro over. Wake-up, je product is te duur voor je afzet markt OF de plek waar je het verkoopt. Daarnaast is het twijfelachtig of je een legaal product koopt en heb je bij een mogelijke RMA meer problemen dan bij een normale winkel....Waar het om gaat is wat heb je over voor een laptop? 800 Euro gaat al te ver als je in de mediamarkt staat.
Ik had je al eerder gevraagd, maar die factuur, maak jij diezelf of is die van de partij waarvan jij het hebt gekocht?
[ Voor 34% gewijzigd door swtimmer op 24-08-2009 23:16 ]
Die factuur is van de partij waarvan ik het heb gekocht. Verkapte advertentie? Ik heb goeie advertenties op marktplaats.nl. Alle macbooks van de vrachtwagen gevallen ? Mijn product is niet te duur. Zoals ik al zij op marktplaats.nl betalen mensen niet voor een nieuwe laptop ze betalen voor goedkope spullen.
Mijn producten zijn legaal maar mijn bedrijf is failliet ik zat in de handel van laptops totdat mijn site afgeperst werd door Russische hackers die mijn geld wouden hebben. Ze eisten elke maand 1000 euro anders gooide ze mijn website weer plat. Dus mijn bedrijf is nu failliet verklaart en ik moet de laptops kwijt.
Als je het factuur wilt zien moet je de laptop kopen. Altijd als mensen het factuur zien vertrouwen ze je pas dat je een goed product hebt.
Mijn producten zijn legaal maar mijn bedrijf is failliet ik zat in de handel van laptops totdat mijn site afgeperst werd door Russische hackers die mijn geld wouden hebben. Ze eisten elke maand 1000 euro anders gooide ze mijn website weer plat. Dus mijn bedrijf is nu failliet verklaart en ik moet de laptops kwijt.
Als je het factuur wilt zien moet je de laptop kopen. Altijd als mensen het factuur zien vertrouwen ze je pas dat je een goed product hebt.
Het wordt met de minuut geloofwaardiger. Sorry hoor, maar ik denk niet dat ik de enige ben die zo zal denken.
Nickname does not reflect reality
Idd en je post history draagt ook niet echt iets positiefs bij je naam aan...
Ik denk dat je beter bij marktplaats kan blijven, aangezien je in V&A ook niet terecht kan heb ik begrepen...
Ik denk dat je beter bij marktplaats kan blijven, aangezien je in V&A ook niet terecht kan heb ik begrepen...
hkoster, ik begrijp er nou niets meer van. Als ik het zo lees betrek jij het verhaal naar jezelf toe om zo als nog de laptop te kunnen verkopen. Ik ben er al helemaal zeker van als ik deze laatste zinnetjes lees:
Jij zegt nu dat je hem eerst moet kopen en dan pas krijg je te zien of die legaal is.. Dit is nu eerder een advertentie dan echter een globaal onderwerp.Mijn producten zijn legaal maar mijn bedrijf is failliet ik zat in de handel van laptops totdat mijn site afgeperst werd door Russische hackers die mijn geld wouden hebben. Ze eisten elke maand 1000 euro anders gooide ze mijn website weer plat. Dus mijn bedrijf is nu failliet verklaart en ik moet de laptops kwijt.
Dat zegt niets, iemand kan ook op slag veranderen.. Je weet maar nooitID-College schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:11:
Idd en je post history draagt ook niet echt iets positiefs bij je naam aan...
[ Voor 18% gewijzigd door Manuel op 25-08-2009 00:12 ]
Waarom in de winkel goeie kopen
deze laptops zijn voor goeie koper
koop bij Harold wees een goeie koper
en deze tand is van goeie goud brother
luister hoe bedoel je goeie koper
en deze ketting is van goeie goud brother
luister hoe bedoel je goeie koper HAH
Ja ik zou ook max 20 procent bieden als ik mijn laptop tweedehands bij een halve analfabeet zou moeten kopen die alles bij elkaar liegt, absoluut niet te vertrouwen is, een enorm irritante betweter is en dan nog op GoT gaat zeiken ook over mensen die hem niet al hun geld willen toegooien.
