Toon posts:

Beste Harddisk in 500gb range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond allemaal,

Laat ik beginnen met de reden dat ik dit topic start. Heb een game pc genomen(zie specs onderaan, en ben hem momenteel aan het stil maken. Gaat allemaal goed op 2 puntjes na. Mijn belangrijkste punt op het moment is de hardeschijf, het maakt echt een pokke lawaai, bijna vergelijk met een floppy beschrijven ^^
Het is een 1TB Hitachi, model: HDT721010SLA360, deze is al deelst tegen vibratie beschermt door de rubberstjes enzo die bij de kast horen, en ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben. Ik denk ook niet dat het vibratie is maar gewoon de harddisk zelf
Opzich vind ik een lawaaierige hdd niet heel erg, zolang die keihard bezig is, en niet tijdens normaal windows gebruik...
Na wat zoeken op het internet kwam ik hier terecht, helaas kon ik geen recente topic vinden.

System:
  • Kast: Cosmos 1000, mooi/groot/stil/redelijke airflow
  • Fans: Alle fans vervangen door gloednieuwe Tracens ventus ice pro (super dingen, draaien op zijn laagst en koelen nog super zonder (nou ja bijna dan) geluid.)
  • MB: P6T deluxe OC palm edition
  • CPU: i7 920 @2,677 ghz, gaat mogelijk naar 3,5 later
  • CPU cooler: Coolermaster v8, standard bijgeleverde fan
  • RAM: DDR3 Corsaird dominator 1600 mhz, in bios ook aangezet
  • PSU: Coolermaster Real power m850 (ESBA, dus echt modulair)
  • Videokaart: EVGAGTX295 FTW edition, komt ergens deze week binnen 8). Momenteel EVGA 8800GTS 640mb.
Samengevat:
Ik ben benieuwd wat de beste/snelste (met een zo laag mogelijk geluid, stuk minder als nu) Harddisk van rond de 500GB is? Als het kan graag een model nummer erbij O-)
En nee, ik wil geen raptor *te veel lawaai* of SSD,*te duur*

Bij voorbaat bedankt :P

PS, edit: de nieuwe word dan mijn systeem en de hitachi data uiteraard

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:19 ]

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:52:
En nee, ik wil geen raptor *te veel lawaai* of SSD,*te duur*
Een veloci raptor is toch redelijk stil hoor, (2.5" schijfje), zijn ook zuiniger dan zo'n beetje alle andere hdd's.
Verder maken de Western Digital Caviar Blacks ook niet al te veel geluid. Alsmede de Western Digital Greenpowers. Hoewel de Greenpower serie wel wat langzamer is, en je dus een stukje minder performance krijgt dan een Black edition (zo'n 25% minder) :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 23-08-2009 21:09 ]

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Hang je HDD eens op aan stevige zwarte nylonrekkers in een vrije 5 inc bay. Je zal versteld staan hoe stil hij wordt. Je kan dit trouwens ook met elke andere nieuwe harddisk doen die je koopt, 100% trillingsvrije ophanging en het is bijna gratis :)

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter.S schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:09:
Hang je HDD eens op aan stevige zwarte nylonrekkers in een vrije 5 inc bay. Je zal versteld staan hoe stil hij wordt. Je kan dit trouwens ook met elke andere nieuwe harddisk doen die je koopt, 100% trillingsvrije ophanging en het is bijna gratis :)
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik weet niet of dat het is, die harde schijf is gewoon vaag. Het is een soort gekraak dat ie maakt. zoals ik al zei lijkt het een beetje op een floppydisk die je beschrijft.
Help het dan nog steeds? is er een snelle manier om het te testen? want als ik hem in me hand hou maakt hij nog steeds veel lawaai bijv.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
ik denk dat dat dan niet meer helpt, aangezien het nylon bedoelt is tegen de trilling van de rondraaiende platters, en wat jij bedoelt heeft denk ik meer te maken met de hd die aan het werken is, ik gok de leeskoppen?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik weet niet of deze schijven ook AAM hebben? Wellicht kun je met een tool dat inschakelen waardoor de zoekgeluiden minder zullen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:10:
Ik weet niet of deze schijven ook AAM hebben? Wellicht kun je met een tool dat inschakelen waardoor de zoekgeluiden minder zullen worden.
Yup, ik ga ernaar kijken. Het ziet er naar uit dat hij dat heeft.

