Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

343.exe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mac waar ik ook windows XP op draai. Nu krijg ik telkens als ik streaming video wil afspelen (eredivisie live) de volgende foutmelding:

in 343.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten

Explorer blijft daarna wel actief maar internet werkt niet meer, mijn verbinding is verbroken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen? Google heeft me tot dusver niet kunnen helpen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....343.exe ? Klinkt niet als een bekende executable....je weet btw zeker dat je hier niet op geGoogled hebt -> Resultaten op 343.exe. Klinkt niet echt hoopvol..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de gegeven zoek optie heb ik uiteraard zelf ook geprobeerd. Ik ben goed bekend met windows (tot voor 2 jaar terug altijd mee gewerkt) maar de gegeven resultaten word ik niet wijs uit. Ook als ik de exacte foutmelding google krijg ik 0 resultaten.

Het enige dat ik enigszins vind bij het googlen is malware en spyware. Dit lijkt me echter sterk aangezien ik windows praktisch nooit gebruik, alleen voor bijvoorbeeld windows media streaming video wat niet werkt op een mac.

Ik had ook nog nooit van deze exe gehoord vandaar dat ik jullie eens raadpleeg.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

In welke map staat 343.exe eigenlijk en wat krijg je te zien als je kijkt bij Eigenschappen van dat bestand? Dat maakt het misschien makkelijker te verklaren wat het doet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

Even zoeken naar waar 343.exe staat (ook "zoeken in verborgen bestanden en mappen", "systeemmappen doorzoeken" en "submappen doorzoeken" even aanvinken).

Dan die file even hier uploaden: http://www.virustotal.com/nl/

En kijk idd even bij de eigenschappen, vaak staat er bij het tabblad "versie" nuttige info.

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 23-08-2009 23:51 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gooi die 343.exe (als die echt op je systeem staat) eens door een online malware scanner.

edit: wat mace zegt dus

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 23-08-2009 23:51 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

Probeer hitman pro 3 eens ;)

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 343.exe geprobeerd te uploaden naar de site die Mace aangaf. Ook dan krijg ik meteen de melding dat het moet worden afgesloten en valt mijn verbinding uit. De file staat hier:

C:\Documents and Settings\Rob\Local Settings\Temp

Deze map kan ik niet vinden als ik gewoon zoek in "deze computer". Ook niet als ik verborgen bestanden weergeven aan zet. De locatie zegt me wel dat het een file is die ik kan verwijderen aangezien hij niet in een systeem map staat. Hier staan nog meer van dit soort bestanden in zoals 100.exe, 128.exe, 566.exe etc.

In de zoekresultaten staat verder nog dit:

343.EXE-00359FBF.pf te vinden in de windows/prefetch map. Ik weet niet of dat wat zegt?

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

exe-bestanden in een temp-map betekent meestal niet veel goeds.

"C:\Documents and Settings\Rob\Local Settings\Temp" is standaard een verborgen map. Als je weergeven van verborgen bestanden aanzet zal die map wel zichtbaar zijn.

Ik zou als ik jou was even goed scannen op virussen en spyware, want volgens mij heb je daar op dit moment last van.

De "windows/prefetch"-map bevat gegevens om er voor te zorgen dat programma's sneller opgestart kunnen worden, door te onthouden hoe het de vorige keren ging bij het opstarten. Dat is op zich niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door CoolGamer op 24-08-2009 00:17 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens op zoek gaan naar een scanner. Blijft toch vreemd aangezien ik windows nooit gebruik behalve voor, zoals gezegd, WM streaming video en programma's als winavi.

Ik zal het laten weten als het wel/niet is gelukt. Bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Net Hitman Pro geprobeerd maar ook daar dezelfde melding. Ik weet dus niet of het effect heeft. Wat ik nog weet hiervan is toch dat hij verschillende freeware programma's los laat om te zoeken? Dat doet die dus niet meer omdat de verbinding uit valt. Na de eerste (die niks vind) stopt die ermee.

Iemand een goed offline alternatief?

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou Autoruns kunnen draaien en kijken wat er allemaal opstart en ze daar eventueel weghalen degene die je niet herkent, maar een beetje virus plaatst zichzelf binnen no-time weer terug. Ook zou je Spybot kunnen proberen.

Alles verwijderen en Windows er overnieuw opzetten is vaak een makkelijke oplossing in dit soort gevallen, zo weet je zeker dat je van het virus af bent.

[ Voor 10% gewijzigd door CoolGamer op 24-08-2009 00:40 ]

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Download eens CCleaner: http://www.ccleaner.com/download/builds (de slim versie)

Deze verwijderd alle temp files en is stap 1 om je probleem op te lossen.
Doe dit eventueel in de veilige modes.

Download een goede antivirus: http://www.avira.com (de gratis versie)
Scan hiermee naar virussen.

Download spybot Search and Destroy: http://www.safer-networking.org/nl/index.html
Scan naar spyware.

Een paar suggesties op dit late uur :)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds leuker. Ik heb Alvira gedownload en laten scannen. Die vond hem idd. Had iets te maken met BDS/Agent.aiej

Geïnfecteerde bestanden verwijdert maar nu heb ik helemaal geen internet verbinding meer, ook systeem herstel wil niet meer werken. Ik denk dat een format de enige optie is?

Als iemand nog andere suggesties heeft, graag...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 01:50 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even een tikje naar het goeie subforum. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:48:
Het wordt steeds leuker. Ik heb Alvira gedownload en laten scannen. Die vond hem idd. Had iets te maken met BDS/Agent.aiej

Geïnfecteerde bestanden verwijdert maar nu heb ik helemaal geen internet verbinding meer, ook systeem herstel wil niet meer werken. Ik denk dat een format de enige optie is?

Als iemand nog andere suggesties heeft, graag...
In dit geval zou ik helemaal niet meer zoeken naar een easy fix. Ik denk dat je nu toch wel zeker kan stellen dat je een trojan te pakken hebt en als ik de beschrijving lees is het zelf een backdoor server.

Helemaal niet moeilijk over doen, backup van je belangrijke bestanden maken en herinstalleren.
Fixen neemt minimaal evenveel tijd in beslag.

Wel even nadenken hoe je aan de trojan gekomen bent he ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga maar eens formatteren binnenkort, zit niks anders op.

Hoe ik er aan ben gekomen, dat is idd de vraag. Zoals ik al zei gebruik ik windows op mijn mac alleen voor noodgevallen, ik doe er dus praktisch niks mee behalve windows media filmpjes kijken en wat standaard conversie programma's zoals winavi. Ik zou dus niet weten hoe die binnen is gekomen in die korte periodes dat ik het gebruik.

In ieder geval bedankt voor de hulp... :)
Pagina: 1