Goeie avond allemaal,
Laat ik beginnen met de reden dat ik dit topic start. Heb een game pc genomen(zie specs onderaan, en ben hem momenteel aan het stil maken. Gaat allemaal goed op 2 puntjes na. Mijn belangrijkste punt op het moment is de hardeschijf, het maakt echt een pokke lawaai, bijna vergelijk met een floppy beschrijven ^^
Het is een 1TB Hitachi, model: HDT721010SLA360, deze is al deelst tegen vibratie beschermt door de rubberstjes enzo die bij de kast horen, en ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben. Ik denk ook niet dat het vibratie is maar gewoon de harddisk zelf
Opzich vind ik een lawaaierige hdd niet heel erg, zolang die keihard bezig is, en niet tijdens normaal windows gebruik...
Na wat zoeken op het internet kwam ik hier terecht, helaas kon ik geen recente topic vinden.
System:
Ik ben benieuwd wat de beste/snelste (met een zo laag mogelijk geluid, stuk minder als nu) Harddisk van rond de 500GB is? Als het kan graag een model nummer erbij
En nee, ik wil geen raptor *te veel lawaai* of SSD,*te duur*
Bij voorbaat bedankt
PS, edit: de nieuwe word dan mijn systeem en de hitachi data uiteraard
Laat ik beginnen met de reden dat ik dit topic start. Heb een game pc genomen(zie specs onderaan, en ben hem momenteel aan het stil maken. Gaat allemaal goed op 2 puntjes na. Mijn belangrijkste punt op het moment is de hardeschijf, het maakt echt een pokke lawaai, bijna vergelijk met een floppy beschrijven ^^
Het is een 1TB Hitachi, model: HDT721010SLA360, deze is al deelst tegen vibratie beschermt door de rubberstjes enzo die bij de kast horen, en ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben. Ik denk ook niet dat het vibratie is maar gewoon de harddisk zelf
Opzich vind ik een lawaaierige hdd niet heel erg, zolang die keihard bezig is, en niet tijdens normaal windows gebruik...
Na wat zoeken op het internet kwam ik hier terecht, helaas kon ik geen recente topic vinden.
System:
- Kast: Cosmos 1000, mooi/groot/stil/redelijke airflow
- Fans: Alle fans vervangen door gloednieuwe Tracens ventus ice pro (super dingen, draaien op zijn laagst en koelen nog super zonder (nou ja bijna dan) geluid.)
- MB: P6T deluxe OC palm edition
- CPU: i7 920 @2,677 ghz, gaat mogelijk naar 3,5 later
- CPU cooler: Coolermaster v8, standard bijgeleverde fan
- RAM: DDR3 Corsaird dominator 1600 mhz, in bios ook aangezet
- PSU: Coolermaster Real power m850 (ESBA, dus echt modulair)
- Videokaart: EVGAGTX295 FTW edition, komt ergens deze week binnen
. Momenteel EVGA 8800GTS 640mb.
Ik ben benieuwd wat de beste/snelste (met een zo laag mogelijk geluid, stuk minder als nu) Harddisk van rond de 500GB is? Als het kan graag een model nummer erbij
En nee, ik wil geen raptor *te veel lawaai* of SSD,*te duur*
Bij voorbaat bedankt
PS, edit: de nieuwe word dan mijn systeem en de hitachi data uiteraard
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:19 ]