Zyxel modem > wireless router > clients:waarom geen Internet

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onlangs heb ik een nieuw modem gekregen van Telfort, omdat mijn oude kapot was. Maar nu krijg ik mijn internet niet meer aan de praat zoals het hoort/was.

Het netwerk ziet er nu zo uit:
zyxel modem (192.168.1.254) (factory defaults, dus dhcp aan/ system status meld: routing (zie pic)
linksys router (192.168.1.1) (internet komt binnen op de wan poort, dhcp aan)
wireless: wii, iphone.
wired: tv, pc.
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/5986/12108872.th.gif

Gister heel lang geprutst...
modem (default) > pc : werkt
modem (dhcp none) > dhcp router wired (via wan poort) > werkt niet
modem (default) > dhcp router wired (via lan poort) > pc werkt, wii niet. en later werkte de wii wel, en de pc niet (maar dat kan ook op de wan poort geweest zijn).

Ik kan me herinneren dat ik het modem in bridge mode had staan, en de router (via de wan) poort als dhcp server. Toen werkte alles. Maar ik kan de optie in mijn nieuwe modem niet vinden.
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/5742/69544603.th.gif
Bij Network > LAN > DHCP Setup heb ik de instelling van "server" naar "none" gezet, maar dan werkt er helemaal niets meer... :(

Ik ben het helemaal zat nu... dan kom ik mijn modem niet in, dan mijn router niet... dan werkt internet alleen op mijn pc en dan werkt er niets... om vervolgens de modem weer niet in te kunnen (en dus een reset moet doen)...

Wat doe ik fout? Ik kan er niet uit komen :( Is de optie "bridge" in de nieuwe firmware (?) veranderd

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de router niet instellen als switch?

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 22:04

hgp

Heeft zowel je modem als router 192.168.1.x als dhcp range aan de LAN kant? Want daardoor kan je inderdaad rare problemen krijgen en moet je dus het netwerk van de router of het modem aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.2.x.

Bridge kan ook als je geen telefoon hebt van telfort. Niet goed gelezen, je kon de optie niet vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door hgp op 23-08-2009 23:36 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
Ik heb hetzelfde modem met dezelfde firmware... routing of bridge kun je instellen onder Network --> WAN --> tabblad Internet Access Setup --> kopje General --> Mode.

Is het niet makkelijker om je Linksys router als switch/access point (DHCP uit) te gebruiken en dus je Zyxel op routing mode met DHCP?
De netwerkkabel naar Linksys mag dan niet in de WAN poort maar in één van de LAN-poorten.