Edit: Gelijk maar even topic report gemaakt, laat de mods dit maar even beoordelen want dit riekt gewoon naar spam en oplichting.
Edit: Gelijk maar even topic report gemaakt, laat de mods dit maar even beoordelen want dit riekt gewoon naar spam en oplichting.
[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 25-08-2009 00:14 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit heeft mijns inziens niets met gierig te maken, maar met koopjesjagers.
Als ik een laptop voor 50% van de nieuwprijs zie zou ik nog best overwegen hem te kopen. Leuk voor onderweg.
Maar ik heb er eigenlijk geen nodig en er dus ook niet de nieuwprijs voor over. Kun je hem goedkoper krijgen is het leuk, maar het hoeft niet perse.
Als ik een laptop voor 50% van de nieuwprijs zie zou ik nog best overwegen hem te kopen. Leuk voor onderweg.
Maar ik heb er eigenlijk geen nodig en er dus ook niet de nieuwprijs voor over. Kun je hem goedkoper krijgen is het leuk, maar het hoeft niet perse.
Koopjesjagers deze laptops zijn vers gejat mattie 70% je weet zelluuuffff!
Toshiba Satellite Pro P300-265
600 euro
Toshiba P300-24T
600 euro
Acer ASPIRE 5935G-744G50MN
700 euro
Sony VGNCS31Z/Q
800 euro
Acer Aspire 8930G-644G32MN
550 euro
600 euro
Toshiba P300-24T
600 euro
700 euro
Sony VGNCS31Z/Q
800 euro
Acer Aspire 8930G-644G32MN
550 euro
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 00:49 ]
Wij zijn je "matties" niet, idioot.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:27:
Koopjesjagers deze laptops zijn vers gejat mattie 70% je weet zelluuuffff!
600 euro
Toshiba P300-24T
600 euro
700 euro
Sony VGNCS31Z/Q
800 euro
Acer 644G32MN
550 euro
Life is what you others make it.
Verwijderd
Weet je zeker dat er Russische hackers achter het faillissement van je bedrijf zaten en niet je fantastische verkoop technieken?
Zet die laptops op Ebay als dat zo goed werkt, MP, Ebay enz. zijn handels sites, en bij handel hoort afdingen.
Zet die laptops op Ebay als dat zo goed werkt, MP, Ebay enz. zijn handels sites, en bij handel hoort afdingen.
Waarom denk ik op een Haags accent aan "krokodille-lederuh-tassies" bij dit topic?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
De laptops elders opgeslagen en ze niet mee naar huis kunnen nemen ? Lijkt op het onttrekken van goederen aan een failliete boedel. En dat nog in het gunstigste geval.De laptop is opgeslagen in een citibox in Groningen, dus ik wil hem ook graag verkopen in Groningen zodat ik niet eerst terug naar huis hoef met de laptop.
Misschien zijn ze ook gewoon van de vrachtwagen gevallen en zijn die "Russische hackers" de personen, die het dekzeil van de vrachtwagen hebben opengesneden, zodat de spullen er wat makkelijker af konden vallen en die nu mogelijk gaan dreigen, omdat ze hun geld nog niet ontvangen hebben ?
Dit gebeurt bijna dagelijks op de grote parkeerplaatsen langs de snelwegen, vooral in de buurt van de grens en de daders zijn idd vaak personen uit Oost-Europa. Hierbij worden laptops, plasmaschermen, etc. met pallets tegelijk gestolen.
Even de feiten:Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:11:
- Ongeloofwaardig verhaal
- Steenkolen nederlands*
- Ruikt naar fraude / zwendel / oplichterij
Meneer "hkoster",
Als er al iemand slim (sarcasme) genoeg is om iets bij u te kopen na het lezen van de "geweldige" aanbiedingen die u doet in dit topic kom ik er persoonlijk een gratis muismat bij brengen.
Ga alstublieft terug naar marktplaats om uw spullen te verkopen en blijf daar. Tweakers is niet bedoeld voor handelaren (ja dat bent u, het zei niet echt professioneel) en dit is al duidelijk aangegeven.
