• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoi,

ik heb een klein vraagje. Ik heb al heel wat research gedaan, maar ik wilde toch graag even een bevestiging van mijn bevindingen van mensen die praktische ervaringen hebben.

Ik heb naar verschillende modellen popcorn en tvix spelertjes gekeken. Ik zoek namelijk een spelertje die DTS over HDMI kan decoden.
Het is namelijk voor mijn vader, maar die heeft geen DTS receiver, dus moet het apparaat gewoon echt de DTS stream kunnen decoderen en via HDMI rechtstreeks naar de HDTV sturen.

Nu weet ik dat de PCH C-200 dit zeker kan, De A-100 dit zker niet kan, maar over de A-110 zit ik nog even te twijfelen.
En van de tvix'jes kunnen geen van ze het nog. Klopt dit allemaal?

Zijn er nog tips voor andere spelertjes die dus DTS in mkv kan decoderen. EN natuurlijk 1080p content lekker vloeiend speelt.

Ik hoor graag jullie ervaringen en aanbevelingen...

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Een A110 doet het wel. Ik heb zelf een Asus O!play en die schijnt het ook te doen. Heb zelf wel een versterker dus 100% zeker weet ik het niet ;)

Die O!play doet voor mij alles wat ie zou moeten doen, echter heeft hij bijvoorbeeld geen interne HDD bay, zoals de Popcorn wel heeft :)

• wiske80
LWaS schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:01:
Een A110 doet het wel. Ik heb zelf een Asus O!play en die schijnt het ook te doen. Heb zelf wel een versterker dus 100% zeker weet ik het niet ;)

Die O!play doet voor mij alles wat ie zou moeten doen, echter heeft hij bijvoorbeeld geen interne HDD bay, zoals de Popcorn wel heeft :)
Aha.. de asus o!play.. heb wat recensies gelezen.. Staat wel dat ie DTS kan downmixen, maar aangezien jij een receiver gebruikt, weet je het niet zkeer.

Heb je ooit problemen gehad met afspelen van 1080p content met dit spelertje.. Firmware updates komen ook regelmatig beschikbaar?

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08-2025

KillGhost

\o/

wiske80 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Aha.. de asus o!play.. heb wat recensies gelezen.. Staat wel dat ie DTS kan downmixen, maar aangezien jij een receiver gebruikt, weet je het niet zkeer.

Heb je ooit problemen gehad met afspelen van 1080p content met dit spelertje.. Firmware updates komen ook regelmatig beschikbaar?
Ik heb ook de Asus O!Play. Hij kan inderdaad DTS downmixen. Ik heb zelf geen receiver, en hij downmixed het keurig. Alles wat ik op hem afgooi, speelt ie zonder problemen af. Er is laatst, vorige week, nog een firmware update geweest. Zeker gezien de prijs, 90 euries, is dit een aanrader.

No guts, no glory!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
De HDX-1000 doet het ook zeker (met een firmware update). Wel nog instellen dat het niet pass-thru moet doen maar dat is waarschijnlijk alle.

Volgens doen zo langzamerhand de meeste het wel, al dan niet met een firmware update.

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

wiske80 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:38:

Tot nu toe speelt ie alles af, zowel via netwerk vanaf mijn nas, als vanaf een 2.5" passport schijfje.

Vorige week is de eerste firmware update via de Asus site beschikbaar gekomen :)

• KillGhost

KillGhost

\o/

DaMayan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:03:
De HDX-1000 doet het ook zeker (met een firmware update). Wel nog instellen dat het niet pass-thru moet doen maar dat is waarschijnlijk alle.

Volgens doen zo langzamerhand de meeste het wel, al dan niet met een firmware update.
VOlgens mij zijn er nog vele die het niet kunnen. De HDX-1000 is ook een leuk dingetje, maar mij toch iets te duur. Daarom heb ik besloten voor de o!Play.

No guts, no glory!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De A110 kan dit gewoon. Mijn vader heeft die ook. De A100 zou dit zelfs ook kunnen (die heb ik zelf), maar die heeft geen licentie, de A110 wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Marzman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:58:
De A110 kan dit gewoon. Mijn vader heeft die ook. De A100 zou dit zelfs ook kunnen (die heb ik zelf), maar die heeft geen licentie, de A110 wel.
Ik heb het voornamelijk over de goedkoperen spelertjes zoals de WD TV etc.

No guts, no glory!

• wiske80
dank jongens voor de suggesties...
Ik zal dan even kijken naar de Oplay en de A-110, waarbij de Oplay toch wel erg interessant is qua prijs en de DTS decode feature..

Ik heb zelf de WD Tv in actie gezien en die vind ik echt bagger. Speelt heeel slecht content af. Maar misschien zijn er intussen wat mooie firmwares uitgebracht die het een en ander wat soepeler/stabieler maken.
Pagina: 1