Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Downloaden mag niet vanwege "beveiligingsinstelling"

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hey,

De melding die ik nu steeds krijg op een vers geïnstalleerde pc is: de huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload. En dat is bij elk bestand dat ik download van welke site dan ook.

hier ook nog een leuk plaatje van de melding. Na wat zoeken ben ik op een microsoft pagina de "hint" tegen gekomen dat er in mijn internet opties een download optie op "Uitschakelen" zou staan. Nou, daar ook weer een plaatje van en volgens de beveiligingsinstellingen mag ik toch echt wel downloaden.

Ik heb hetzelfde geprobeerd:
- Met firefox (geen melding, maar downloads zijn altijd 0 byte)
- Zonder NOD32
- Zonder ook maar een beveiliging aan op de pc
- Alle internet beveiligingen uit (internet opties -> beveiliging)

En niets lijkt gewoon te helpen.
En nogmaals, dit is een verse vista installatie!

Ik heb nu op dit moment geen idee meer hoe dit kan komen en heb dan ook nog maar 1 optie: herinstalleren.

Hebben jullie misschien nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Het is trouwens best wel brutaal van vista om gewoon te zeggen dat ik niet mag downloaden terwijl vista zelf heel makkelijk kan zien dat ik de enige gebruiker ben dus ook de administrator. En vooral dat je daarna ook echt nooit meer mag downloaden ook.

Alvast bedankt,
Mark.

edit:
De geinstalleerde software was:
- NOD32
- Frefox
- 21 updates (na Vista SP2)
- Drivers (vga, audio, usb etc...)

Uninstallatie van NOD32 en Firefox heeft niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door markg85 op 23-08-2009 21:01 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

waarschijnlijk is het gewoon een instelling bij de beveiliging. Ik weet niet hoe je dat moet instellen, maarja, wat anders na pas 4 weken vista gebruik

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• markg85
F.West98 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:01:
waarschijnlijk is het gewoon een instelling bij de beveiliging. Ik weet niet hoe je dat moet instellen, maarja, wat anders na pas 4 weken vista gebruik
Dat dacht ik dus ook, maar alle instellingen die ik aanpas lijken geen effect te hebben op dit probleem. Ook na vale reboots tussen elke aanpassing in.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ehhhh. miss wat router instellingen?? Heb je dit met andere pc's ook??? of alleen met deze. gebruik je WLAN of LAN.

• markg85
F.West98 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:08:
ehhhh. miss wat router instellingen?? Heb je dit met andere pc's ook??? of alleen met deze. gebruik je WLAN of LAN.
Ik zit idd op een netwerk maar geen 1 andere pc heeft er last van. Pogingen net gedaan via wireless en wired en exact dezelfde error.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

als je altijd wireless internet hebt, zou er iets met je internetkaart (zo heette dat toch?) kunnen zijn. een verkeerde instelling. of je router ondersteund alleen maar xp of ouder met downloaden. (zeer onwaarschijnlijk)

• markg85
F.West98 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:15:
als je altijd wireless internet hebt, zou er iets met je internetkaart (zo heette dat toch?) kunnen zijn. een verkeerde instelling. of je router ondersteund alleen maar xp of ouder met downloaden. (zeer onwaarschijnlijk)
Ik was het een beetje zat en heb maar een herinstall gedaan. Nu totaal geen probleem meer.
Dus het was niet de netwerkkaart. Ik denk eigenlijk dat ik een bugje in vista had.. aangezien me instellingen wel allemaal goed leken te zijn.

Voorlopige oplossing voor dit probleem: herinstall

Note: ik werk veel met pc's met verschillende windows en linux versies, maar dit probleem heb ik tot vandaag nog nooit gezien. Ik neem dus maar even aan dat probleem zelden voor kan komen.
Pagina: 1