Ik ben in staat om morgen even een kopietje van dit topic af te leveren bij het plaatselijke bureau en eens te vragen wat ze hier van vinden. (Dit is even een brainstorm, ik laat het voor de rest aan de mods/admins van tweakers.net over).
Succes met de verkoop en aan eventuele kopers (doe het niet!) wil ik even melden dat het in nederland een strafbaar feit is om spullen te kopen waarvan je mag verwachten dat ze op een niet eerlijke manier zijn verkregen.
Slaap lekker iedereen en tot morgen.
* Ik hoef geen commentaar van alle dyslecten en niet "native" nederlandse sprekers. Ik meld dit alleen als feit omdat het samen met de andere 2 nog een reden is waarom dit topic naar oplichting ruikt.
voorbeeld: marktplaats, engelse of slecht nederlands sprekende mensen die je te veel geld bieden voor jou product als je maar even zo en zo wil betalen.
[ Voor 11% gewijzigd door Clementine op 25-08-2009 02:31 ]
Macbook Pro 15"
Verwijderd
Sinterklaas kapoentje
gooi wat in mijn schoentje
gooi wat in mijn laarsje
dank je sinterklaasje
Ik pas me even aan, aan het niveau van de TS
gooi wat in mijn schoentje
gooi wat in mijn laarsje
dank je sinterklaasje
Ik pas me even aan, aan het niveau van de TS
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 02:33 ]
Verwijderd
@Catz:
Ik ben het helemaal met je eens en nofi, maar het is niet echt stijlvol om mensen op hun taal aan te vallen. Zeker als je zelf ook foutjes maakt.
Ik ben het helemaal met je eens en nofi, maar het is niet echt stijlvol om mensen op hun taal aan te vallen. Zeker als je zelf ook foutjes maakt.
Hoef je niet in het topic te meldenTsurany schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:12:
If it aint fixed, it's broken.
Je haalt vooral zelf het niveau van je eigen topic met elke post een stukje meer omlaag.
Ik snap het wel hoor je was vroeger ook al zo'n tweaker en toen werd je gepest op school dus moet je dat op mij africhten.
om maar even terug te komen op je topic titel. Ik denk niet dat nederlanders per definitie gierig zijn. Het willen hebben van een product tegen de laagste prijs is iets menselijks. Wie wil er nu meer betalen bij een particulier als in de winkel waar hij garantie heeft en een toonbank waar hij naar terug kan gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:06:
Ik snap het wel hoor je was vroeger ook al zo'n tweaker en toen werd je gepest op school dus moet je dat op mij africhten.
Als jij zelf een product tweedehands koopt hoop je uiteraard ook de beste/laagste prijs hiervoor te krijgen.
Verder verlaag je, je o.a. met bovenstaande opmerking tot een niveau ver onder ANP. Als je een punt wil maken en een discussie wil voeren zul je ook iedereen zijn mening moeten respecteren en duidelijk motiveren waarom jij het er niet mee eens bent anders wordt er alleen maar gescholden en getrapt en dat lijkt me niet de intentie waarom je het topic opende.
apt-get moo
Als je bedrijf failliet is gegaan, en je gaat je inboedel verkopen op marktplaats, ben je volgens mij strafbaar bezig! Volgens mij is vanaf het moment dat je failliet bent, je inboedel eigendom van de schuldeisers.
http://www.consuwijzer.nl.../Faillissement_ondernemer
http://www.consuwijzer.nl.../Faillissement_ondernemer
Study everything, You'll find something you can use
Ik zeg toch dat ik al weet wat het probleem is?
Mensen willen niet veel betalen voor een laptop ze koper liever een nieuwe laptop van 400 euro die ook werkt. In plaats van een goeie laptop te kopen die je volgend jaar nog normaal kan draaien.
Meer mensen kopen een Asus EE pc of dergelijke dan bijvoorbeeld een nette HP.
Mensen willen niet veel betalen voor een laptop ze koper liever een nieuwe laptop van 400 euro die ook werkt. In plaats van een goeie laptop te kopen die je volgend jaar nog normaal kan draaien.
