Onlangs heb ik een nieuw modem gekregen van Telfort, omdat mijn oude kapot was. Maar nu krijg ik mijn internet niet meer aan de praat zoals het hoort/was.
Het netwerk ziet er nu zo uit:
zyxel modem (192.168.1.254) (factory defaults, dus dhcp aan/ system status meld: routing (zie pic)
linksys router (192.168.1.1) (internet komt binnen op de wan poort, dhcp aan)
wireless: wii, iphone.
wired: tv, pc.

Gister heel lang geprutst...
modem (default) > pc : werkt
modem (dhcp none) > dhcp router wired (via wan poort) > werkt niet
modem (default) > dhcp router wired (via lan poort) > pc werkt, wii niet. en later werkte de wii wel, en de pc niet (maar dat kan ook op de wan poort geweest zijn).
Ik kan me herinneren dat ik het modem in bridge mode had staan, en de router (via de wan) poort als dhcp server. Toen werkte alles. Maar ik kan de optie in mijn nieuwe modem niet vinden.

Bij Network > LAN > DHCP Setup heb ik de instelling van "server" naar "none" gezet, maar dan werkt er helemaal niets meer...
Ik ben het helemaal zat nu... dan kom ik mijn modem niet in, dan mijn router niet... dan werkt internet alleen op mijn pc en dan werkt er niets... om vervolgens de modem weer niet in te kunnen (en dus een reset moet doen)...
Wat doe ik fout? Ik kan er niet uit komen
Is de optie "bridge" in de nieuwe firmware (?) veranderd
Het netwerk ziet er nu zo uit:
zyxel modem (192.168.1.254) (factory defaults, dus dhcp aan/ system status meld: routing (zie pic)
linksys router (192.168.1.1) (internet komt binnen op de wan poort, dhcp aan)
wireless: wii, iphone.
wired: tv, pc.

Gister heel lang geprutst...
modem (default) > pc : werkt
modem (dhcp none) > dhcp router wired (via wan poort) > werkt niet
modem (default) > dhcp router wired (via lan poort) > pc werkt, wii niet. en later werkte de wii wel, en de pc niet (maar dat kan ook op de wan poort geweest zijn).
Ik kan me herinneren dat ik het modem in bridge mode had staan, en de router (via de wan) poort als dhcp server. Toen werkte alles. Maar ik kan de optie in mijn nieuwe modem niet vinden.

Bij Network > LAN > DHCP Setup heb ik de instelling van "server" naar "none" gezet, maar dan werkt er helemaal niets meer...
Ik ben het helemaal zat nu... dan kom ik mijn modem niet in, dan mijn router niet... dan werkt internet alleen op mijn pc en dan werkt er niets... om vervolgens de modem weer niet in te kunnen (en dus een reset moet doen)...
Wat doe ik fout? Ik kan er niet uit komen