[Macbook Air] Dual view zonder monitor...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Hoi,

Na een ongelukje is het scherm van mijn Macbook air ermee gekapt. Nu ik toch nog even wat spul eraf moet plukken voordat ik het wrak laat fixen. Nu heb ik er een externe monitor aangehangen en dat werkt opzich goed. Nu heb ik alleen het probleem dat deze ingesteld staat op uitbreiden ipc dual view. Is er een keyboard shortcut om dit te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Kun je het scherm fysiek nog dichtklappen? ;) :o Zo ja, dan moet dat vanzelf gaan. Dichtklappen en wakker maken met een USB muis of toetsenbord. Wat de sneltoets betreft: vroeger was F7 gemapt aan deze functie, maar op de nieuwe laptops zitten daar de multimediatoetsen dus of er dan nog een alternatief is weet ik niet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
Digistorm schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:54:
Kun je het scherm fysiek nog dichtklappen? ;) :o Zo ja, dan moet dat vanzelf gaan. Dichtklappen en wakker maken met een USB muis of toetsenbord. Wat de sneltoets betreft: vroeger was F7 gemapt aan deze functie, maar op de nieuwe laptops zitten daar de multimediatoetsen dus of er dan nog een alternatief is weet ik niet.
Dichtklappen doet niets (alleen standby). Het blijft staan op de laatste instellingen (uitbreiden ipv clone). F7 had ik al gevonden maar werkt niet op de MBA. Evenals shft cmd f7 of shft cmd fn f7.

Iemand een werkende snelkoppeling om te schakelen of om de bestandsverkenner te openen en van scherm te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon dichtklappen, dan gaat die naar standby.
Dichtlaten, en dan de monitor, muis en toetsenbord inpluggen.
Dan zou die wakker moeten worden en maar 1 scherm herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

uitschakelen (ctrl+eject, enter) en vervolgens opstarten met cmd+option+P+R ingedrukt. Je Mac reboot. Daarna zou je in principe beeld moeten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 24-08-2009 11:19 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De keyboard shortcut om te wisselen tussen extended desktop en mirroring is cmd-F1.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de Macbook alleen uit de slaapstand komt als aan de volgende zaken is voldaan:
- Je MB moet aan de poweradapter hangen
- Je moet zowel een extern toetsenbord als muis aan hebben gesloten
- De externe monitor moet aan staan en via de adapter verbonden zijn

Start gewoon met je scherm open de MB en boot tot in OSX. Klap de laptop dicht zodat'ie in stand-by gaat. Vervolgens is het een kwestie van een toets aanraken van het externe tobo zodat'ie weer uit de slaapstand komt. Nu is de externe monitor de enige, succes! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
Het is gelukt. Monitor eraan, muis eraan (tobo werkt niet met maar een usb poort....). bewegen en klaar.
Vervolgens openklappen en je kan de muis en keyboard van je laptop weer gebruiken.

thnx allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:05
Toevallig geen andere mac? Anders je air in firewire target mode laten opstarten, kan je vanaf je andere mac gewoon de hardeschijf benaderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

thundermo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:12:
Toevallig geen andere mac? Anders je air in firewire target mode laten opstarten, kan je vanaf je andere mac gewoon de hardeschijf benaderen ...
Als de MacBook Air een Firewire poort had, had dat gekund ja. Helaas heeft de MacBook Air alleen een USB poort :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1