Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,
ik ben Wouter, 23 jaar, wonende in Belgie en afgestudeerd op hogeschool (HBO dus) informatica als applicatieontwikkelaar.
Nu ga ik op 1 september beginnen bij mijn eerste echte job. Ik had de keuze tussen verschillende bedrijven en heb gekozen voor het bedrijf wat de meeste tijd geeft voor opleiding en ook daarin erg motiverend overkomt.

Mijn opleiding gaat dus 6 maanden duren, pas dan wordt ik mee op projecten gezet.
Dit is mijn opleidingsprogramma (ongeveer):

Deel 1: Microsoft basiskennis ontwikkelingsomgeving
  • 1 week kennis van visual studio & team system
  • 3 weken SQL server: basis, security, implementatie, indexen en stored procedures
  • 3 weken C# algemeen, datastructuren, advanced topics en patterns in .NET C#
  • 2 weken Linq to SQL
  • 2 weken Linq to Objects
  • 2 weken Entity Framework
  • 1 week Workflow Framework
  • 2 weken Communication Framework
  • 2 weken Presentation Framework + Express Studio
  • 2 weken Silverlight
Deel 2: Traject Sharepoint Developer
  • 1 week Sharepoint: installatie, configuratie, architectuur cursus Syntra West
  • 4 weken Scharepoint Development
Wat vinden jullie van dit opleidingsprogramma? Dit komt dus bovenop mijn bestaande kennis als afgestudeerde van HBO.

Er is later ook nog ruimte voor meer dingen en ook wat keuze dingen, waar je interesses liggen etc. Iemand ervaring met redelijk grote (volgens mij) bedrijfsopleidingen?

Alvast bedankt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Ziet er uit als een gedegen opleiding, als het nivo dan ook nog oke is, dan heb je een goeie cursus voor de technieken die je echt in de praktijk gebruikt. Is dit allemaal nieuw voor je, of ken je het meeste al?

• wvansl
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:04:
Ziet er uit als een gedegen opleiding, als het nivo dan ook nog oke is, dan heb je een goeie cursus voor de technieken die je echt in de praktijk gebruikt. Is dit allemaal nieuw voor je, of ken je het meeste al?
het meeste is toch wel nieuw.
SQL toestanden ken ik natuurlijk wel, maar dan in Oracle omgeving,
C# ken ik ook wel maar mis wel sommige elementen.
De meeste van die Frameworks heb ik totaal geen ervaring mee eveneens als Linq en Sharepoint.
Dus toch wel veel nieuwe dingen ja

Bij bijna al de andere jobaanbiedingen was nauwelijks opleiding, of maar heel erg kort dus dit was duidelijk wel veel meer opleiding en certificaat gericht.
Is trouwens ook klein bedrijf, nog geen 30 man

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het klinkt een beetje als detachering, klopt dat? In dat geval, lees goed de voorwaarden van wat te doen als jij besluit er na de opleiding mee te kappen, of de opleiding niet afmaakt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• wvansl
Sport_Life schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:55:
Het klinkt een beetje als detachering, klopt dat? In dat geval, lees goed de voorwaarden van wat te doen als jij besluit er na de opleiding mee te kappen, of de opleiding niet afmaakt.
Het is ook idd detachering en ik heb totaal geen verplichtingen om bij het bedrijf te blijven. Tijdens of na de opleiding kan ik vertrekken zonder ook maar iets moeten terugbetalen ofzo.
(ben ik nu niet van plan maargoed)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ziet er goed uit :)
Wel moet je zeker weten dat je SharePoint developer wilt worden, want dat is wel een specifiek vakgebied waar je in terechtkomt. Ik zou je dus aanraden om even wat over SharePoint te lezen en te bepalen of je het interessant vindt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Aan de andere kant is het Sharepoint deel maar 5 weken op een periode van 6 maanden. De rest, alhoewel Microsoft-specifiek, is breed genoeg dat je nog genoeg kanten op kunt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

wvansl schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:53:
[...]

Het is ook idd detachering en ik heb totaal geen verplichtingen om bij het bedrijf te blijven. Tijdens of na de opleiding kan ik vertrekken zonder ook maar iets moeten terugbetalen ofzo.
Okey, klinkt goed. Maar wees op je hoede bij detacheerders. :) (als het te mooi klinkt om waar te zijn... ;))

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• wvansl
Canaria schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:58:
Ziet er goed uit :)
Wel moet je zeker weten dat je SharePoint developer wilt worden, want dat is wel een specifiek vakgebied waar je in terechtkomt. Ik zou je dus aanraden om even wat over SharePoint te lezen en te bepalen of je het interessant vindt.
Klopt, het zijn ook geen sharepoint projecten dat ze mij willen geven ofzo maar ze vinden het wel belangrijk dat je er iets vanaf weet mocht het nodig zijn ooit in een projectje :)

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
wvansl schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

Klopt, het zijn ook geen sharepoint projecten dat ze mij willen geven ofzo maar ze vinden het wel belangrijk dat je er iets vanaf weet mocht het nodig zijn ooit in een projectje :)
Ze sturen je 5 weken op SharePoint cursus en ze gaan je niet op SharePoint projecten zetten? Dat lijkt mij vrij sterk.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

'Iets' van SharePoint weten als developer is zinloos. Het heeft zeker voor beginnende developers een vrij steile leercurve en een specifieke manier van werken. In 5 weken leer je alleen de basisdingen, voor de rest is vooral ervaring en interesse vereist. Daarom vroeg ik ernaar, want als SharePoint je niet interesseert is het een grote opgave om alle ontwikkelingen bij te houden.

SharePoint is momenteel veelgevraagd en er zijn veel projecten bij consultancy- en detacheringbedrijven tegenwoordig SharePoint-projecten (zo ben ik er destijds ingerold), dus zo vreemd is het niet dat ze je naar zo'n training sturen.

Een algemene SharePoint training, niet gericht op development maar op configuratie en beheer is daarentegen wel nuttig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Sport_Life schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:55:
In België mag een bedrijf geen vergoeding vragen voor werk-gerelateerde opleidingen.
Mocht zoiets in een contract staan, dan kan je dat gewoon laten schrappen, het is toch niet rechtsgeldig.

• wvansl
chime schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:42:
[...]

In België mag een bedrijf geen vergoeding vragen voor werk-gerelateerde opleidingen.
Mocht zoiets in een contract staan, dan kan je dat gewoon laten schrappen, het is toch niet rechtsgeldig.
inderdaad, klopt helemaal. En het staat dus ook niet in mijn contract. Ze hopen gewoon dat je eventjes blijft :)

Verwijderd

Ik wou dat ik zo'n opleiding kreeg. Mijn C# / .NET opleiding duurde maar 16 avonden van 3 uurtjes per keer....

Verwijderd

wvansl schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:53:
[...]

Ik zou dit heel goed navragen.... Vaak teken je bij vrijwel elke detacheerder een amortisatieovereenkomst voor dit soort cursussen, zeker voor zo'n intensieve cursus. Het is een stukje bescherming van de werkgever, maar als het je daar niet naar de zin is, dan zit je goed klem. (ik spreek uit ervaring).

Verder ziet het er goed uit, veel stof, ik zou alleen wel nakijken of het ook een beetje op niveau is :)
Pagina: 1