Ja, en wat wil je daaraan doen dan? Je kan mensen niet dwingen om jouw meuk te kopen.
Ja dat lijkt me logisch, waarom zou een laptop anders in verschillende prijsklasses zitten. Als ik een basis laptop nodig heb waar ik een beetje lekker op kan internetten ga ik echt geen €900-, uitgeven aan overbodige extra's? Ben ik de enige die dit gek vind, of...Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:
Als een EEE PC aan mijn voorwaarden voldoet koop ik die
Tenzij je toevallig (heel toevallig) russische hackers kentFrank Martin schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:46:
Ja, en wat wil je daaraan doen dan? Je kan mensen niet dwingen om jouw meuk te kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door Manuel op 25-08-2009 09:51 ]
Je richt honden af, je woede reageer je meestal af. En ja, ik ben ook Nederlands, en het niveau is hier nou niet bepaald laag, maar misschien lees jij alleen je eigen posts dat je denkt dat het niveau zo laag is?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:06:
Kom op jongens.. Het zijn toch mooie prijzen voor mooie apparaten? Koop ze toch gewoon bij onze vriend hkoster. Nooit gebruikt, altijd in de opslag gelegen, betrouwbaar en mét factuur van leverancier of naar voorkeur door een failliet bedrijf. Als ik in Groningen zou wonen zou ik het wel weten hoor. Op iedere advertentie van hkoster zou ik 90% van zijn vraagprijs bieden. Iedereen wil toch een goede koper zijn?
offtopic: voor 1000 euro had je evt. ook je site kunnen laten doorlichten om iets te ondernemen tegen die hackers. Maar daar was je te gierig voor? In ieder geval hoop ik dat je betere kopers vind dan dat je zelf op te lichten was. Beetje failliet gaan na een paar dreigementen. Daar hebben die Russen toch ook niets aan? Denk eens aan hun situatie. Wordt een goed af te persen bedrijf! Dan word ik een goede koper.
Leuk topic!
offtopic: voor 1000 euro had je evt. ook je site kunnen laten doorlichten om iets te ondernemen tegen die hackers. Maar daar was je te gierig voor? In ieder geval hoop ik dat je betere kopers vind dan dat je zelf op te lichten was. Beetje failliet gaan na een paar dreigementen. Daar hebben die Russen toch ook niets aan? Denk eens aan hun situatie. Wordt een goed af te persen bedrijf! Dan word ik een goede koper.
Leuk topic!
.
Blijkbaar weet je dus nog niet wat het probleem is. Het probleem is dat niemand het vertrouwd dat jij je zogenaamde overgebleven inventaris probeert te verkopen. De enige die je voor de gek houdt met je verhaal over Russen ben je zelf. Ik denk dat je zelf te gierig bent om een eerlijk handel op te starten en nu reageer je het maar af op potentiële kopers op marktplaats. Dat is het probleem!Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Kan je nu eens op houden te spammen? Ik heb eerder het gevoel dat je een 12 jarige bent met vakantie dan echter een 'serieuze zakenman'. Als je toch verder wilt spammen: www.klaagmuur.nl
Waar slaat dit op...? Het is en geen goed Nederlands, én het rijmt niet, én wat heeft je gouden tand ermee te maken?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:17:
Nou je het zegt, ik wil wel graag je tand hebben! Ik bied 50% van de waarde, nee wacht, 20%!
PSN: Sluuz
I rest my case...
Excuus als er iemand zich aangevallen voelt vanwege de opmerking over zijn taalgebruik maar er staat niet voor niets een zin onder mijn verhaal
Excuus als er iemand zich aangevallen voelt vanwege de opmerking over zijn taalgebruik maar er staat niet voor niets een zin onder mijn verhaal
Macbook Pro 15"
Mediamarkt en andere reclamefolders staan vol met laptops in de 400 tot 600 euro prijsklasse. Waarom zou iemand meer dan bv 400 à 500 euro bieden? Omdat een laptop zogezegd 1000 euro had gekost?