Maar ik wil eigenlijk een andere hardeschijf die lekker stil is en toch lekker snel. Hoorde positieve verhalen over de samsung spinpoint, of zijn er nog betere? met niet teveel lawaai :P

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Tja, dan is het gewoon een kwestie van reviews zoeken en vergelijken naar eigen wensen. Bijvoorbeeld: http://www.silentpcreview.com/article843-page3.html

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of je kan even in de discussie over de stille pc voor de komende BBG spieken en kijken wat ze allemaal over de harde schijven aan het brabbelen zijn :X.

Zo hebben ze het er bijvoorbeeld over dat de spinpoint F1's stil zijn. Ik heb hem ook nog nooit gehoord in mijn pc moet ik zeggen, maar de rest van mijn pc is ook niet op stilte gemaakt... luidruchtig is ie in ieder geval niet. En hij is ook een van de snellere schijven (als we de SSD's of andere luxueuze zaken even buiten beschouwing laten). Model nummer mag je zelf opzoeken (door hier op te klikken O-) )

[ Voor 56% gewijzigd door bwerg op 24-08-2009 22:56 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:46:
Of je kan even in de discussie over de stille pc voor de komende BBG spieken en kijken wat ze allemaal over de harde schijven aan het brabbelen zijn :X.

Zo hebben ze het er bijvoorbeeld over dat de spinpoint F1's stil zijn. Ik heb hem ook nog nooit gehoord in mijn pc moet ik zeggen, maar de rest van mijn pc is ook niet op stilte gemaakt... luidruchtig is ie in ieder geval niet. En hij is ook een van de snellere schijven (als we de SSD's of andere luxueuze zaken even buiten beschouwing laten). Model nummer mag je zelf opzoeken (door hier op te klikken O-) )
Klinkt wel goed, hoewel ze het niet veel over harde schijven hebben, en ben ik nou gek of is de HE502IJ een stukkie mooier?, ik snap sommige van die verschillen tussen al die hardeschijven echt niet...
En volgens een comment in alternate is de 500gb F1 helemaal niet snel, alleen de 750+?

PS: btw forgot to say, thnx both looking deep into both at the moment ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wouter.S schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:09:
Fauna schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:10:
een combinatie van deze 2 is het geworden(alleen dan van die dikke postelastieken inplaats van die nylondingen, ff wat gedoe met vastmaken maar is nu perfect :P, nu is ie bijna stil.
Echt super, thnx allebei _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PS: Ik vraag me af, zou je dat ook bij ventilatoren kunnen doen? :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je er wel rekening meegehouden dat voor de aarding van de hardeschijf deze electrisch verbonden moet zijn met de behuizing? Dit zou je kunnen doen door een stukje tweeling snoer te splitten en te verbinden/schroeven tussen de hardeschijf en behuizing.

Zalman heeft een goed voorbeeld hoe je dit zou moeten aanpakken bij hun HDD koeling: http://www.muizenshop.nl/...801-2000/1962_2_image.jpg

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Als je een model nummer wilt? Kijk eens naar de pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB

Dan heb je snelheid (1 platter van 500GB) en een goede performance. De Samsung HD502HJ (uit de nwe F3 serie) moet zich nog bewijzen op dit gebied. Zeker in mate van betrouwbaarheid.

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:29:
Heb je er wel rekening meegehouden dat voor de aarding van de hardeschijf deze electrisch verbonden moet zijn met de behuizing? Dit zou je kunnen doen door een stukje tweeling snoer te splitten en te verbinden/schroeven tussen de hardeschijf en behuizing.

Zalman heeft een goed voorbeeld hoe je dit zou moeten aanpakken bij hun HDD koeling: http://www.muizenshop.nl/...801-2000/1962_2_image.jpg
npe :O, thnx ;)

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:38
Tekn0z schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:36:
Als je een model nummer wilt? Kijk eens naar de pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB

Dan heb je snelheid (1 platter van 500GB) en een goede performance. De Samsung HD502HJ (uit de nwe F3 serie) moet zich nog bewijzen op dit gebied. Zeker in mate van betrouwbaarheid.
Ik zal na het weekend kijken of ik een screen van hdtune plaatst, maar mijn Samsung HD502HJ echt wel sneller. Zeker de doorvoer snelheid. Max haalde ik 140,9 MB/sec. Kwa betrouwbaarheid weet ik niet, maar stil is hij zeker.
Pagina: 1