Omdat je een week voor de aanbieding/kortingen de prijs verdubbeld hebt zodat je nu -50% korting kan geven. Dit is weldegelijk een truc "Normaal had dit product zoveel geld gekost.", maar het laat de waarde van een product niet stijgen.
Omdat je een week voor de aanbieding/kortingen de prijs verdubbeld hebt zodat je nu -50% korting kan geven. Dit is weldegelijk een truc "Normaal had dit product zoveel geld gekost.", maar het laat de waarde van een product niet stijgen.
Ehy man deze laptops zijn vers gejat ze zijn 1 week oud. Als je geen 70% kan betalen omdat je niet zo makkelijk geld kan verdienen als mij is dat jouw probleem. Ik verdien zoweerzo veel meer als jullie met deze laptops maar dat betekend niet dat je mij hoeft af te zetten omdat je zelf te arm bent.
http://www.youtube.com/watch?v=sTtfO7OfuQw
http://www.youtube.com/watch?v=sTtfO7OfuQw
Dit gaat richting fok! niveauVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:35:
Ik las ergens dat modjes zuiniger zijn geworden met slotjes, maar dit slaat echt alles.
Ehy luister er komt zo'n zwerver aan die wil mijn laptop kopen ja? Ze komt op de scooter met haar zoontje, dus ik laat haar die laptop zien. Zij zo van ok dat is 550 euro toch? Ik zeg zo ja maar kun je deze laptop wel dragen op die kut scooter van je zwerver? Toen zij ze nee dat is ook zo en ze zou morgen met de bus kopen.
Ineenkeer die zwerver verandert van gedachte ik krijg een e-mail dit klinkt misschien raar maar ik ben van gedachte verandert ik hoef je laptop niet meer.
Hahaha al die zwervers ze zijn bang voor mij
.
Ineenkeer die zwerver verandert van gedachte ik krijg een e-mail dit klinkt misschien raar maar ik ben van gedachte verandert ik hoef je laptop niet meer.
Hahaha al die zwervers ze zijn bang voor mij
[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2009 19:22 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:54:
Weet je zeker dat er Russische hackers achter het faillissement van je bedrijf zaten en niet je fantastische verkoop technieken?
Dan is er eigenlijk toch geen probleem?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:02:
Idd de hele wereld is gierig maar niet heus, Ik heb zat kopers. Wees een goede koper!
[ Voor 26% gewijzigd door marteltor op 25-08-2009 12:55 ]
Dit is echt te kansloos voor woorden. TS ouwe nep negert ga lekker ergens anders onzin lopen blaten, leer een beetje Nederlands en krijg aub een leven...
Fijn dat je inzicht heb in al deze users hun inkomsten... klinkt bijzonder intelligentVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:57:
Ik vergelijk jullie met zwervers want jullie kunnen geen geld verdienen hahhahahaha
Ik vind dit niet zo'n gezellig topic meer..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
En daar kan ik me als plaatselijke mod alleen maar bij aansluiten. Ondanks de wat magere topicstart leek het in eerste instantie de goede kant uit te gaan met een redelijk nuttige discussie over tweedehands prijzen. Maar schijnbaar heb ik net even iets te lang niet op F5 gedrukt en loopt het spontaan ineens uit de hand tot een lading onzin.
En dat was niet alleen te danken aan de reacties van hkoster. Een aantal andere users liet zich hier ook nogal gaan. Als je het idee hebt dat een topic de verkeerde kant uit gaat, plaats dan even een TR en ga niet in op flames of trolls, etc. Daar wordt het niet bepaald beter van. Zie ook Het algemeen beleid #reageren
moto-moi, bedankt voor het waarnemen van de honeurs
En dat was niet alleen te danken aan de reacties van hkoster. Een aantal andere users liet zich hier ook nogal gaan. Als je het idee hebt dat een topic de verkeerde kant uit gaat, plaats dan even een TR en ga niet in op flames of trolls, etc. Daar wordt het niet bepaald beter van. Zie ook Het algemeen beleid #reageren
moto-moi, bedankt voor het waarnemen van de honeurs
[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2009 19:54 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()